Purin ja kasailin aivot nollilla tuon monojetronicin ja vasta nyt jälkeenpäin aloin miettimään tuon paineensäätimen toimintaa.
Kysymykseni koskee siis tuota paineensäädintä (pressure regulator, itse suomensin), tai lähinnä sitä pyöreää kantta kiinnipitävää metallilevyä. Purin koko systeemin ja laitoin osat samassa järjestyksessä takaisin. Aloin siis miettimään tuleeko tämän peitelevyn tulla niinkuin se nyt on, eli teljetä tuo jousen varassa mahdollisesti edestakaisin liikkuva kuppi visusti paikalleen? Vaikken olekaan sisäistänyt tuon säätimen toimintaperiaatetta niin pohdiskelin ja tulin siihen tulokseen ettei se tietenkään sitä saisi teljetä, vaan sen kipon pitäisi päästä liikkumaan ylös-alas -suunnassa.
Lyhyesti: pitääkö paineensäätimen kansi/kotelo/mikälie pyöreän yläprofiilin omaava metallimokkula päästä liikkumaan?
Yrittänyt kyllä noita intervepistä löytyviä manuaaleja ja kuvia ja hässäköitä kahlata läpi, mutten siitä sen viisaammaksi ole tullut.
Krapula+liikaa aikaa ajatella ja mahdollinen mahdollisuus päästä taas puuhaamaan konepellin alle ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä.
Monojetronicin paineensäätäjä
Valvoja: ffp jäsenet
Tosta ylläolevasta kaaviosta näkee myös hyvin sen mitä tapahtuu kun paineensäätimessä on kalvon päällä kosteutta ==> joka tietenkin pakkasella jäätyy ==> säädin ei toimi ja pumppu painaa täyden paineen suuttimelle ==> kone käy "pikkaisen" rikkaalla. Jos on mono*tronicissa kylmäkäynti rikkaalla, kannattaa purkaa ja puhdistaa ekaksi tuo paineensäädin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa