Borasta on nyt reilun 2 vuoden sisällä mennyt 3 takaluukun avausmoottoria. Jokainen moottori on hajonnut korjauskelvottomaksi niin, että moottorin kolmesta käämityksestä kaksi on palanut täysin. Kaksi ensimmäistä paloi jumiin "työntötanko" sisässä asentoon ja tämä viimeisin hajoaminen tapahtui ulommaisessa asennossa.
Käsittääkseni tämmöistä samantyylistä moottoriratkaisua on muissakin VAG laitteissa. Eli moottori pyörittää hammaspyörää, joka kiertää muovisella kierretagolla "työntötankoa" ulos. Moottorin pysähtyessä jousivoima kiertää laitteen takaisin alkuasentoon.
Onkos tämä ihan normaalia, että noin vuoden välein saa kyseisen kapistuksen uusia normaalilla tai pikemminkin jopa vähäisellä käytöllä. Tai onko joku keksinyt tai tehnyt jonkun muun kestävämmän ratkaisun luukun aukaisuun esimerkiksi ihan rehellisestä solenoidista?
Boran takaluukun avausmoottori
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa