corrado g60 jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
corrado g60 jakopää
Onkos kukaan saanut siimapyörää irti kampiakselin päästä ilman pulttipyssyä? millä keinolla sais koneen sillain jumiin että ei pyörähtäisi kun yrittää vääntää auki? jarru ja vaihde silmässä ei auta.
Kyllä se omasta aukesi ilman mitään pulttipyssyjä. Jarrua ja vaihde päälle. Ja kuusiokoloilla se tosiaan on kiinni. Sitä kampuran keskipulttia ei kannata turhaan avata, se on ilmeisen tiukassa ja vaatii uuden pultin.
Tuollaisen avaimen tein, mutta en sitten viitsinyt pulttia ja stefaa vaihtaakaan. Kuulema sen verran tiukkaan pitää vääntääkin pulttia asentaessa ja en uskaltanut tallin lattialla sitä alkaa väsäämään, kun alta päin ei päässyt kirraamaan.

Tuollaisen avaimen tein, mutta en sitten viitsinyt pulttia ja stefaa vaihtaakaan. Kuulema sen verran tiukkaan pitää vääntääkin pulttia asentaessa ja en uskaltanut tallin lattialla sitä alkaa väsäämään, kun alta päin ei päässyt kirraamaan.
MikaJ: 2e taitaa olla vähän alakanttiin... mulla nuo maksavat muistaakseni 5e kpl ja löytyy hyllystä. Samapa tuo vaikka maksais 20e mutta minä en siinä säästäis... tosiaan jos tuo pettää, mikä nyt ei niin tavattoman mahdotonta ole, niin menee hammaspyörä uusiks (60e) ja tuo pultti (5e) ja lisäksi mahdollisesti kampura joka tarkoittaa että saa nostaa moottorin ja vaihdelaatikon pöydälle... Momentti tuolle pultille tais olla aika raju 90 N + 180 astetta...
^Kokeile miten käy sen vanhan pultin kanssa. 90Nm tosiaan ja viel puol kierrosta päälle. Tiukka on ja pultti ku on jo kerran venynyt ni voi vaikka katketa.
MXU:lla tais mennä alakerta pasaksi ku pultti aukes? Jos en nyt taas ihan väärin muista. Noille pulteilla on ilmeisesti kahta kiristys tyyliä olemassa ja laittoi sitten sillä kevyemmällä tavalla.
Tuo avain tuossa mun kuvassa on tehty just tota pultin kirimistä varten ja sen toinen pää nojaa koneen tukirautaa vasten. Tuli vaan roikan piuha just kuvassa sen eteen.
Mä muistelisin, että tuo pultti maksoi jotain 3€, mutta mun muisti onkin susi. Tuli ostettua se ja stefa "turhaan".
MXU:lla tais mennä alakerta pasaksi ku pultti aukes? Jos en nyt taas ihan väärin muista. Noille pulteilla on ilmeisesti kahta kiristys tyyliä olemassa ja laittoi sitten sillä kevyemmällä tavalla.
Tuo avain tuossa mun kuvassa on tehty just tota pultin kirimistä varten ja sen toinen pää nojaa koneen tukirautaa vasten. Tuli vaan roikan piuha just kuvassa sen eteen.
Mä muistelisin, että tuo pultti maksoi jotain 3€, mutta mun muisti onkin susi. Tuli ostettua se ja stefa "turhaan".
Kaverin td passatin tota kyseistä pulttia kun kiristeltiin, niin vaihdelaatikon kurkistusreiästä iso talttameisseli vauhtipyörän hammaskehän hampaiden väliin.
Toinen painoi ruuvarilla ja toinen väänsi minkä kykeni.
Ekalla kerralla jäi muutamaa astetta vaille oikean asteluvun, niin noin tuhat kilometriä ja pultti löysty -> jako sekasin ->muutama venttiili uusiks sekä hihnapyörä, pultti, nostajia...
Toisella kertaa saatiin tarpeeks asteita ja siitä lähtien on pysyny.
Ei kai ole kuitenkaan noissa bensakoneissa ihan yhtä herkkä löystyyn toi pultti.
Toinen painoi ruuvarilla ja toinen väänsi minkä kykeni.
Ekalla kerralla jäi muutamaa astetta vaille oikean asteluvun, niin noin tuhat kilometriä ja pultti löysty -> jako sekasin ->muutama venttiili uusiks sekä hihnapyörä, pultti, nostajia...
Toisella kertaa saatiin tarpeeks asteita ja siitä lähtien on pysyny.
Ei kai ole kuitenkaan noissa bensakoneissa ihan yhtä herkkä löystyyn toi pultti.
ei siinä oo mitään asteita.. se vaa vilkuttaa.. made by biltema. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=141
tai en vaan sitten osaa.
tai en vaan sitten osaa.
Viimeksi muokannut ilu, 4.2.2006 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sytkän säätö:
1. öljynlämpötila tulee olla vähintää 80 ast.
2. kytke sytytystesteri
3. käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä
4. irroita sininen lämpötila-anturin liitin
5. tarkasta sytytys 2000-2500 rpm alueella
6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk(tässä tapauksessa 12 ast.)
7. kiinnitä lämpöanturin pistoke
8. paina kaasua kolmasti
9. korjaa tyhjäkäynti tarpeen mukaan
1. öljynlämpötila tulee olla vähintää 80 ast.
2. kytke sytytystesteri
3. käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä
4. irroita sininen lämpötila-anturin liitin
5. tarkasta sytytys 2000-2500 rpm alueella
6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk(tässä tapauksessa 12 ast.)
7. kiinnitä lämpöanturin pistoke
8. paina kaasua kolmasti
9. korjaa tyhjäkäynti tarpeen mukaan
"6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk(tässä tapauksessa 12 ast.) "???
Mistä nään tämän 12 astetta on kohdallaan??
ps.prkl.. niitä neuvoja. kalliin 30e lampunko turhaa ostin
Mistä nään tämän 12 astetta on kohdallaan??
ps.prkl.. niitä neuvoja. kalliin 30e lampunko turhaa ostin
Viimeksi muokannut ilu, 4.2.2006 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”