vw 1.8 t:hen tuplaulostuloa??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

vw 1.8 t:hen tuplaulostuloa??

ViestiKirjoittaja blackdevil » 10.1.2006 0:52

Niin elikkäs olin ajatellut laittaa moiseen kapistukseen tuplaulostulon käyttäen kahta
3 1/2 tai vaihtoehtoisesti 4" pönttöjä. Miten puristusten laita? Mitään tietoa? Kannattaako vai ei?? Pönttöjen merkkiä en tiedä(jos se on oleellinen tekijä)
Auto on jo lastutettu, kohta pikimmiten laitan k&n 57i kitin ja bypass pitäisi vielä vaihtaa.. :)

Kiitos jo kaikille etukäteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2006 1:19

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tässä yhteydessä tarkoitetaan puristuksella?

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 10.1.2006 23:20

Itseäni kanssa kiinnostaa tuo puristuksien merkitys putkenvaihtoon??? Vai tarkoitetaanko tässä kentien jokunlaista vastapainetta??? Ja eikö sekin ole merkityksetön kun on kyse turbokoneesta, eli mitä paremmin henki kulkee niin sitä mukavampi on riehua.

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

ViestiKirjoittaja blackdevil » 11.1.2006 11:59

Vastapainetta....kai niissä jotain supistuksia on...eihän niitä muuten varmaan merkkikohtaisia takavaimentimia myytäisi...jaa-a??
Kunhan nyt saisi tietää sen että kannattaako moinen putken viritys ja miten??

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 11.1.2006 12:49

Ihan hyvin voit kysyä samaan aiheeseen liittyvistä asioista tässä samassa topikissa, ei pakoputkiasian takia tarvitse montaa tehdä..

Periaatteessa kaikki vastus turbon jälkeen on pahasta, eli unohdat vaan ne vastapaineet ja supistukset.

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 14.1.2006 2:52

Supistukset ja lavennukset liittyvät mekaniikkaan eli miten putken koko (=halkaisija) sovitetaan suurempaan tai pienempään. Voit rauhassa unohtaa mitä pakokaasun paineille tapahtuu, ne eivät ole ongelmasi vielä tänä päivänä.

Periaatteessa et saisi vaihtaa putkistoa koska autosi on vähäpäästöinen, mutta käytännössä saat tehdä sille kuitenkin mitä haluat kunhan pakoputkisto pysyy "asiallisena", eli se ei aiheuta liikaa meteliä, se on asiallisesti asennettu ja päästömittauksen pystyy tekemään. Lisäksi pakoputken ulostulolle (sen paikalle) on omat säännöksensä.

Mitään järkeähän ei ole rakentaa autoon 4...10 tuuman ulostulolla olevaa pakoputkea, volkkarin tapauksessa se 4 tuumaakin on jo lähes puolet liioittelua.

Beastmaster Rip3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.11.2005 17:25
Viesti:

Tuplat

ViestiKirjoittaja Beastmaster Rip3 » 14.1.2006 14:14

Ollos huoleton onnistuu kyllä! Toisin sanoen kokemusta on

Kyllähän sen putkiston saa vaihtaa, kunhan vaan pidät katin paikoillaan.
Itselläni on Cat-Back putkisto tuplaulostulolla. Siisti äänikin, tyhjäkäynnillä lähes
normaali ääni.

tässä tapaukseni http://www.minunauto.com/?page=showcar&id=2832

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.1.2006 20:14

OT. Aika helvetin nätti kärry sulla Beatmaster!

blackdevil
-
Viestit: 140
Liittynyt: 20.4.2005 17:01

>Beatmaster Rip3

ViestiKirjoittaja blackdevil » 17.1.2006 4:02

>Beastmaster Rip3
Olisin kysynyt sinulta, että mistä moisen putkiston olet hommannut? Joutuko paljonkin köyhtymään? Mitenkäs se oikean puolen eli tankin läheisyydessä menevän pöntön laita, siis onko se paljonkin pienempi kuin se se toinen mikä tulee suoraan? (ei mitenkään alyttömasti tilaa meinaa) Ja kai se putki menee taka akselssonin yli:)

On muuten todella näyttävän näköinen yksilö.
Mahtuuko muuten miten hyvin pyörimään moiset alupallot?
Itse ajattelin fk:n vanteita eteen 8,5" ja taakse 10" leveet, koolla 17".
Alustanakin toimii fk:n highsport:in säädettäväalusta

Kiitos sinulle jo etukäteen.

Beastmaster Rip3
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.11.2005 17:25
Viesti:

Cat-back putki

ViestiKirjoittaja Beastmaster Rip3 » 18.1.2006 1:56

Olisin kysynyt sinulta, että mistä moisen putkiston olet hommannut? Joutuko paljonkin köyhtymään? Mitenkäs se oikean puolen eli tankin läheisyydessä menevän pöntön laita, siis onko se paljonkin pienempi kuin se se toinen mikä tulee suoraan? (ei mitenkään alyttömasti tilaa meinaa) Ja kai se putki menee taka akselssonin yli:)

esim. http://www.autovaruste.net/pakoputkisto.htm täältä löytyy FK cat-back putkistoja, mutta ei välttämättä aivan halvin paikka. tupla ulostulo on toteutettu niin, että vasemman puoleisesta pöntöstä lähtee putki oikealle puolelle tässä ei ole enää mitään vaimmenninta. putkistoo ei ole mikään feikki tupla vaan molemmista puhaltaa iloisesti ja äänetkin on maltilliset! putki ei mene taka-akselin yli. kesäsäädöissä ei kyllä mulla ole asiaa mihinkään peräkorpeen, mutta ei ole tarkoituskaan. hyvin nuo 18" alla pyörii ja mahtuu. vanteiden leveydet samat kuin minulla, edessä mulla on 20mm spacerit joten suositellaan :) seuraavat kesärenkaat tulee olemaan minulla varmaankin edessä 45 ja takana 40. 30 sarjan renkaat ovat aika kovat alla, jos meinaat tehdä autosi ajoon? tietysti se on maku asia, mutta kuitenkin..

niin tuo mun putki on hommattu http://www.supersport-online.de/index-en.htm
laitahan tämä etuspoileri (GEHTI) http://www.dietrich-tuning.de/articles. ... ontspoiler ja tämä taakse http://www.dietrich-tuning.de/detail.ph ... 4&brand=VW niin ei tule heti toista vastaan :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa