Jäi päästöistä kiinni... tais selvitä syy!?
Valvoja: ffp jäsenet
Jäi päästöistä kiinni... tais selvitä syy!?
Autona on 1.3 -91 Golf katilla. CO-pitoisuus seilas 0.3-0.7 korkeilla kierroksilla ja 0,3 on sallittu maks. Auto on käyny välillä vähän oudosti: kone lämpimänä meinaa sammua ja kun antaa vähä aikaa kaasua, ni si toimii taasen. Tyhjäkäynti kierrokset on 1500rpm, joka on vähän korkee. Autoo on koetettu joskus säädellä, ku oli kylmäkäyntianturi rikki. Voiks tälläst katti autoo säädellä, niin et saa arvoja kuntoon? Niin, ja auto ei ole mun, et en tiedä kauheesti...
Viimeksi muokannut Flog, 25.1.2006 23:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kävin uudes mittauksessaja ei tullu arvot kuntoon... sano setä lopuks et käy arvojen perusteelle kolmella pytyllä vaan.... ohessa on kuva tulpista. Onks noi tulpat tiensä päässä, vai miltä ne näyttää? Mikkä tulpat kävis kyseiseen autoon, malli on CL-1300-19E-G/247.. tulpanjohdot, virranjakaja ja pyörijä on melko uusii
Auto käy nyt kyllä selvästi kolmella vaan ku tarkemmin kuuntelee... jos jollain olis vinkkejä tilanteeseen, niin ottaisin mieluusti vastaan :)!
Kuva tulpista
Auto käy nyt kyllä selvästi kolmella vaan ku tarkemmin kuuntelee... jos jollain olis vinkkejä tilanteeseen, niin ottaisin mieluusti vastaan :)!
Kuva tulpista
Jekun kanssa samoilla linjoilla. Omaan autoon vaihdoin ensin: tulpat, johdot, jakajan kannen, lambdan... Ei vaikutusta huonoon käytiin.
Eräs volkkarirakentelija osasi neuvoa minulle noista venttiilivioista, ovat aika yleisiä. Kansi irti ja koneistamolla venttiilit ja kansi kuntoon ja osat takaisin nippuun. Tämän jälkeen käynti on ollut kuin ompelukoneessa.
Eräs volkkarirakentelija osasi neuvoa minulle noista venttiilivioista, ovat aika yleisiä. Kansi irti ja koneistamolla venttiilit ja kansi kuntoon ja osat takaisin nippuun. Tämän jälkeen käynti on ollut kuin ompelukoneessa.
Mielestäni se on alunperinkin hieman kolmikulmainen. Mutta kannattanee nuo siltikin varmuuden vuoksi vaihtaa ja ostaa NGK:n tulpat.Eikö keskielektronin kuulu olla pyöreä? Eli ovat mielestäni aika loppu.
Viallisen pytynhän pystyy tarkistamaan sillä että nykii auton käydessä tulpanjohtoja irti yksi kerrallaan. Jos käynti ei muutu jonkun tulpan kohdalla, vikapaikka on löytynyt. Tosin se vika saattaa siinäkin tapauksessa olla muuallakin kuin sytkäpuolella.
Nyt on tulpat vaihdettu ja auto käy ihan moitteetta ja kiihtyy vähä eri tavalla. Pitää viel käydä ottaan päästötulokset, ni homma on selvä. Tuli mieleen tos et miten tällänen kattikone reagoi jos siihen laittaa 98 oktaanista bensaa? Ku mul on sellanen tunne et auton omistaja olis laittanu sitä....?
Täs on kuva, millaset tulppien pitäis olla :)! Nää uudet on NGK:n ja vanhat oli Densot.
Kuva tulpista
Täs on kuva, millaset tulppien pitäis olla :)! Nää uudet on NGK:n ja vanhat oli Densot.
Kuva tulpista
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa