Nissan Pickup kingcapin kytkinongelma (ratkaistu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

Nissan Pickup kingcapin kytkinongelma (ratkaistu)

ViestiKirjoittaja necon » 10.12.2005 15:39

Moro!

Täällä kun tunnutaan tietävän lähes jokaisesta autosta vähintäänkin jotakin, ajattelin kysäistä Nismoa vaivaavasta kytkinongelmasta. Eli auto on Nissan Pickup Kingcab -89 2-litraisella bensakoneella ja 5-vaihteisella laatikolla.

Eli ongelma alkoi nyt pakkasten ilmaannuttua. Kytkintä pitää painella monta kertaa, että saa vaihteen päälle/pois päältä. Tunne on hyvin paljon samankaltainen kuin jarruja ilmatessa. Eli aluksi poljin menee ihan suoraa pohjaan, pikku hiljaa alkaa vastusta löytyä ja lopulta koko liikematkan ajan tuntuu pientä vastusta.

Missä vika ja miten se saadaan korjattua?

Kiitollisena jo etukäteen ongelmanratkaisuun johtavista vihjeistä,
Matti
Viimeksi muokannut necon, 17.12.2005 0:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

seat01alh
-
Viestit: 52
Liittynyt: 9.10.2005 11:19

ViestiKirjoittaja seat01alh » 10.12.2005 15:50

varmaan autossas vuotaa kytkimen työsylinteri... tarkista onko kytkin nestettä... ja vuodot samalla.

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 10.12.2005 18:23

Sen verran tutkailin tilannetta lisää, että kohta jossa kytkinpolkimelta tuleva "linja" liittyy laatikon kylkeen on liitoskohta ja suojakumi. Tämä suojakumi oli täysin repaleinen. Voisiko kytkimen nesteet olla tullut tästä ulos?

Jos ovat tuota kautta päässeet ulos, on korjaus helppoa. Uusi liitoksen suojakumi ja uudet nesteet sisään.

Onko mitään erityisempää huomioitavaa, kun uudet nesteet valutan sisään? Mitä kautta ja miten? Pitääkö jotakin ilmata tms?

t.Matti

MSA
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.3.2005 1:05

ViestiKirjoittaja MSA » 11.12.2005 5:40

Kannattaa varmaan laittaa ainakin työsylinteriin korjaussarja(joissain sarjoissa kumit ja joissain tulee mäntäkin). Työsylinteri kannattaa napata tietty pois sieltä ja putsata ym., samalla menee uudet nesteet. Jos se kumi mikä oli rikki olis vaikka sylinterin pölysuoja niin ei ihme että se hajos jos on päässyt likaa sinne. Yleensä ne nesteetkin on vielä suurinpiirtein sen auton ikäisiä kun niitä ei yleensä vaihdeta ennenkuin jotain menee rikki...

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 12.12.2005 12:26

Ei ni sieltä suojakumista tuu pihalle vaan sullon varmaankin työsylinterin kumi eli stefa joko haljennut tai "pullahtanut" kuten niille vanhemmuuttaan käypi, mäntä irti (helposti) ja kauppaan hakeen tilalle uus, uus kumi paikalleen jarrunesteellä liukastettuna ja ilmaus niin taas wörkkii

T: KingCabin omistaja

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 12.12.2005 19:27

Noniin, nyt on tilattu korjaussatsi työsylinteriin. Keskiviikkona pitäis olla paikoillaan autossa.

Otin työsylinterin tuossa ajankuluksi pois, ja tosipaskanenhan se oli. Männän päälle tulevasta kumista ei käytännössä ollu mitään jäljellä. Olipa ihme ettei toiminu ihan niinkuin pitäisi.

Jatketaan harjoituksia kunhan osat tulevat. Kiitoksia kaikille vastanneille avusta!

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 12.12.2005 19:34

^mitä muuten maksoi? ei silä että oma olis temppuillu mutta :D

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

ViestiKirjoittaja necon » 13.12.2005 8:18

Korjaussatsi, jossa kaikki kumiosat&stefat 31e. Pelkkä männän päälle tuleva kumi olis ollu 6,90e ja koko sylinteri uutena 135 euron luokkaa. Nämä siis oululaisen merkkiliikkeen, eli Pörhön hintoja.

Vaikutti nihkeästi olevan maassa, pelkkää kumisarjaa löyty, mutta uutta mäntää ois joutunu venaileen yli viikon. Ei ollu vaikea päättää mitä otan ;)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 13.12.2005 11:23

Ei sitä mäntää kannata tilata mistää, Mulla oli ex - Mazda 1800:sta menny se työsylinterin mäntä nii huonolle hapelle ettei se pitäny enää kumillakaan niin paikallinen amis sorvas uuden ja maksoi kokonaista 5€ ja vieläkin se mazda näkyy liikkuvan Siilinjärvellä :D

necon
-
Viestit: 37
Liittynyt: 20.5.2005 11:32

No sois siinä.

ViestiKirjoittaja necon » 17.12.2005 0:53

Tulipa tuossa illan kähmeessä saatettua tämäkin remontti finaaliin. Helppo nakki, kun tajus miten työsylinterin männän sai pihalle. Eli pikkukopautus pöydänkulmaan on paljon helpompi kuin uittaa puolisen tuntia sormenpäitä jarrunesteellä kyllästetyssä sylinterissä.

Vanhat nesteet valutin pihalle, mitä siellä oli jäljellä. Alle puoli desiä tuli mustaa/ruskeaa kuravettä, jossa joukossa hiekanmuruja yms törkyä. Olipa jänskä ettei toiminu aivan täysin.

Sylinteri tosiaan huilas melko railakkaasti läpi nesteet vanhoilla kumin jämillä. Uusilla toimii perfekto.

Leskinen, kantsii vaihtaa työsylinteriin tiivisteet ajoissa.. eikä vasta sitten, kun auton saa just ja just pihaan, ei talliin ;)

Jos pölysuoja on ehjä ja pultit suht inhimillisessä korroosiomomentissa, hommaan menee alle puoli tuntia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa