Vr6 ja kompressorikitti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

Vr6 ja kompressorikitti

ViestiKirjoittaja MaDe » 2.11.2005 16:57

Nyt kysymys teille viisaille? Eli olen ehkä hankkimassa kompressorikitin mun Golf VR6 1992. Kitti antaa tehoja noin 265hp. Mutta mukaan tulee kopio tüv papereista. Niissä lukee että kitti antaa 204hp. Joudunko tekemään jotain muuta autolle. Vai riitääkö nämä paperit? Mites alusta ja jarrut? Pitääkö verrata vr6 2.8l tuohon 2.9l nelivetoon alustan ja jarrujen suhteen jne.?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 17:02

Varmaanki joudut tekee tehomittauksen ja VTT testin jos vähäpäästöinen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.11.2005 17:04

Varmaankin testin nimi on "käytönaikainen päästömittaus". Ja se varmaan ilmenee papereista että voipi olla jo tehty.

Ja vaaditaanko sitä ton ikäiseltä autolta?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 2.11.2005 17:07

Kitti antaa tehoja noin 265hp. Mutta mukaan tulee kopio tüv papereista. Niissä lukee että kitti antaa 204hp


:D

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 2.11.2005 17:09

miks joudun tekemään tuon vtt mittauksen? Senhän takia on tuo tüv paperit! Nehän pitäis riitää! Eikö!?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 2.11.2005 17:21

VTT testin jos vähäpäästöinen


Jeps sori luin väärin, pikku pienessä ku oon.. :)

Tuota varmaan joudut muuttamaan 2.9 vastaavaksi ja siitä 20% lissää..

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 2.11.2005 17:24

Paljonko eroa on tuossa 2.9l ja 2.8? Eli mitä kaikkea joudun muuttamaan?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 2.11.2005 18:22

2.8 VR6 etulevyt on 288x25 ja takalevyt 226x10
2.9 VR6 on samat.

2.9 VR6 syncro etulevyt on 288x25 ja takalevyt 239x10

Eli Syncrossa on pikkasen isommat takalevyt. Muuten alusta on aikalailla samanlainen, periaatteessa. Syncrohan painaa pikkasen enemmän joten siellä on jäykemmät vakio jouset/iskarit kuin etuvetossa.

Pärjääkkö näillä tiedoilla ?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 3.11.2005 9:24

Nelivetoiset ja etuvetoiset ovat yleensä eri mallisarjaa joten eivät ole verrattavissa.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 3.11.2005 10:18

Asia kunnossa! :) Kiitos avusta!

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 3.11.2005 11:26

Tiedänpä yhden tapauksen jossa ei vähäpäästöinen auto mennytkään TUV papereilla muutos katsastuksesta läpi. Vaan sanoivat että VTT:n tai TCT:n kautta yrittämään uudelleen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.11.2005 11:56

Ei pelkät TÜV paperit riitäkkään, jos niistä ei löydy todistusta vaadittavasta päästöluokituksesta.

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 3.11.2005 11:59

Okei...nyt selvis jotain uutta. Minä kun luulin että tüv papereissa on aina tietoa päästöistä(siis näissä tüv papereissa)!? No sitten pitää ottaa selville onko niissä papereissa jotain päästöistä!
Viimeksi muokannut MaDe, 3.11.2005 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 3.11.2005 12:12

Ja sitte pitää käydä paikallisella konttorilla juttelemassa mukavia ja siinä samalla ottaa asioista oikeesti selvää. Se on ihan vähän varmempi paikka selvittää heidän suhtautumista kuin vaikkapa faktalaatikko nimeltä internet...

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 4.11.2005 19:45

Mistä löysit noin kivaa settiä myynnistä, jossa on noin paljon pienemmät TÜV-paprujen mukaan tehot? Voisi kiinnostaa itseäkin tuollainen paketti?

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 9.11.2005 15:18

joo linkki tai url tai kaupan nimee esii ni muoki vois kiinnostaa.. mitäs tollanen kitti sisältää ettei oo iha sellanen et ku iskee pv:sseen 80cc pytyn ni se kestää sen 2 viikkoo ja sit saa alkaa jälkikätee uusii alakertaa ? eli pitääkö sen kaveriksi viel hommailla jotain kestävämpää osaa muutaku ehkä kytkin ja jotain ?

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 9.11.2005 17:10

Oli kitti tuolla ebayssä... mutta se on mennyt(kait) :) En kyllä itse ostannut... Pitää nyt hieman katella mitäs menee tekemään. Sain kopiot siistä Tüv papereist...pieni ongelma oli se että se kompura ei ollut sama mitä papereissa. Eri sarjanr. vanhasta oli kuulema laakerit menny ja sitä ei pystynyt korjata joten hän oli ostanut uuden ja paremman mallisen. Joten jätin kyseisen ostamatta. Niin ja mielelläni kyllä haluisin tuon Vortechin kompressorin kun kuulema kestää paljon paremmin. En sitten tiedä... pitää nyt katsoa ja seurata tilannetta jos tulee jotain muuta vastaan :)

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 10.11.2005 15:08

pist tänne sit tietoo jos oot jotain hankkimassa.. mikä sen kitin hp muuten oli ? tietäs vähä suuntaa paljo ne tollasista haluu siellä saksanmaalla jos saksan ebayta kattelit

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 10.11.2005 17:16

3000 eur paikkeella oli... 265hp piti siitä saada.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 11.11.2005 12:10

ja ei ois tarvinnu muita hilppeitä hankkii vai olis ? eli iha bolt on kamaa vai viel olis ite pitäny jotain vahvistella tai jotain ?

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 11.11.2005 14:01

Ihan plug and pray on... ei tarvii mitään muuta.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 11.11.2005 21:31

juu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa