Laturin siivapyörä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

Laturin siivapyörä

ViestiKirjoittaja Leskinen » 18.10.2005 17:40

Eli minkälainen homma on noin yleensä vaihtaa kun edellinen omistaja löysän vesipumpun laakerin takia kiristi remmiä liikaa jolloin laturin siivapyörä meni "piloille" eli siellä on ura ja remmi "pohjaa" eli kiristäminen ei auta vaan laturin remmi vinkuu aina silloin tällöin.

Eihän se menoa haittaa mutta v-mäinen ääni. Riittääkö jos ottaa siivapyörästä kii ja kääntää mutterin auki (myötä vai vastapäivää?) vai onko niissä normaalia kiilaa vai mitä missä mikä?

Siis paikallaan nyt ens alkuun, kun minulla on laturin perseessä jarrutehostimen käyttöhärveli niin ei viittis sitä turhaan irroittaa, tilaa on kyllä melko kivasti..

miika80
-
Viestit: 348
Liittynyt: 6.9.2004 22:22

ViestiKirjoittaja miika80 » 18.10.2005 18:29

Pulttikoneella lähtee ja on ihan normaali kierre..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.10.2005 19:04

Tai hylsyllä ja räikällä, siitä vanhasta pyörästähän voi pitää millä tahansa pihdeillä kiinni kun kerran vaihtoon menee.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 18.10.2005 19:28

Onkos ne sitten kiiloilla varustettuja vai kartiolla? Että osaa varata ulosvetäjän. Tai näkis kai sen siitä uudestakin. =D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 18.10.2005 21:15

No ainakin tuossa Golfissa olevassa Boschin laturissa on akselilla kiila. Pyörä irtoaa muutamalla napautuksella kunhan mutterin saa auki.

rrock
-
Viestit: 161
Liittynyt: 23.7.2003 10:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja rrock » 19.10.2005 1:12

Juuri vaihdoin rouvan kulkineeseen ko. siivapyörän ja siinä Boschin laturissa oli vaan kiilalle paikka, mutta kiilaa ei ollut. Pulttikoneella kiinni ja hyvin on pysynyt, tuli muuten alumiininen siivapyörä, jossa ei ollut kiilauraa, joten ei liene kovinkaan tarpeellinen tarvikeosa valmistajankaan mielestä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.10.2005 8:14

Eipä noissa uudemman mallin Boschin latureissakaan ole alunperinkään koko kiilaa/kartiota. Eli pysyy pelkällä pultin/mutterin kiristysvoimalla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 19.10.2005 12:44

Osta leveempi hihna...? siis jos on kiilahihna.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.10.2005 12:57

Tuskin leveämmästä hihnasta on iloa. Se kiilaurahan kuluu yleensä ihan väärän malliseksi ja leveä hihna ei taas sovi niihin vähemmän kuluneisiin pyöriin paikalleen.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 19.10.2005 13:55

13 millinen ja seuraava oli jo "rekkakokoa". Se pyörä ON entinen, sille ei voi mitään. Kävin tuossa kyselemässä ja pitää vaan mallin kanssa käydä etsimässä. Heti kun saan talliin tuon johonkin niin otan entisen irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa