Takamoottori vw pakujen vaihteiston välityksistä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lstuominen
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.1.2006 13:14

Takamoottori vw pakujen vaihteiston välityksistä

ViestiKirjoittaja lstuominen » 31.1.2006 14:10

Eli onko 5 ja 4- vaihteisten dieselpakujen välityksissä minkämoiset erot ? Onko 5-vaihteinen muuten samoilla välityksillä, paitsi ylivaihde vain laitettu lisäksi? Onko perävälityksillä eroja? Ajatuksena tässä se, että kannattaako 4- vaihteisen tilalle vaihtaa se 5- vaihteinen. kiihtyykö nopeammin, säästääkö polttoainetta

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 1.2.2006 0:58

Tölkin 5-vaihteinen vaihteisto on tunnetusti arka hajoamaan.

Seuraavia vitosvaihteita on olemassa:

49/40 (1,225)
48/51 (0,941)
41/48 (0,854) (Tunnukset: ASL, AST, ASM)
40/49 (0,816) (Tunnukset: AAP, AAR, AAS, ABK, ABL, ABM, ABN, ABP, ABR, AGT, 3H, ASS, ASR, ASP, ASN)

Ja nelivaihteisen neloset:

41/48 (0,854) (Tunnukset: ABB, ABD, ABE, ABF, ACW, ALD)
39/50 (0,780) (Tunnukset: ABH, ABS)

Perävälitykset: (vapaat)

32/7 (4,571) ABB, ASM, ASN, AAP, ASL
35/6 (5,833) ABF
29/6 (4,833) ABD, ABN, ABL, 3H, ABK, ASS, ASR, ACW, AGT
33/6 (5,500) ALD, ABR, ASP
38/7 (5,429) ABH

Perävälitykset: (lukolliset)

29/6 (4,833) ABE, ABM, AAS, ABK, ASR
33/6 (5,500) ABF, APB, ASN
38/7 (4,571) AAR, AST

Ja jos välitykset eivät ole tuttuja niin välitys on sitä harvempi mitä lähempänä nollaa lukema on, eli esim. 4,571 perä on harvempi kuin 5,500.

Eli pikaisesti vilkaistuna kovin suurta eroa ei ole. 5-vaihteisessa on vain keskimmäiset vaihteet välitetty pienemmällä pykälällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa