-88 G2 gti.Tyhjäkynti seilaa,sammuilee pysähtyessä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Golfster
-

-88 G2 gti.Tyhjäkynti seilaa,sammuilee pysähtyessä.

ViestiKirjoittaja Golfster » 19.1.2006 10:17

Elikkäs ongelma esiintyy autossa erityisen voimakkaasti kun kone on jo lämmennyt jonkin verran. Tyhjäkynti rupeaa seilaamaan 500 ja 1500 väliä melko kiivaasti.Liikennevaloihin jarruteltaessa saa kaasua liputella tiheään, jotta auto pysyy edes käynnissä. Nyt varsinkin kylmillä keleilla ongelma tuntuu kärjistyvän. Kone on siis vm.-88 KR.Voiskohan imupuolen vuoto aiheuttaa tuollaisia probleemoja vai pitäiskö rueta hakeen vikaa jostain muualta,esim.tyhjäkäynnin säätöjärjestelmäst tai bensansyöttö puolelt.Ilmamäärämittari jne!?Siskon bemaris on sama vika, jonka aiheuttajaksi epäilivät tuol toisella palstalla lambda-anturia mut omassanihan ei edes kyseistä värkkiä ole.

ifa
-

ViestiKirjoittaja ifa » 19.1.2006 14:54

Jos lämmitysvaiheessa tekee vain tuota, niin vika vois olla ohjauspaineensäätimen lämmityksessä.

Daruka
-

ViestiKirjoittaja Daruka » 19.1.2006 17:02

Itsellä kanssa aivan samanlaista ongelmaa. Olen koittanut tyhjäkäyntimoottoria putsailla mutta ei siitä kauheeta hyötyy oo ollu. Imu puolen vuotoja olen kans ettinyt mut tuloksetta. Mulla se alkaa tekeen tota vasta yli 10 asteen pakkasissa ja vasta sitten kun ryyppy lakkaa toimimasta. Ja todellakin hieman saa nopeata jalkatoimintaa harrastaa kun jarruttaa esim. liikennevaloihin että saa koneen pidettyä käynnissä. Saa nähdä miten on kun huomenna taas käynnistän koneen...

Golfster
-

ViestiKirjoittaja Golfster » 24.1.2006 10:07

Eilen sai sit siskoki bemarinsa korjauksesta saman vian tiimoilta.Vaihtoivat Oulun Stockmann-autossa siihen ilmamassamittarin ja hintaa kerty vissiin jonkin verran pääle 300 eken. Eipä se ilo viel siihen loppunu vaan sama vika jatkuu aivan entiseen malliin.Ei tainnu huoltopoikain diagnoosi osua aivan kohdalleen.

Daruka
-

ViestiKirjoittaja Daruka » 24.1.2006 15:38

Tarkasta tuulilasin vesikourussa olevan ohjainyksikön paineletkujen liitokset. Ittellä oli ainakin sieltä yksi t-haaraliitos auki. Huomasin sen sattumalta kesällä kun korjasin tuulilasin pyyhkijän moottoria. Se on sellanen muistaakseni musta boksi johon haarautuu pieni alipaineletku. Nyt ainakin toimi mulla ihan hyvin jopa 20 asteen pakkasissa. Ei välttämättä ole siellä se alipainevuoto ja en varmaksi mene sanomaan johtuiko siitä mutta ei ainakaan ole mulla sen jälkeen pahemmin oireillut.

Golfster
-

ViestiKirjoittaja Golfster » 25.1.2006 9:19

Juu tuos silmäilin jo niit muita alipaineletkuja niin näytti melko haperoisia kaikki olevan et enköhän rupee niitä uusi ennen ku lähden mtään kalliimpaa remppaa alotamaan.jossain vaihees ne on kuitenki uusittava ettei tuolla tien päällä sit yllätä..Syksyllällä kolvailtiin joku katkennu liitin joka tuli sinne ilmanputsarin lähettyvillä sijaitsevaan alipainesysteemiin liittyvään vekottimeen.En muista laitteen nimee mut pitää luntata huolto-oppaasta.Joka tapauksessa kolvaus meni vähän pertsiilleen niin pitäis varmaan sekin liitos tehdä uusiksi, jos se ois vaikka jotain aiheuttanu.Toisaalt vikaa ei ollu sitä ennen vaik piuhat oli kokonaan irti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”