Öljyt pihalle, huohotin jäässä
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyt pihalle, huohotin jäässä
On paljon keskustelua tuosta huohottimen jäätymisestä ja siitä johtuen öljyt tulee pihalle. Jotkut puhuu että esim. suomi audeissa olisi erillinen huohottimen lämmitysvastus. Pitääkö paikkansa? Jos pitää niin mistä voi varmistaa tuon huohottimen lämmittimen. Voiko sellainen olla tuonti audissa jo valmiina vai asennetaanko ne vasta suomessa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla puhalsi liki 2 litraa turbon ja putkiston läpi... Teki venttiilikoppaan painetta. Sulatus yön yli, 2 litraa 5W40 Neste city standardia ja koeajolle. Putkenpäiden alle oli yön aikana valunu ihan pienet öljylammikot...
Ensin pöllysi reilusti, mutta savutus hävisi liki kokonaan. Koelenkin jälkeen poljeskelin muutaman kerran kaasua paikallaan. 2 kertaa kierrokset ryntäsivät, uusi nopea polkaisu korjasi asian. Yhdellä polkaisulla kuului mukava "rolahdus" ja savunpöläys putkesta. Tämän jälkeen ei enää mitään ihmeellistä. Kone tuntuu käyvän ihan nätisti ja auto vetävän. Uskaltaakohan tolla ajaa. Mahtaakö se öljypaska palaa sieltä pois, vai onko auttamatta jonkinlainen remontti edessä?
Jos turbo on ottanu itteensä, niin käykö tohon V6 tdi:n turbo tai joku vastaava vähän isompi bolt on-tyyliin paikalleen?
E: Kone siis myös AVF
Ensin pöllysi reilusti, mutta savutus hävisi liki kokonaan. Koelenkin jälkeen poljeskelin muutaman kerran kaasua paikallaan. 2 kertaa kierrokset ryntäsivät, uusi nopea polkaisu korjasi asian. Yhdellä polkaisulla kuului mukava "rolahdus" ja savunpöläys putkesta. Tämän jälkeen ei enää mitään ihmeellistä. Kone tuntuu käyvän ihan nätisti ja auto vetävän. Uskaltaakohan tolla ajaa. Mahtaakö se öljypaska palaa sieltä pois, vai onko auttamatta jonkinlainen remontti edessä?
Jos turbo on ottanu itteensä, niin käykö tohon V6 tdi:n turbo tai joku vastaava vähän isompi bolt on-tyyliin paikalleen?
E: Kone siis myös AVF
Jotkut puhuu että esim. suomi audeissa olisi erillinen huohottimen lämmitysvastus. Pitääkö paikkansa? Jos pitää niin mistä voi varmistaa tuon huohottimen lämmittimen. Voiko sellainen olla tuonti audissa jo valmiina vai asennetaanko ne vasta suomessa?
Eli tuohon alkuperäiseen aiheeseen vastaten:
Yleensä suomi-varusteluun se kuuluu, keskieuroopassa se saataa satunnaisesti olla myös tehdasvarustuksena, mutta tämä on täysin tapauskohtaista. Jos ei muuten selviä, niin kysy vaikka merkkihuollosta tai joltain muulta asiantuntijalta missä se sun autossa pitäis olla ja kato onko sitä...
Tuulilasin keskustelupalstalta bongattu: Golf IV leikkasi kiinni
Ei se huohottimen lämmitysvastus tarkoita etteikö välttämättä heitä öljyjä pihalle.. Vastus saattaa olla rikki, tai sit sitä vetistä öljymörjää niin paljon ettei (omasta mielestä väärin sennettu) vastus pysty pitämään huohotinta sulana.. Näin ainakin 1.4:ssa joita on poloissa ja golffeissa.. Mikäköhän se moottori koodi nyt sit olikaan..
Audeissa taas on ollut melko yleistä että pullauttavat öljynsuodattimen jalan kumitiivarin pois paikaltaan ja öljyt sieltä pihalle..
Uusissa 2.0 TDI:ssä taas on joko turbo tai välijäähdytin jäätynyt, tuloksena että moottori ei saa ilmaa, syntyy hirveä alipaine joka vetää kaikki imuletkut lyttyyn ja kone vetää kansipahvin välistä nestettä sisään, ja männän tullessa ylös puristustahdilla kone pysähtyy.. Vahinkoja syntyy sitten tapauskohtaisesti.. Näitä on ollut ainakin 3 uutta passattia ja yksi touran..
Audeissa taas on ollut melko yleistä että pullauttavat öljynsuodattimen jalan kumitiivarin pois paikaltaan ja öljyt sieltä pihalle..
Uusissa 2.0 TDI:ssä taas on joko turbo tai välijäähdytin jäätynyt, tuloksena että moottori ei saa ilmaa, syntyy hirveä alipaine joka vetää kaikki imuletkut lyttyyn ja kone vetää kansipahvin välistä nestettä sisään, ja männän tullessa ylös puristustahdilla kone pysähtyy.. Vahinkoja syntyy sitten tapauskohtaisesti.. Näitä on ollut ainakin 3 uutta passattia ja yksi touran..
Kirjotetaan ny vielä tähän topicciin tosta omasta tapauksesta. Soittivat pajalta, että mitään isompaa ei ole tapahtunut. Olivat aukoneet ja putsailleet paikkoja. Coolerista olivat tyhjentäneet tyyliin 1-1.5litraa öljyä... Kuulemma hyvä etten ajanut enempää ja hinautin auton pajalle. Jos/kun se öljymäärä ois sieltä lähteny liikenteeseen isompina annoksina, niin koneremppaa ois tehty.
"Hyvä" asia, ettei kaikki liki 2 litraa öljyä palanu/puhaltanu turbon läpi pihalle. Turbokin kuulemma vielä ehjä. Kyselevät Laakkoselta vielä tuota huohottimen lämmitintä, ja vaihtavat autoon oikeat öljyt sisään.
"Hyvä" asia, ettei kaikki liki 2 litraa öljyä palanu/puhaltanu turbon läpi pihalle. Turbokin kuulemma vielä ehjä. Kyselevät Laakkoselta vielä tuota huohottimen lämmitintä, ja vaihtavat autoon oikeat öljyt sisään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa