A4/B5/AEB ja calix letkulämmitin .käynnistys ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

arialava
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.11.2005 19:18

A4/B5/AEB ja calix letkulämmitin .käynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja arialava » 22.1.2006 19:52

onko muilla startti ongelmia lämmityksen jälkeen ?mistä se johtuu ? miten siitä pääsee eroon ?

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 22.1.2006 19:57

Kuulostaisi siltä, että letkulämmitin sotkee lämpötila-anturien toiminnan. Eli anturit lämpeävät, ja luulevat moottorin olevan lämmin. Moottorinohjaus antaa polttoainetta lämpimän moottorin mukaan, vaikka kone on vielä kylmä. Jotain tämän tyylisiä ongelmia on joissain moottorityypeissä ollut. Niihin ovat suositelleet säteilylämmitintä öljypohjaan.

Omassa 1.8t Golffissani (AUM) oli säteilylämmitin juuri kyseisen asian takia. Joku viisaampi varmaan osaisi kertoa enemmän...

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 22.1.2006 20:06

joo on täälläkin samaisia ongelmia... alkuviikolla oli -26 pakkasta ja auto oli koko työ päivän lämmityksessä n.8,5h ja siltikään ei ekalla startilla pysynyt käynnissä. vaan sammui heti. toisella startilla jäi oikein käyntiin...

vr6
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja vr6 » 22.1.2006 21:54

Suosittelen muuttamaan vastuksen Defan käyttämään paikkaan vesipumpun alle. Siihen joutuu tekemään letkulle jonkun holkin, muuten ihan näyttää helpolta. Toinen tapa on lisätä sähköinen vesipumppu.

Kuva

Irroita suoja moottorin alta. Lämmitin (1) kiinnitetään öljypohjan
vasemmalle puolelle. Kiinnitysrauta (2) kiinnitetään vapaana olevaan
reikään öljypohjassa. Lämmittimen kiinnike (3) asennetaan
kiinnitysraudan (2) toiseksi alimpaan 8 mm reikään. Älä kiristä ruuveja
vielä. Irroita vedenpoistotulppa vesipumpun alapuolelta ja kierrä tilalle
letkuliitin, käyttäen mukana seuraavaa tiivistettä. Asenna lyhyt letku (4)
letkuliittimeen. Asenna lämmitin kiinnikkeseen ja letkuun kuvan
mukaan. Suorista lämmitin ja kiristä ruuvit. Lämmittimen pistoke tulee
osoittaa taaksepäin. Katkaise lämmityslaitteelta öljynlauhduttimelle
menevä letku noin 30mm öljynlauhduttimesta. Asenna T-kappale (5).
Asenna letku (6) T-kappaleen ja lämmittimen alemman vesiliitännän
väliin. Letku viedään moottorin ja moottorikiinnikkeen välistä. Kiinnitä
letku moottoriin siteillä ettei se hankaudu mihinkään. Täytä
jäähdytysjärjestelmä ja ilmaa se hyvin.

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 23.1.2006 14:22

...... täälläkin startti vaikeuksia....... =(((


onko letkulämppärin asentamisesta kuvan mukaan hyviä kokemuksia ?

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 23.1.2006 20:34

Onhan tuo kyseinen asennus toiminut nyt kolme talvea. Ei kyllä mikään järin tehokas tapa lämmittää, joutuu pitämään ehken pidempään kuin sellaista joka on suoraan lohkossa kiini. Ei ole kuitenkaan muistini mukaan ollut käynnistys ongelmia... (vielä) :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa