Moottorin lämpötila
Valvoja: ffp jäsenet
Moottorin lämpötila
Mitenkä korkeat pitäis olla tollasen -96 Seat Toledon 1.9d käyntilämpötila mittarin mukaan. Mittari on jaettu kolmeen osaan manuaalin mukaan: a = kylmä, b = normaali ja c = kuuma. Seatin mittari ei kuitenkaa nouse kuin juuri a kohdan yläpuolelle. Kaupunkiajossa hieman vielä lisää. Kuitenkin jää vielä kauas puolesta välistä, mutta on silti alueella b. Onko normaalia että tuommoisessa vapari dieselissä ei lämmöt ole tuon korkeammat? Lämmintä ilmaa alkaa puskea kyllä melko nopeasti auton sisään. Käykö moottori liian kylmänä mittarin mukaan vai onko huoleni turha?
no ""mittarin" mukaan" (ja tupla lainausmerkit mittarille) voi tietysti kone käydä kylmänä..tietääkö se mittari sitten mitä lämpötiloja näyttäis on eri asia, kyllä nuo siten varmaan kaikki ohjelmoidaan, että viisarin kuuluisi nousta puoleenväliin, kun kaikki on ok.
Itse epäilisin sitä lämpötila-anturia, siis, ja sen vaihtaisin ensimmäiseksi.
Itse epäilisin sitä lämpötila-anturia, siis, ja sen vaihtaisin ensimmäiseksi.
ei viittiny uutta alottaa, kerran vanha aiheeseen sopiva löytys.
eli autona vento '93 1.8 ABS, millasissa lämpötilaoissa ton moottorin pitäis käydä, kun mittari ei oikeen nouse, kestää kauan päästä edes 70 asteeseen, eikä se siitä paljoa ajossa edes nouse, paikallaan tyhjäkäynnillä se nousee 80-90 asteeseen, kesälläkin lämmöt on alhaalla.
eli autona vento '93 1.8 ABS, millasissa lämpötilaoissa ton moottorin pitäis käydä, kun mittari ei oikeen nouse, kestää kauan päästä edes 70 asteeseen, eikä se siitä paljoa ajossa edes nouse, paikallaan tyhjäkäynnillä se nousee 80-90 asteeseen, kesälläkin lämmöt on alhaalla.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa