Öljyt pihalle, huohotin jäässä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A4EXI
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2005 13:05

Öljyt pihalle, huohotin jäässä

ViestiKirjoittaja A4EXI » 21.1.2006 16:56

On paljon keskustelua tuosta huohottimen jäätymisestä ja siitä johtuen öljyt tulee pihalle. Jotkut puhuu että esim. suomi audeissa olisi erillinen huohottimen lämmitysvastus. Pitääkö paikkansa? Jos pitää niin mistä voi varmistaa tuon huohottimen lämmittimen. Voiko sellainen olla tuonti audissa jo valmiina vai asennetaanko ne vasta suomessa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2006 17:02

Mallin tietäminenkin voisi vähän vaikuttaa asiaan...

A4EXI
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2005 13:05

ViestiKirjoittaja A4EXI » 21.1.2006 17:06

audi a4 1,8t vm. 2001 moottori type avj. Tämä on siin minun auto josta ei ole tullu oljyt pihalle ainakaan vielä, kauhulla vaan odottelen ja sen takia kyselenkin kun en asiasta enempää tiedä. Onko minulla pelkoa? Kaverilla tuli öljyt pihalle audi a6 2,7 t italian tuonti audi vm. 2000

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 21.1.2006 18:36

Täällä myös Passtti protestoi pakkasta (-35--40´C)ja huohotin jäässä.....pakoputkesta kunnon savut, mutta hajusta huomaa ettei ole oikeaa "voimasavua" vaan öljyä. Perskutarallaa.
Kone on AVF.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 22.1.2006 17:03

Mulla puhalsi liki 2 litraa turbon ja putkiston läpi... Teki venttiilikoppaan painetta. Sulatus yön yli, 2 litraa 5W40 Neste city standardia ja koeajolle. Putkenpäiden alle oli yön aikana valunu ihan pienet öljylammikot...

Ensin pöllysi reilusti, mutta savutus hävisi liki kokonaan. Koelenkin jälkeen poljeskelin muutaman kerran kaasua paikallaan. 2 kertaa kierrokset ryntäsivät, uusi nopea polkaisu korjasi asian. Yhdellä polkaisulla kuului mukava "rolahdus" ja savunpöläys putkesta. Tämän jälkeen ei enää mitään ihmeellistä. Kone tuntuu käyvän ihan nätisti ja auto vetävän. Uskaltaakohan tolla ajaa. Mahtaakö se öljypaska palaa sieltä pois, vai onko auttamatta jonkinlainen remontti edessä?

Jos turbo on ottanu itteensä, niin käykö tohon V6 tdi:n turbo tai joku vastaava vähän isompi bolt on-tyyliin paikalleen?

E: Kone siis myös AVF

A4EXI
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2005 13:05

ViestiKirjoittaja A4EXI » 22.1.2006 23:00

Onko kellään tietoa tuohon alkuperäiseen kysymykseen tuosta huohottimen lämmitin vastuksesta?

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 23.1.2006 8:09

Kattele tuleeko siihen huohottimen lähelle vastuksen johdot. Tällä foorumilla on aiemmin puhuttu että vastus on 75 eur ja asennettuna yh. 150 eur.

JyriN
-
Viestit: 178
Liittynyt: 13.7.2004 10:30

ViestiKirjoittaja JyriN » 23.1.2006 9:03

Jotkut puhuu että esim. suomi audeissa olisi erillinen huohottimen lämmitysvastus. Pitääkö paikkansa? Jos pitää niin mistä voi varmistaa tuon huohottimen lämmittimen. Voiko sellainen olla tuonti audissa jo valmiina vai asennetaanko ne vasta suomessa?


Eli tuohon alkuperäiseen aiheeseen vastaten:
Yleensä suomi-varusteluun se kuuluu, keskieuroopassa se saataa satunnaisesti olla myös tehdasvarustuksena, mutta tämä on täysin tapauskohtaista. Jos ei muuten selviä, niin kysy vaikka merkkihuollosta tai joltain muulta asiantuntijalta missä se sun autossa pitäis olla ja kato onko sitä...

A4EXI
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2005 13:05

ViestiKirjoittaja A4EXI » 23.1.2006 22:58

Jep, kiitoksia kaikille kantaa ottaneille. Nyt noi ilmatkin lauhtui ja mun auto menee 120000 km huoltoon lähiaikoina niin homma varmistuu viimeistään siellä.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 24.1.2006 15:25

onkohan 2000vm olevassa borassa tota lämmitysvastusta?? naapurin auto oli jääny tampereelle.. ja öljyt pihalle :D

markII
-
Viestit: 106
Liittynyt: 28.4.2004 11:37

ViestiKirjoittaja markII » 24.1.2006 19:23

Tuulilasin keskustelupalstalta bongattu: Golf IV leikkasi kiinni

A4EXI
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.6.2005 13:05

ViestiKirjoittaja A4EXI » 24.1.2006 21:46

Tänään sain Audin tekniseltä neuvojalta (Audicenter Helsinki) sähköpostia, jossa sanottiin että kyseisessä moottorityypissä AVJ ei ole noita ongelmia eikä siihen ole tyyppikohtaista vastusta olemassa, mutta jos haluaa niin siihen voidaan asentaa jonkun toisen Audin vastus.

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 26.1.2006 16:54

Mitenkäs asian laita on näissä uudemmissa 2.0TDI koneissa, onko vastusta, ja jos ei, niin onko yleistä huohottimen jäätyminen, kyse siis uusista Suomeen myytävistä autoista.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 26.1.2006 20:55

Ei se huohottimen lämmitysvastus tarkoita etteikö välttämättä heitä öljyjä pihalle.. Vastus saattaa olla rikki, tai sit sitä vetistä öljymörjää niin paljon ettei (omasta mielestä väärin sennettu) vastus pysty pitämään huohotinta sulana.. Näin ainakin 1.4:ssa joita on poloissa ja golffeissa.. Mikäköhän se moottori koodi nyt sit olikaan..
Audeissa taas on ollut melko yleistä että pullauttavat öljynsuodattimen jalan kumitiivarin pois paikaltaan ja öljyt sieltä pihalle..
Uusissa 2.0 TDI:ssä taas on joko turbo tai välijäähdytin jäätynyt, tuloksena että moottori ei saa ilmaa, syntyy hirveä alipaine joka vetää kaikki imuletkut lyttyyn ja kone vetää kansipahvin välistä nestettä sisään, ja männän tullessa ylös puristustahdilla kone pysähtyy.. Vahinkoja syntyy sitten tapauskohtaisesti.. Näitä on ollut ainakin 3 uutta passattia ja yksi touran..

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 27.1.2006 10:55

Kirjotetaan ny vielä tähän topicciin tosta omasta tapauksesta. Soittivat pajalta, että mitään isompaa ei ole tapahtunut. Olivat aukoneet ja putsailleet paikkoja. Coolerista olivat tyhjentäneet tyyliin 1-1.5litraa öljyä... Kuulemma hyvä etten ajanut enempää ja hinautin auton pajalle. Jos/kun se öljymäärä ois sieltä lähteny liikenteeseen isompina annoksina, niin koneremppaa ois tehty.
"Hyvä" asia, ettei kaikki liki 2 litraa öljyä palanu/puhaltanu turbon läpi pihalle. Turbokin kuulemma vielä ehjä. Kyselevät Laakkoselta vielä tuota huohottimen lämmitintä, ja vaihtavat autoon oikeat öljyt sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa