-98 tdi Passatin laturille -24 celssiusta oli liikaa ja virran tulo loppui.
Auto odottaa nyt ilmojen lämpenemistä, tiistaiksi luvattiin jo nollakeliä:-)
Ajattelin että jos vain hiilet on lopussa niin pitääkö laturi sen takia halkaista,
vai saako ne vaihdettu ulkopuolelta?
Eli auto on passat tdi (AHU) ja laturina 120 amppeerin Bosch
TDi passatin laturin kunnostus...
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä taija pystyä pelkkiä hiiliä vaihtaan, tietenki jos raskii uhrata säätimen ja testaa. On nimittäin umpinainen siitä hiilien päältä, ku vanahassa ne on ainaki hyvin käsillä. Boshin liikkeessä säädinpaketti 97e (ainaki oulussa). ettei ois liukurenkaat lopussa? Ite remontoin tuossa vastaavan laturin tuossa viime viikonloppuna, uusin liukurenkaat ja laakerit. Säätimessä hiilet oli lähes uudet (ovatkohan liian kovat ku syö vaan liukurenkaat?). hintaa tuli remontille 21e. Se hihnäpyörä on vaan ainaki agr koneessa varustettu vapaakytkimellä, joka vaatii erikoistyökalun. Ite käytin pörhöllä nii ampuivat siellä auki.
oikeastaan en ihan pelkkiä hiiliä tarkoittanutkaan vaan tosiaankin säätimen kera.
ostin jo motonetista tuon säädin/hiili paketin, mutta lähinnä se kiinnosti että vaatiko tuon vaihto laturin halkaisun, vai saako sen vaihdettua laturin takapäästä.
jos laturi pitää purkaa, vaihdan laakerit samalla.
Pitää tiistaina ottaa työnalle ja tutkia tuota, uusi laturi maksaa kuitenkin n.250 euroa
ostin jo motonetista tuon säädin/hiili paketin, mutta lähinnä se kiinnosti että vaatiko tuon vaihto laturin halkaisun, vai saako sen vaihdettua laturin takapäästä.
jos laturi pitää purkaa, vaihdan laakerit samalla.
Pitää tiistaina ottaa työnalle ja tutkia tuota, uusi laturi maksaa kuitenkin n.250 euroa
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa