Takamoottori vw pakujen vaihteiston välityksistä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 18.1.2006 13:14
Takamoottori vw pakujen vaihteiston välityksistä
Eli onko 5 ja 4- vaihteisten dieselpakujen välityksissä minkämoiset erot ? Onko 5-vaihteinen muuten samoilla välityksillä, paitsi ylivaihde vain laitettu lisäksi? Onko perävälityksillä eroja? Ajatuksena tässä se, että kannattaako 4- vaihteisen tilalle vaihtaa se 5- vaihteinen. kiihtyykö nopeammin, säästääkö polttoainetta
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
Tölkin 5-vaihteinen vaihteisto on tunnetusti arka hajoamaan.
Seuraavia vitosvaihteita on olemassa:
49/40 (1,225)
48/51 (0,941)
41/48 (0,854) (Tunnukset: ASL, AST, ASM)
40/49 (0,816) (Tunnukset: AAP, AAR, AAS, ABK, ABL, ABM, ABN, ABP, ABR, AGT, 3H, ASS, ASR, ASP, ASN)
Ja nelivaihteisen neloset:
41/48 (0,854) (Tunnukset: ABB, ABD, ABE, ABF, ACW, ALD)
39/50 (0,780) (Tunnukset: ABH, ABS)
Perävälitykset: (vapaat)
32/7 (4,571) ABB, ASM, ASN, AAP, ASL
35/6 (5,833) ABF
29/6 (4,833) ABD, ABN, ABL, 3H, ABK, ASS, ASR, ACW, AGT
33/6 (5,500) ALD, ABR, ASP
38/7 (5,429) ABH
Perävälitykset: (lukolliset)
29/6 (4,833) ABE, ABM, AAS, ABK, ASR
33/6 (5,500) ABF, APB, ASN
38/7 (4,571) AAR, AST
Ja jos välitykset eivät ole tuttuja niin välitys on sitä harvempi mitä lähempänä nollaa lukema on, eli esim. 4,571 perä on harvempi kuin 5,500.
Eli pikaisesti vilkaistuna kovin suurta eroa ei ole. 5-vaihteisessa on vain keskimmäiset vaihteet välitetty pienemmällä pykälällä.
Seuraavia vitosvaihteita on olemassa:
49/40 (1,225)
48/51 (0,941)
41/48 (0,854) (Tunnukset: ASL, AST, ASM)
40/49 (0,816) (Tunnukset: AAP, AAR, AAS, ABK, ABL, ABM, ABN, ABP, ABR, AGT, 3H, ASS, ASR, ASP, ASN)
Ja nelivaihteisen neloset:
41/48 (0,854) (Tunnukset: ABB, ABD, ABE, ABF, ACW, ALD)
39/50 (0,780) (Tunnukset: ABH, ABS)
Perävälitykset: (vapaat)
32/7 (4,571) ABB, ASM, ASN, AAP, ASL
35/6 (5,833) ABF
29/6 (4,833) ABD, ABN, ABL, 3H, ABK, ASS, ASR, ACW, AGT
33/6 (5,500) ALD, ABR, ASP
38/7 (5,429) ABH
Perävälitykset: (lukolliset)
29/6 (4,833) ABE, ABM, AAS, ABK, ASR
33/6 (5,500) ABF, APB, ASN
38/7 (4,571) AAR, AST
Ja jos välitykset eivät ole tuttuja niin välitys on sitä harvempi mitä lähempänä nollaa lukema on, eli esim. 4,571 perä on harvempi kuin 5,500.
Eli pikaisesti vilkaistuna kovin suurta eroa ei ole. 5-vaihteisessa on vain keskimmäiset vaihteet välitetty pienemmällä pykälällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa