Mittaristo, kilometrejä vähennetty.
Valvoja: ffp jäsenet
Mittaristo, kilometrejä vähennetty.
Saksassa on yksi auto kiikarissa. Auto muuten ihan ok kuntoinen, mutta mittarista on otettu pois (n.100tkm). Myyjä myönsi sen. Onko mahdollista palauttaa kilometrit mittariin ja jos on niin miten?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ohoo, autoillahan ajetaan keskimäärin 16 tkm vuodessa saksanmaalla kuten joku asiasta tietävä aiemmin kertoi. Eli jos mittarissa on 96 tkm niin paikkansapitävähän se on! Ellet sitten ostele autoa saksasta ilman foliohattua!!!
Itse käytän savustuspussia - suojaavaa aluminia sahanpurutäytteellä, jossa pääni on niinkuin kotonaan...
Itse käytän savustuspussia - suojaavaa aluminia sahanpurutäytteellä, jossa pääni on niinkuin kotonaan...
Matti M: mites minusta tuntuu, että tämä sähköinen anturi ottaa tasan tarkkaan yhteen suuntaan, eli pyörimissuunnasta riippumatta laskee pulsseja jostain vetopyörästöstä. Tällöin suunnalla ei ole himpunkaan vertaa merkitystä, vaikka autolla pakitettaisi aina, niin silti tulee postiivista lukemaa kilometrimittariin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ne saksalaiset niitä mittareita ruuvaile. Niillä on yksinkertaisesti vaan kilsat pidempiä kun täällä kylmässä suomessa. Eli mittarissa 150 tkm saksan kilometriä = 300 tkm suomen kilometriä.
Joo ja kyllä kannattaa ruuvata lisää kilsoja mittariin jolloin verotus arvo laskee. Samalla syyllistyy petokseen kun huijaa valtiota. No miks ei ketään kiinnosta jos kilsoja onkin vähemmän..Enemmän verotuloja yms.
"Kyll tää turkku on si hyvä paikka olla ja yrittää" =)
Joo ja kyllä kannattaa ruuvata lisää kilsoja mittariin jolloin verotus arvo laskee. Samalla syyllistyy petokseen kun huijaa valtiota. No miks ei ketään kiinnosta jos kilsoja onkin vähemmän..Enemmän verotuloja yms.
"Kyll tää turkku on si hyvä paikka olla ja yrittää" =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En menis ostamaan kyseistä autoa. Jos on kerta rullattu mittaria niin mistä sen tietää paljonko siitä on otettu pois... No miten huoltokirja? Aika tympeä homma jos seki on väärennetty tai puuttuu. Tarkoittanee sitä että kun tuot auton Suomeen, on ensimmäisenä edessä jakohihnan vaihto ja jos automaatti niin sen öljyt (en ostais varsinkaan automaattia jos huollot/kilometrit ei ole selvillä) ym... Kun niistä ei ole mitään takuuta. Eri asia joku kakkis mutta tuon ikä- ja hintaluokan auto niin...
Mutta asiaan. Minä olen kuullut, että VAG-COMilla saisi lisättyä kilometrejä mittariin, mutta ei poistettua? Tämä sen vuoksi jos vaikka mittari hajoaa ja se vaihdetaan uuteen. Pitääkö paikkansa?
Mutta asiaan. Minä olen kuullut, että VAG-COMilla saisi lisättyä kilometrejä mittariin, mutta ei poistettua? Tämä sen vuoksi jos vaikka mittari hajoaa ja se vaihdetaan uuteen. Pitääkö paikkansa?
Tässä ei nyt taidettu kysyä muuta kuin että onko kilometrien muuttaminen digimittariin mahdollista, miten tämä nyt taas ajautui tähän saksa-autojen kilometrilukemien uskottavuuteen?
Ja kyllä, lukemia pystyy muuttamaan ihan minuutissa kun on oikeat vehkeet (ei tarvi akkuporakonetta). VAG-COM:lla pystyy lukemaa muuttamaan (kasvattamaan), tosin vain uuteen mittaristoon.
Ja kyllä, lukemia pystyy muuttamaan ihan minuutissa kun on oikeat vehkeet (ei tarvi akkuporakonetta). VAG-COM:lla pystyy lukemaa muuttamaan (kasvattamaan), tosin vain uuteen mittaristoon.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Ei oo siitä audin huoltohistorian näkyvyydestä sen parempaa tietoa, kun että kaveri joka on tuonut saksasta pari audia on käynyt saksalaisessa liikkeessä tarkastamassa historian ennenkuin on tuonut ne suomeen. Toinen niistä ainakin oli 90-luvun lopun A4 TDI. Tuskin kovin vanhoissa näkyy. Voin kysyä tarkemmin jos tietäis asiasta.
Huoltohistoriaa kannattaa käydä kysymässä myös ihan kotimaisessa merkkiliikkeessä. Saattavat saada alustanumeron perusteella näkymään myös ulkomailla (Eurooppa tai ainakin Saksa ) tehdyt huollot riippuen huoltopaikan tietojärjestelmistä. Omastani (A4-96) näkyi esimerkiksi Saksassa vuonna 2000 tehty takaisinkutsukampanjatarkastus.
En usko että ECUun noita tietoja kerättäisiin.
En usko että ECUun noita tietoja kerättäisiin.
Ei niitä tietoja sinne ECUun talleteta. Saksassa merkkihuollot merkkaa tietokantoihin tehdyt huollot, ja ne näkee Suomestakin merkkihuollon koneilta.
Ei mitään koodeja tarvi tietää kun on pelit ja vehkeet.
käyttöautolla esim on vehkeet siihen hommaan, pikkumiinus asiassa on se että eihän niillä ole koodia siihen että saisi muutettua
Ei mitään koodeja tarvi tietää kun on pelit ja vehkeet.
Jep, kyseinen auto oli jo kuulemma myyty, kun sitä kysyin uudelleen.... ja myyjä oli yksityinen. Onko Vag-Comilla nähtävä mittarilukema juuri se mittarinlukema, vai tuleeko jostain muualta?
OT:
Engine 01 -> 08 ja siitä ryhmä 001 jossa on rpm, temperature, voltage, niin tuo voltage mikä jännite?
Onko jossain olemassa ohjearvoja bensiinimoottoreille
OT:
Engine 01 -> 08 ja siitä ryhmä 001 jossa on rpm, temperature, voltage, niin tuo voltage mikä jännite?
Onko jossain olemassa ohjearvoja bensiinimoottoreille
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa