Elikkäs auto A4 1.8t -97 vaijerikaasulla. Oston jälkeen tilattiin aika Muukkoselle lastutukseen ja odotellessa asennettiin ahtopainemittari: max. 0.2 bar. Lastu asennettiin eikä muutosta, oli hukkaportin kello hajalla. Vaihdon jälkeen taas sama juttu, paitsi turbo sakkas: Vaihdettiin mäntämallinen Forge, eikä ahdot noussu, mutta kun pistettiin prikkoja siihen saatiin paineet 0.4:ään bariin. Myöhemmin hankittiin jousisarja Forgeen ja nyt sininen jousi ja 0.7 bar, kuitenkaan ei täyskaasulla pysy siinä, vaan kuuluu suhahdus ja ahdot tippuu, on tosi vittumaista ohituksissa. Turbo ei kuitenkaan sakkaa missään vaiheessa.
Eli missä vois olla vika? N75 on varmaan joskus Saksan puolella vaihdettu. Autossa on BSR:n filtterisatsi, itse väsätty putkisto ilman keksimmäistä äänenvaimenninta sekä se Muukkosen lastu. Ahtojen pitäis olla n. 0.9-1 bar. Noilla paineilla kun on käytetty Forgessa kuulemma vihreetä tai keltaista jousta.
Auttakee ny hyvät ihmiset ku alkaa mennä neuvottomaks!
A4:n ahdot vähissä
Valvoja: ffp jäsenet
No niin, kokeiltiin ottaa hukkaportin kellolle menevä letku irti n75:sesta, nii heti paineet nous saakelisti kun varovaisesti kiihdytti. Letku kiinni paineet vaan ne 0.5 ja ahtopainemittarin neula seilaili vähän rauhattomasti. Että tilataan uusi n75 ja toivotaan että kaikki toimii. Mutta by-passille menevän letkun vaihdon seurauksia en kässää..
No, saatiin N75 ja kiihtyminen tasaantu, et varmasti siinäkin oli vikaa, mutta paineet ei nouse kuin 0.7 ja kokeiltiin vakiolastulla niin 0.4. Voisko imuputkissa tai välijäähdyttimessä olla vuoto? Ja miten koeponnistus onnistuu? Kaasuläpälle menevä imuputki ja by-passin pikkuletku tukkoon ja paineilmaa turbolle tai siitä lähtevään putkeen, vai miten on?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa