Vento ei käynnisty, mikä vikana?
Valvoja: ffp jäsenet
Vento ei käynnisty, mikä vikana?
Eli Vento ei lähde käyntiin. Siihen on vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, puola (moduuli kans), tulpan johdot. eli kaikki puolasta tulpille.
Kun starttaa nii se vaan jurraa eikä anna kipinää (testattu toisella tulpalla), mut kerran viidestä (jos sillonkaan) se lähtee käyntiin.
Eli ongelma on ettei kipinää tule, bensaa tulee kyllä.
Mut mistä sitä vikaa kannattais lähtee ettimään?
Mihin ne kolme johtoa menee, kun tulee puolaan, meneekös ne suoraan ECU:hun?
Kun starttaa nii se vaan jurraa eikä anna kipinää (testattu toisella tulpalla), mut kerran viidestä (jos sillonkaan) se lähtee käyntiin.
Eli ongelma on ettei kipinää tule, bensaa tulee kyllä.
Mut mistä sitä vikaa kannattais lähtee ettimään?
Mihin ne kolme johtoa menee, kun tulee puolaan, meneekös ne suoraan ECU:hun?
No vauhtipyörästähän se sitä kattoo ,että kytkinkopassa se on kiinni. mulla näyttäis olevan tossa öljynsuodattimen vieressä. Ainakin edellisessä autossa se oli vikana monta kertaa, auto oli tosin ranskalainen... tai lähinnä siinä liitimessä oli huono kontakti. mittaa se vastusmittarilla vaikka ja kato mitä näyttää.
noniiin, hyvä, ne löytys.
mut pystyykö tosta moottorinohjausyksiköstä lukemaan ne samat tiedot kun noista liittimistä, meinaan on vähän helpompi viedä se yksikkö johonkin liikkeeseen luettavaks kun kerran toi auto ei tuolta tallista mihinkään liiku.
vai oliskos mahdollista saada jostain sillanen lukulaite lainaan, turun seudulta, joku liike tai yksityinen?
mut pystyykö tosta moottorinohjausyksiköstä lukemaan ne samat tiedot kun noista liittimistä, meinaan on vähän helpompi viedä se yksikkö johonkin liikkeeseen luettavaks kun kerran toi auto ei tuolta tallista mihinkään liiku.
vai oliskos mahdollista saada jostain sillanen lukulaite lainaan, turun seudulta, joku liike tai yksityinen?
itellä oli vika kaas ku vento ei lähteny käyntiin..mutta en sitte muista antoiko kipinää mutta siihen vaihdettiin starttimoottoriin se ratas siihen päähän niin rupes pelaamaan.. ja kaas satunnaisesti lähti käyntiin, kun avaimesta käänti niin hurisi vaan..mutta sitten muutaman toiston jälkeen lähti kyäntiin
Jabe: minkäs vuosimallin Vento on kyseessä, ja mikä moottorikoodi? Eikö noissa ole vielä ihan lediviritykselläkin luettavissa nuo vikakoodit? Vikakoodilistaa vilkutuksien tulkintaan löytyy vaikkapatäältä. Itse tarkistaisin nuo vikakoodit kyllä ihan auton omista liittimistä, boksi kiinni ja virrat päällä - ja mielellään moottori käynnissä. Jos kone ei käy, tulee boksista aina Hall-anturin vikakoodi vaikka anturissa ei vikaa olisikaan.
ABS-kone, eli Mono-Motronic -yksipisteruiskulla. Kyllä sieltä vilkkukoodit saa ulos diagnostiikkaliittimistä. Sellaisen testiledin saa muuten helpoimmin valmiina kun ostaa Biltemasta tai vastaavasta merkkivaloksi tarkoitetun kauluksellisen 12 v ledin. Niissä on vastus sisällä valmiiksi, sopii siis suoraan tuohon tarkoitukseen.
kokeilin tota ledi hommelia, mutta ei toiminu, se palo kokoajan himmeesti ja kun yhdisti ne A1 ja B1 ni ledi palo kirkkaasti, se ei ruvennu vilkkumaan vaikka kuin kauan sitä olis pitäny päällä. ihan ton ohjeen mukaan sen tein mikä tossa yläpuolella on linkitetty.
tänään kyseltiin tosta moottorinohjausyksiköstä ja likkeessä sanottiin että tuskin löytyy ketään Suomesta ketä sais niitä tietoja sieltä ulos, käskettiin vaan auto tuoda liikkeen pihalle... halvemmaks tulee tilata sillanen vag-com kaapeli ja kattoo ite mikä on vikana.
tänään kyseltiin tosta moottorinohjausyksiköstä ja likkeessä sanottiin että tuskin löytyy ketään Suomesta ketä sais niitä tietoja sieltä ulos, käskettiin vaan auto tuoda liikkeen pihalle... halvemmaks tulee tilata sillanen vag-com kaapeli ja kattoo ite mikä on vikana.
Irroititko "hyppylangan" neljän sekunnin kuluttua? koodit alkaa tulla vasta sitten.
Koodi: Valitse kaikki
Connect A1 and B1 together for at least 4 seconds, then disconnect.
en huomannu tossa ensimmäisessä viestissä laittaa, en tiedä et liittyykö tämä mitenkään tähän käynnistys vikaan. auto oli n. viikon seissyt nokka ylhäällä tallissa vaihteiston vaihdon takia, siitä se lähti kun palmun alta, mut kun anto kierroksia ensimmäisen kerran niin koko auto tärisi (niinkun joku epäkesko olis ollu moottorissa kiinni), toisella kerralla se ei tärissy ollenkaan. sitte ajoin pienen lenkin pihalla ja yht'äkkiä valot sammus(jälkiasennuksena tehty valoautomatiikka) vaikka katkasiasta väänsi niin ei menny kuin parkit päälle, kun laitto pitkät päälle(jäi myös päälle) ja otti pois niin ajovalot syttys normaaliin tapaan. kun pysähtysin ja annoin käydä tyhjäkäyntiä jonkun aikaa, niin öljyvalo rupes vilkkumaan mutta lopetti kuitenkin kolmannen vilkauksen jälkeen. sammutin auton kun aattelin tarkistaa öljymäärän, kaikki oli OK, sitte yritin käynnistää niin ei lähteny ekalla käyntiin, toisella vasta ja sen jälkeen on aina lähteny huonommin käymään (piti koittaa monta kertaa) ja nyt ei lähde enää ollenkaan.
se valorele hässäkkä roikkus ihan irtoimenaan kojelaudan sisällä kun otin sen kerran irti, tarkotuksena vaihtaa se mikroreleillä toimivaksi ja laittaa suojatut abico liittimet. voi olla että kun se valorele on siellä roikkunu irtoimenaan, niin joku liitin on osunu maihin ja tullu oikosulku (tämä selittäis valojen toiminta häiriön).
mistä löytyy valonvaihtorele, ihan se releen päällä oleva numero taitaa riittää tai edes väri.
kun olen tässä mittaillu, niin olen todennu että vika minkä takia moottori ei lähde käymään on että moottorinohjausyksiköltä ei tule pulssia puolalle, mutta silti se antaa pulssin ruiskulle ja hal-anturin ja puolan moottorinohjausyksikölle menevät johdot on ehjiä.
nyt on postissa tulossa vag-com johto, että saa luettua vika koodit.
kuinka yleistä on että moottorinohjausyksikkö hajoaa. piirilevy oli täysin ehjä, ei likainen eikä mitään merkkejä kosteudesta ja kaikki komponentit näytti päälisin puolin ehjiltä.
se valorele hässäkkä roikkus ihan irtoimenaan kojelaudan sisällä kun otin sen kerran irti, tarkotuksena vaihtaa se mikroreleillä toimivaksi ja laittaa suojatut abico liittimet. voi olla että kun se valorele on siellä roikkunu irtoimenaan, niin joku liitin on osunu maihin ja tullu oikosulku (tämä selittäis valojen toiminta häiriön).
mistä löytyy valonvaihtorele, ihan se releen päällä oleva numero taitaa riittää tai edes väri.
kun olen tässä mittaillu, niin olen todennu että vika minkä takia moottori ei lähde käymään on että moottorinohjausyksiköltä ei tule pulssia puolalle, mutta silti se antaa pulssin ruiskulle ja hal-anturin ja puolan moottorinohjausyksikölle menevät johdot on ehjiä.
nyt on postissa tulossa vag-com johto, että saa luettua vika koodit.
kuinka yleistä on että moottorinohjausyksikkö hajoaa. piirilevy oli täysin ehjä, ei likainen eikä mitään merkkejä kosteudesta ja kaikki komponentit näytti päälisin puolin ehjiltä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa