Nyt sitten pitäisi tuo ABS ohjainlaitepumppu hässäkkä vaihtaa.
Onko kellään tietoa pystyykö ota itse vaihtamaan jos niin miten se tapahtuu?
onneksi löysin ton käytettynä ettei joutunu yli 1000€ maksamaan.
kiitos etukäteen
ABS ohjainboksin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
VAG-COM tms. tarvitaan ainakin
Kun laitteen on mekaanisesti saanut vaihdettua, pitää se ilmata. Se taas ei onnistu ilman väyläyhteyttä, jolla annetaan ilmauskäsky tuolle laitteelle. Tähän tarvitaan VAG:n huoltoboxi tai VAG-COM softalla ja sopivalla kaapelilla varustettu PC.
Teknisesti en pysty ottamaan kantaa asennuksen vaikeuteen. Yleensä ahdas paikka ja mahd. tarvittavat erikoistyökalut hidastavat hommaa.
Teknisesti en pysty ottamaan kantaa asennuksen vaikeuteen. Yleensä ahdas paikka ja mahd. tarvittavat erikoistyökalut hidastavat hommaa.
No, tuo koskee ainoastaan tuota ABS -boxia. Normaalisti jarrujen ilmauksessa ei päästetä säiliötä tyhjäksi, joten sitä ilmaa ei pääse sinne ABS:n boxillekaan.
Voihan tuon boxin itse vaihtaa, jos se näyttää kohtuulliselta urakalta ja ajella TODELLA varovasti jonnekin ilmaamaan sen boxin tai hankkii kaveriksi jonkun, jolla on esim. VAG-COM. Niitä tältä forumilta varmasti löytyy.
Voihan tuon boxin itse vaihtaa, jos se näyttää kohtuulliselta urakalta ja ajella TODELLA varovasti jonnekin ilmaamaan sen boxin tai hankkii kaveriksi jonkun, jolla on esim. VAG-COM. Niitä tältä forumilta varmasti löytyy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”