Onkohan kukaan foorumilainen kokeillut käyttää monojettiä ahtopelissä? Monojettihän ei haistele kuin läppäkulmaa ja lämpötilaa. Olis pirun yksinkertanen systeemi kun tohon lisäis vaan imusarjaan yhden suuttimen, joka tulis ylipaineilla mukaan. Megaruuttahan vois hoitaa sen.
Tällöin tasakaasulla ajetteassa mentäisi täysin vanhan ruiskun ehdoilla.
Jos tekis pelkällä painekytkimellä tulis vähän turhan härskiä seosta samantien. Eikös jollain valmistajalla löydy valmiina lisäsuuttimen ohjausboxi?
Kyllä, tiedän. Viisainta olis teetättää holkit 4 suuttimelle ja tigittää ne imusarjaan, jonka jälkeen viskata monojetti pitkällekauas. Monojetin kanssa olis vaan pirun helppo lähteä liikkeelle ja päästöt vois jäädä helpommin sallituiksi.
Autohan on vähäpäästöinen jossa monojettinen RP mosa ja tarkoitus olis keväällä ottaa pakokaasut pusseihin.
mono-jetronic + ahdin + lisäsuutin
Valvoja: ffp jäsenet
kyllähän se niin haistelee. lambdaa ja kierroksia, kuten kaikki elektroniset ruiskut, tarkotin lähinnä että toi paine ei ole vaikuttavana tekijänä --> eli orkkis ecu ei mene sekaisin paineen muutoksista.
Pääsis vaan aika pienillä muutoksilla kun käyttäis orkkis ecua ja ehkä helpommin normienmukaisiin päästöihin
Pääsis vaan aika pienillä muutoksilla kun käyttäis orkkis ecua ja ehkä helpommin normienmukaisiin päästöihin
Ei oo toteutettu, mutta joskus mietin noita samoja juttuja kun virittelin monomotroniccia.
Eli samaan aikaan kun se ruuttä on ihan paska, niin se onkin ihan jees. Paska sen takia kun ei ymmärrä viriä, mutta siedettävä sen takia kun on helposti huijattavissa. Omassa ex-autossani (vapari) hengityselimen ahtaus oli viiminen niitti ja tilalle vaihtui monipisteruiskukone. Kyllähän siitä tiettysti ylipaineistettuna menee enempi ilmaa läpi, mutta luulen että samaan asiaan se ahistettu rojekti kyykähtää. Alakierroksilla on vääntöä ja menohaluja helvetisti, mut yli 4tonnin on turha yrittää...
Toki se megaruutta jollain 60millisellä kaasuläpällä ja 4-5 suuttimella olis melkein autuaaksi tekevä asia, mutta kuten itekkii sanoit: yksinkertaisella ykspisteruiskulla pääsis alkuun.
Ja jos asia on harrastelua eikä kylän kovimman vehkeen rakentamista, niin en pitäs ihan tyhmänä ajatuksena kokeilla.
Ite mietin myös sellasta, että kytkis toisen suuttimen varsinaisen suuttimen rinnalle. Normitilanteessa lambda ohjastais aukioloajan pieneksi mutta kierroksilla (tai ahdoilla) soppa riittäis paremmin. Tietysti pitäs huomioida että onko boksissa jotkut raja-arvot tollasten asioiden suhteen. Siellähän on varaohjelmia erinäisten vikatilanteiden varalle, jolloin mosa toimii ennalta määrättyjen laskennallisten asioiden perusteella. Eli siis esimerkiksi jos on kaks suutinta rinnan jolloin seos rikastuu huomattavasti, niin aivo saattaa päätellä että nyt on lambda rikki ja menee varaohjelmalle eikä välitä lambdasta mitään.
Tietysti lamdan töpseli irrotettuna bensapaineen kanssa kikkailemalla koneeseen saa syötettyä vaikka minkälaista seosta... Turbon kanssa ei vaan toimi noin "lineaarisesti" joten joku ohjainpiiri pitäs olla.
Mut jos on "pakollinen tarve" pelailla sen paskan ruiskun kanssa, niin miten olis mekaaninen ahdin? Sen toiminta olis ruiskun kanssa kikkailemalla todennäkösesti helpommin ennakoitavissa ja huijattavissa...
Haluatko muita hyviä ideoita...?! :D
Eli samaan aikaan kun se ruuttä on ihan paska, niin se onkin ihan jees. Paska sen takia kun ei ymmärrä viriä, mutta siedettävä sen takia kun on helposti huijattavissa. Omassa ex-autossani (vapari) hengityselimen ahtaus oli viiminen niitti ja tilalle vaihtui monipisteruiskukone. Kyllähän siitä tiettysti ylipaineistettuna menee enempi ilmaa läpi, mutta luulen että samaan asiaan se ahistettu rojekti kyykähtää. Alakierroksilla on vääntöä ja menohaluja helvetisti, mut yli 4tonnin on turha yrittää...
Toki se megaruutta jollain 60millisellä kaasuläpällä ja 4-5 suuttimella olis melkein autuaaksi tekevä asia, mutta kuten itekkii sanoit: yksinkertaisella ykspisteruiskulla pääsis alkuun.
Ja jos asia on harrastelua eikä kylän kovimman vehkeen rakentamista, niin en pitäs ihan tyhmänä ajatuksena kokeilla.
Ite mietin myös sellasta, että kytkis toisen suuttimen varsinaisen suuttimen rinnalle. Normitilanteessa lambda ohjastais aukioloajan pieneksi mutta kierroksilla (tai ahdoilla) soppa riittäis paremmin. Tietysti pitäs huomioida että onko boksissa jotkut raja-arvot tollasten asioiden suhteen. Siellähän on varaohjelmia erinäisten vikatilanteiden varalle, jolloin mosa toimii ennalta määrättyjen laskennallisten asioiden perusteella. Eli siis esimerkiksi jos on kaks suutinta rinnan jolloin seos rikastuu huomattavasti, niin aivo saattaa päätellä että nyt on lambda rikki ja menee varaohjelmalle eikä välitä lambdasta mitään.
Tietysti lamdan töpseli irrotettuna bensapaineen kanssa kikkailemalla koneeseen saa syötettyä vaikka minkälaista seosta... Turbon kanssa ei vaan toimi noin "lineaarisesti" joten joku ohjainpiiri pitäs olla.
Mut jos on "pakollinen tarve" pelailla sen paskan ruiskun kanssa, niin miten olis mekaaninen ahdin? Sen toiminta olis ruiskun kanssa kikkailemalla todennäkösesti helpommin ennakoitavissa ja huijattavissa...
Haluatko muita hyviä ideoita...?! :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa