vr6 savutus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kyyleppi
-

vr6 savutus?

ViestiKirjoittaja Kyyleppi » 31.10.2005 22:56

Mikäköhän tässä ny oikein mättää ku mulla savuttaa tää vehe aika pirusti, etenkin kylmänä? Voiko olla mahollista että syynä ois kannentiivisteen vuotaminen.. Oon tuossa tovin katellu että mitäköhän tuo auto oikein tiputtaa tyhjäkäynnillä maahan? Se on sellasta vihreetä nestettä joka tippuu koneen alle. Kuitenkaan sammuttamisen jälkeen tää ei tiputa enää mitää??

Nii ja vielä semmosta tuosta vaihdelaatikosta.. Elikkä mulla heiluu vaihdekeppi monia senttejä sivuttaisliikkeessä ja kun vaihde on esim. kolmosella niin sen pystyy puottamaan ihan helposti vapaalle ilman kytkimen käyttöä.. Ja kun auto on sammuksissa nii ilman kytkimenkin käyttöä vaihteet menevät suht koht helposti paikolleen.

Joonas.k
-

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 31.10.2005 23:07

Monessa autossa noin 90% autoista voi tiputtaa vaihteenvapaalle ilman kytkintä. Sellasta vihreetä noh se on tod. näkösesti glykolia eli jäähdytinestettä. Et huomaa että nestetettä katoisi? Katso ohjauksentehostimen nesteet ettei vuoda sieltä. Ja tarkista muutkin nesteet.

Ja tuosta vaihdekepistä. Omassa golffissakin heilu ihan samallalailla. Ja tuntuu monessa tuon ikäsessä autossa olevan ongelma. Ja vaijeri vivusto ei varmasti helpota asiaa yhtään.

-Tonza-
-

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 1.11.2005 0:52

Kai sieltä jotain on irti, jos se keppi heiluu ihan näkyvästi. Mulla pysyy kiltisti paikallaan ihan ajotavasta riippumatta.
Tuo savutus saattaa johtua kuluneista venttiiliohjureista/venttilivarren kumeista.
Nestevuoto ois varmaan viisainta paikallistaa pikaisesti. Jos siellä koneessa on ne vihreät jäähdytinnesteet, niin saattaa olla kansi/pahvi syöpynyt.
Ja ruiskii niitä nesteitä kansipahvin välistä.
Toinen yleisempi vuotopaikka löytyy termostaattikotelon juuresta. Virranjakajan alapuolelta.
Oikeat jäähdytinnesteet VR6 koneeseen on sitten ne punaiset (muistaakseni G12).

Petri R.
-

ViestiKirjoittaja Petri R. » 1.11.2005 14:43

Onko savu sinistä vai harmaata?

Sininen = poltaa öljyä
Harmaa = jäähdytysnestettä pääsee palotilaan = kansipahvi tms. vika

Harmaata savua ei tule sekoittaa vesihöyryy jota kylmäkäynnistyksen jälkeen kuuluukin tulla. Ota paisuntasäiliön korkki pois koneen ollessa kylmä, ilmestyykö paisuntasäiliöön pakokaasukuplia tyhjäkäynnillä? Vielä parempi jos joku kaasuttaa samaan aikaan. Katso lämpimällä koneella, onko öljytikussa valkoista möhnää. Onko jäähdytysnesteet puhtaat vai onko seassa öljyä?

Vihreä neste, jos se on aivan vedenomaista, on jäähdytysnestettä, jos autossa on vihreät jäähdytysnesteet. Joku paksumpi mönjä voi olla sitten vaikka ohjaustehostimesta.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”