Tervehdys!
etsin kyllä searchilla mutta ei löytynyt ihan etsimääni...eli nyt hakusessa isompaa cooleria tuohon 1,9 tdi afn koneeseen ja pitäs saada vinkkejä minkä kokonen menis helpoiten ja miten eli letkutus ja voiko vanhan jättää paikoillee,(mille tehoille toi alkuperänen cooleri muuten riittää?) noissa topikeissa näytti olevan kahta mieltä, vastus kasvaa mutta toisaalta jäähtyykin... meneekö jonku muu sakemannin/nipponin keksintö ns.heittämällä.tuolla keulalla alhaalla keskellä näyttää vähän tilaa olevan.
mitäs muuta pitää ottaa huomioon.
syy moiseen mahdollisesti kasvavat tehot:)= isompi mutka (lds-turbo tekee) racen suuttimet, avarampi putki, karalan softa...
pistelen noi ensiksi ja kattelen mitä tuli ja sitten mahdollisesti kansi penkkiin, uutta nokkaa, märkäpäätä...
taas vinkeistä etukäteen kiitellen
mta
isomman välijäähdyttimen asentaminen a4 tdi:hin
Valvoja: ffp jäsenet
Jos autossa on ilmastointi niin aika vähän on kennojen ja puskurin välissä tilaa. Itselläni samasta syystä asennettu S4 etupuskuri ja ATP-cooleri. Silti joutui puskuria takaa ohentaa. AM-Works tekee mielestäni hyviä, hienoja ja toimivia coolereita. Vaihtoehtona tietty tuplata coolerit S4 tyyliin. Forgella on original fit coolereita alkuperäisen tilalle ja ON KALLIITA. Saattaa Karalaltakin löytyä vastaus tuohon kysymykseen.
.
Olisikko helpointa siirtää niitä alkuperäisiä kennoja jollain lisätelineellä moottoriin päin, siis mikäli on tilaa. Useastihan sitä kuitenkin muutama sentti on.
Sinne etupuolelle vapautuvaan tilaan saa varmaankin sitten mahtumaan riittävän suuren, litteän kennon. Muodon voi kopioida vaikka alkup. jäähdytinkennosta.
Raatikainen voi varmaan kyllä tehdä täysin alkup. paikallekkin tehokkaamman coolerin. Mahtais sekin riittää.
Coolerin "tarvehan" riippuu pääasiassa käytetystä ahtopaineesta, enemmän kun moottorin tehosta. Myös sillä voisi olla merkitystä, onko hukkaportillinen, vai kääntyväsiipinen ahdin.
Käntyväsiipisen ohjelmahan pyrkii hetikohta säätämään siivet auki, eli ahtopaineen mahd. pienelle.
Hukkaportillisessa ei ko. ominaisuutta ole.
Olisikko helpointa siirtää niitä alkuperäisiä kennoja jollain lisätelineellä moottoriin päin, siis mikäli on tilaa. Useastihan sitä kuitenkin muutama sentti on.
Sinne etupuolelle vapautuvaan tilaan saa varmaankin sitten mahtumaan riittävän suuren, litteän kennon. Muodon voi kopioida vaikka alkup. jäähdytinkennosta.
Raatikainen voi varmaan kyllä tehdä täysin alkup. paikallekkin tehokkaamman coolerin. Mahtais sekin riittää.
Coolerin "tarvehan" riippuu pääasiassa käytetystä ahtopaineesta, enemmän kun moottorin tehosta. Myös sillä voisi olla merkitystä, onko hukkaportillinen, vai kääntyväsiipinen ahdin.
Käntyväsiipisen ohjelmahan pyrkii hetikohta säätämään siivet auki, eli ahtopaineen mahd. pienelle.
Hukkaportillisessa ei ko. ominaisuutta ole.
Perkes...tota ei tullu ajatelleeksikaan...siellä näyttäs olevan ainakin 3cm käyttämätöntä tilaa.
VNT ahdinhan toi tulee olemaan ja paineista ei vielä tiedä mitä sietää kohtuudella laittaa ettei korkkaa...(tässä vaiheessa vielä neitsyt toi lohko ja kansi)
Tässä vasta opiskellaan noita turbojen ja dieseleiden maailmaa ja tuntuu mielenkiintoselta tyyliin suo siellä vetelä täällä:)
tänään tuli racen suuttimet ison vetten takaa ja vein ne naapuriin diesel huoltoon, kattelevat että on paineet yms. kohdallaan(260??)
noissa väli jäähyissä näyttäs olevan eri kokosta pilliä sisällä eli suurempi parempi???
VNT ahdinhan toi tulee olemaan ja paineista ei vielä tiedä mitä sietää kohtuudella laittaa ettei korkkaa...(tässä vaiheessa vielä neitsyt toi lohko ja kansi)
Tässä vasta opiskellaan noita turbojen ja dieseleiden maailmaa ja tuntuu mielenkiintoselta tyyliin suo siellä vetelä täällä:)
tänään tuli racen suuttimet ison vetten takaa ja vein ne naapuriin diesel huoltoon, kattelevat että on paineet yms. kohdallaan(260??)
noissa väli jäähyissä näyttäs olevan eri kokosta pilliä sisällä eli suurempi parempi???
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
tota joskus miettiny noita kaasuja mutta vain freonien osalta...kun tuo ilmastointi niin miksei ohjais jäähyyn...?tosin kompura varmaan vie saman minkä tuottaa jos tuottaa?aattelin lähinnä noita cuulereita joissa sisällä 2-3 kanavaa...?
no nyt racet paikoillaan ja paineet 240,suht asialliseti toimivat;)taitaa toi raatikainen muuten tietää millanen välärin pitää olla, eli jännityksellä kevääseen!!!jahka tuloo tuo uus turbo(LDS_TURBO)..sitte karalan juttusille,kytkin viä pitäs vaihtaa ennen, tietoo mistä sais ja millasen,meinaan ennenku ravistaa???ja pitääkö tuo vauhtipyöräkin painotaa/keventää, tosin taitaa jäädä noi kiekat kumminki alhaseksi???
no nyt racet paikoillaan ja paineet 240,suht asialliseti toimivat;)taitaa toi raatikainen muuten tietää millanen välärin pitää olla, eli jännityksellä kevääseen!!!jahka tuloo tuo uus turbo(LDS_TURBO)..sitte karalan juttusille,kytkin viä pitäs vaihtaa ennen, tietoo mistä sais ja millasen,meinaan ennenku ravistaa???ja pitääkö tuo vauhtipyöräkin painotaa/keventää, tosin taitaa jäädä noi kiekat kumminki alhaseksi???
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa