eilen töihin ajellessa. Kun ajelin kotiinpäin laatikko piti muutenkin aika meteliä ainakin sen yhden kerran kun tein moottorijarrutuksen ja pari kertaa lisäksi "hypähti" nelosella. Ilmeisesti jotain meinasi mennä sinne rattaitten väliin.
Mikä tuosta 020 laatikosta hajoaa sieltä vitosesta? Meneekö jonkinlainen kiila, antaako akseliurituksesta periksi vai meneekö jotain muuta? En tunne vielä ko. lootan rakennetta, kun en ole vielä saanut sitä pois paikalta.
Kaikki pultit, vaihtovivut, vetarit yms. ovat irti ja tilaakin olis ympärillä, mutta en ole saanut sitä vielä kokonaan irti. Rakoa koneen ja laatikon välissä on jo yli 4 senttiä, mutta joku siinä pisti hanttiin tunnin verran, jonka jälkeen päätin lähteä saunaan ennenkuin hermostun ja hajotan vielä jotakin muutakin... Alipainepumpun letkuliitos meni jo...
Eli: Onko räjäytyskuvia / halpoja varaosia(osto-puolella on jo ilmoitus) / ideoita...
Golf 3 Eko-TD lootasta hävis vitonen
Valvoja: ffp jäsenet
Viitosen rattaitten hampaat oli aika harvat... hampaankappaleita on aika paljon näkyvissä. Onko yleistä tuo rattaitten sileäksi meno? Meinaan joltakinhan oli mennyt 5-rattaan kiinnitys jonka oli saanut korjattua hitsaamalla, eli ei aina sama vika. Olis kiva tietää, että onko tuo 020-laatikko piristetyn koneen jatkona kestänyt muilla kunnolla? Meinaan ei huvittais pudottaa vääntöjä kun noilla n. 200 Nm lukemilla on niin kiva ajella...
Tuosta mun laatikosta ei kyllä taida saada enää muuta kuin kuoret, kun jouduin ajamaan sen kanssa kotiin ja piti kyllä aikamoista rutinaa matkalla niillä lopuilla pykälillä mitä oli jäljellä. Oli muuten mielenkiintoinen ottaa loota pois, apukuskinpuoleinen vetolautanen ottaa kiinni vauhtipyörään. Lähti pois vasta kun laatikko roikkui 60 asteen kulmassa alaspäin...
Eli: onko tunnettuja ongelmia?
Tuosta mun laatikosta ei kyllä taida saada enää muuta kuin kuoret, kun jouduin ajamaan sen kanssa kotiin ja piti kyllä aikamoista rutinaa matkalla niillä lopuilla pykälillä mitä oli jäljellä. Oli muuten mielenkiintoinen ottaa loota pois, apukuskinpuoleinen vetolautanen ottaa kiinni vauhtipyörään. Lähti pois vasta kun laatikko roikkui 60 asteen kulmassa alaspäin...
Eli: onko tunnettuja ongelmia?
Jos öljyä on liian vähän, vitonen jää ensiksi kuivaksi ja leikkaa kiinni tai laakeri hajoaa. Laakerikin on muovirunkoinen. Täältä löytyy jotain: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50263
Lyödään nyt saman topickin alle, eli tekniikkana on (RP) ja lootasta rupes nyt pakkasilla vinkumaan vitosvaihde viimeistään kun tulee rasitusta. Loppuu kyllä kun lämpiää. Painelaakeri on rahissut jo jonkin aikaa, vain ja kun painaa kytkintä. Mikähän resepti tälle?
Lootalla on kyllä ajettu vain 165tkm ja öljyä on.
Onko se tosiaan niin tarkka öljynmäärästä, kun tekstit antaa ymmärtää?
Lootalla on kyllä ajettu vain 165tkm ja öljyä on.
Onko se tosiaan niin tarkka öljynmäärästä, kun tekstit antaa ymmärtää?
Täyttöaukon tasalle on juuri oikea määrä. VS200-hakusanalla löytyy tältäkin foorumilta infoa sopivista öljystä. Öljyn laadun kanssa täytyy olla tarkkana, mutta sopivaa litkua löytyy useammaltakin valmistajalta.
Edit: Vanhempiin lootiin (vuotta 89 vanhemmat) täytyy lisätä 0,5l täyttöaukon yläpuolelle esimerkiksi nopeusmittarin vaijerin reiästä. Sitä uudemmissa täyttöaukko on nostettu oikealle korkeudelle.
Edit: Vanhempiin lootiin (vuotta 89 vanhemmat) täytyy lisätä 0,5l täyttöaukon yläpuolelle esimerkiksi nopeusmittarin vaijerin reiästä. Sitä uudemmissa täyttöaukko on nostettu oikealle korkeudelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa