A4:n ahdot vähissä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A4 1.8T

A4:n ahdot vähissä

ViestiKirjoittaja A4 1.8T » 5.11.2005 14:14

Elikkäs auto A4 1.8t -97 vaijerikaasulla. Oston jälkeen tilattiin aika Muukkoselle lastutukseen ja odotellessa asennettiin ahtopainemittari: max. 0.2 bar. Lastu asennettiin eikä muutosta, oli hukkaportin kello hajalla. Vaihdon jälkeen taas sama juttu, paitsi turbo sakkas: Vaihdettiin mäntämallinen Forge, eikä ahdot noussu, mutta kun pistettiin prikkoja siihen saatiin paineet 0.4:ään bariin. Myöhemmin hankittiin jousisarja Forgeen ja nyt sininen jousi ja 0.7 bar, kuitenkaan ei täyskaasulla pysy siinä, vaan kuuluu suhahdus ja ahdot tippuu, on tosi vittumaista ohituksissa. Turbo ei kuitenkaan sakkaa missään vaiheessa.

Eli missä vois olla vika? N75 on varmaan joskus Saksan puolella vaihdettu. Autossa on BSR:n filtterisatsi, itse väsätty putkisto ilman keksimmäistä äänenvaimenninta sekä se Muukkosen lastu. Ahtojen pitäis olla n. 0.9-1 bar. Noilla paineilla kun on käytetty Forgessa kuulemma vihreetä tai keltaista jousta.

Auttakee ny hyvät ihmiset ku alkaa mennä neuvottomaks!

mk
-
Viestit: 185
Liittynyt: 5.9.2003 23:39

ViestiKirjoittaja mk » 5.11.2005 15:14

Tuleeko sille forgelle imusarjan paine perille ?

A4 1.8T

ViestiKirjoittaja A4 1.8T » 5.11.2005 16:16

Alkuperäisen letkun vuodosta en tiedä, mutta kun vaihdettiin paineilmaletku alkuperäisen tilalle, niin paine laski 0.5:teen! Siis WTF!? Klemmarit on kunnolliset ja letkun pitäis kestää 12 baria.

A4 1.8T

ViestiKirjoittaja A4 1.8T » 6.11.2005 15:57

No niin, kokeiltiin ottaa hukkaportin kellolle menevä letku irti n75:sesta, nii heti paineet nous saakelisti kun varovaisesti kiihdytti. Letku kiinni paineet vaan ne 0.5 ja ahtopainemittarin neula seilaili vähän rauhattomasti. Että tilataan uusi n75 ja toivotaan että kaikki toimii. Mutta by-passille menevän letkun vaihdon seurauksia en kässää..

A4 1.8T

ViestiKirjoittaja A4 1.8T » 9.11.2005 19:07

No, saatiin N75 ja kiihtyminen tasaantu, et varmasti siinäkin oli vikaa, mutta paineet ei nouse kuin 0.7 ja kokeiltiin vakiolastulla niin 0.4. Voisko imuputkissa tai välijäähdyttimessä olla vuoto? Ja miten koeponnistus onnistuu? Kaasuläpälle menevä imuputki ja by-passin pikkuletku tukkoon ja paineilmaa turbolle tai siitä lähtevään putkeen, vai miten on?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 9.11.2005 22:10

Ilmamäärämittari vaan irti ja se tilalle adaptaatio jolla saa tuupattua paineilmaa sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa