isomman välijäähdyttimen asentaminen a4 tdi:hin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

isomman välijäähdyttimen asentaminen a4 tdi:hin

ViestiKirjoittaja mta » 15.12.2005 10:04

Tervehdys!
etsin kyllä searchilla mutta ei löytynyt ihan etsimääni...eli nyt hakusessa isompaa cooleria tuohon 1,9 tdi afn koneeseen ja pitäs saada vinkkejä minkä kokonen menis helpoiten ja miten eli letkutus ja voiko vanhan jättää paikoillee,(mille tehoille toi alkuperänen cooleri muuten riittää?) noissa topikeissa näytti olevan kahta mieltä, vastus kasvaa mutta toisaalta jäähtyykin... meneekö jonku muu sakemannin/nipponin keksintö ns.heittämällä.tuolla keulalla alhaalla keskellä näyttää vähän tilaa olevan.
mitäs muuta pitää ottaa huomioon.
syy moiseen mahdollisesti kasvavat tehot:)= isompi mutka (lds-turbo tekee) racen suuttimet, avarampi putki, karalan softa...
pistelen noi ensiksi ja kattelen mitä tuli ja sitten mahdollisesti kansi penkkiin, uutta nokkaa, märkäpäätä...
taas vinkeistä etukäteen kiitellen
mta

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.12.2005 18:12

Jos autossa on ilmastointi niin aika vähän on kennojen ja puskurin välissä tilaa. Itselläni samasta syystä asennettu S4 etupuskuri ja ATP-cooleri. Silti joutui puskuria takaa ohentaa. AM-Works tekee mielestäni hyviä, hienoja ja toimivia coolereita. Vaihtoehtona tietty tuplata coolerit S4 tyyliin. Forgella on original fit coolereita alkuperäisen tilalle ja ON KALLIITA. Saattaa Karalaltakin löytyä vastaus tuohon kysymykseen.

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 15.12.2005 19:16

joo sovittelin sitä äsken jotain -03 foordin jäähyä joka tullu jostain nurkkiin ja eihän se menny lähellekkää oli tosi vähän tilaa puskurin ja jäähd.välissä niikun sanoit...tullu vastaan näillä foorumeissa toi viialan nahkatehdas???
tekee kuulemma original fit/mitoilla?kellään tietoa ko.paikasta??

2,5_TDI
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.9.2003 7:41

ViestiKirjoittaja 2,5_TDI » 16.12.2005 8:15

Laittaa 2 kpl V6 TDI jäähdyttimiä alakulmiin. On aika paksu kenno.

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 16.12.2005 11:51

niin tossa on toi ilmastointi ja viitis ottaa poiskaan...
näytti olevan nuo alakulmat kans ahtaat mutta kaippa sinne joku sihvilä mahtus, mistähän vois kysellä???ruttutukkuun soittelin muttei ollu, koitan soittaa raatikaiselle jos sillä apuja...

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 19.12.2005 17:30

.
Olisikko helpointa siirtää niitä alkuperäisiä kennoja jollain lisätelineellä moottoriin päin, siis mikäli on tilaa. Useastihan sitä kuitenkin muutama sentti on.

Sinne etupuolelle vapautuvaan tilaan saa varmaankin sitten mahtumaan riittävän suuren, litteän kennon. Muodon voi kopioida vaikka alkup. jäähdytinkennosta.

Raatikainen voi varmaan kyllä tehdä täysin alkup. paikallekkin tehokkaamman coolerin. Mahtais sekin riittää.

Coolerin "tarvehan" riippuu pääasiassa käytetystä ahtopaineesta, enemmän kun moottorin tehosta. Myös sillä voisi olla merkitystä, onko hukkaportillinen, vai kääntyväsiipinen ahdin.
Käntyväsiipisen ohjelmahan pyrkii hetikohta säätämään siivet auki, eli ahtopaineen mahd. pienelle.
Hukkaportillisessa ei ko. ominaisuutta ole.

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 20.12.2005 20:45

Perkes...tota ei tullu ajatelleeksikaan...siellä näyttäs olevan ainakin 3cm käyttämätöntä tilaa.
VNT ahdinhan toi tulee olemaan ja paineista ei vielä tiedä mitä sietää kohtuudella laittaa ettei korkkaa...(tässä vaiheessa vielä neitsyt toi lohko ja kansi)
Tässä vasta opiskellaan noita turbojen ja dieseleiden maailmaa ja tuntuu mielenkiintoselta tyyliin suo siellä vetelä täällä:)
tänään tuli racen suuttimet ison vetten takaa ja vein ne naapuriin diesel huoltoon, kattelevat että on paineet yms. kohdallaan(260??)
noissa väli jäähyissä näyttäs olevan eri kokosta pilliä sisällä eli suurempi parempi???

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.12.2005 17:58

Jep. Tarvitaan virtaavuutta, tilavuutta ja mielellään putken sisällekkin rivoitus, jotta ominaisuudet kohdallaan.

Sitten vielä vesiruisku ja hiililahdutin ja tietenkin hassukaasut imuilmaa jäähdyttämään *<]:)

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 25.12.2005 18:40

tota joskus miettiny noita kaasuja mutta vain freonien osalta...kun tuo ilmastointi niin miksei ohjais jäähyyn...?tosin kompura varmaan vie saman minkä tuottaa jos tuottaa?aattelin lähinnä noita cuulereita joissa sisällä 2-3 kanavaa...?
no nyt racet paikoillaan ja paineet 240,suht asialliseti toimivat;)taitaa toi raatikainen muuten tietää millanen välärin pitää olla, eli jännityksellä kevääseen!!!jahka tuloo tuo uus turbo(LDS_TURBO)..sitte karalan juttusille,kytkin viä pitäs vaihtaa ennen, tietoo mistä sais ja millasen,meinaan ennenku ravistaa???ja pitääkö tuo vauhtipyöräkin painotaa/keventää, tosin taitaa jäädä noi kiekat kumminki alhaseksi???


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa