Porterin etupää paukkaa
Valvoja: ffp jäsenet
Porterin etupää paukkaa
Käytin potterin vas. ylä- ja alapallojen vaihdossa ja sen jälkeen alkoi pauke. Nyt kun käännän rattia ja peruutan tai ajan eteenpäin, niin auton vas. eturenkaan suunnilta kuuluu varsin kova pamaus. Vedon ei tarvitse olla päällä, kunhan vaan auto liikkuu. Samoin näihin "herätemaalauksiin" (esim. ennen vaarallista risteystä) ajettaessa kuuluu helinää, aivan kuin jokin olisi irti.
Noh, liikkeessä vekotin käytettiin auki tuon kulman osalta ja sinne vaihdettiin väljäksi todettu kallistuksen vakaajan pystytanko. Mekaanikko oli käynyt ajamassa ja todennut ettei kolahtele. Vaan kylläpä kolahtelee.
Tuntuu siltä, että kolahdus kuuluu kun ko. kulmaan tuleva paine lisääntyy tai vähenee. Välillä tuntuu, kuin pamaus kuuluisi taempaa kuin eturengas ja sen tuenta. Voiko kyse olla jostain vääntösauvajousitukseen liittyvästä jutusta?
Vai mkä ihme kumma siinä voi olla?
Noh, liikkeessä vekotin käytettiin auki tuon kulman osalta ja sinne vaihdettiin väljäksi todettu kallistuksen vakaajan pystytanko. Mekaanikko oli käynyt ajamassa ja todennut ettei kolahtele. Vaan kylläpä kolahtelee.
Tuntuu siltä, että kolahdus kuuluu kun ko. kulmaan tuleva paine lisääntyy tai vähenee. Välillä tuntuu, kuin pamaus kuuluisi taempaa kuin eturengas ja sen tuenta. Voiko kyse olla jostain vääntösauvajousitukseen liittyvästä jutusta?
Vai mkä ihme kumma siinä voi olla?
Jep juu... nyt sitten ehdottelevat vetoniveliä ja jarruja ja mitäs muuta kallista ja aikaa vievää sinne saisikaan vaihdettua vaikka järjellä ajatellen nuo osat eivät sitä pauketta aiheuta. Kyrsii kantaa liikkeeseen satasia harva se päivä kun jannut ei jaksa paneutua asiaan muuten kuin arpomalla uusia osia autoon :-(
Ari K = veli cettu?
Ari K = veli cettu?
Jeps, Cetun koirankoppihan tuo Caravelle on... (niin ja sen parrattoman viitapirun)
Ilmeneekös muuten se kolahtelu/paukahtelu vain silloin kun ratti on lähellä ääriasentoa? Entäs jos ajat kuoppaan/möykkyyn siten, että vain toisen puolen rengas osuu siihen kun rattia on käännetty vain hiukan tai ei ollenkaan?
Pirullisia nuo kolinat joita ei saa paikallisettua. Mites ne jarrut nyt noin kolisis?
Ilmeneekös muuten se kolahtelu/paukahtelu vain silloin kun ratti on lähellä ääriasentoa? Entäs jos ajat kuoppaan/möykkyyn siten, että vain toisen puolen rengas osuu siihen kun rattia on käännetty vain hiukan tai ei ollenkaan?
Pirullisia nuo kolinat joita ei saa paikallisettua. Mites ne jarrut nyt noin kolisis?
Niin se kolahtelu. Tunnustaisi, että ilmenee sitä voimakkaammin mitä lähempänä ääriasentoa ratti on. Ja kun on kerran kolahtanut, niin ei kolahda enää toista kertaa kun hankaa eteen ja taakse samaa uraa. Kuoppaan ajettaessa ei kuulu sen kummempaa ääntä, muuta kuin se normaali moksahdus. Se kilinä mitä luulin kuuluvan tuolta etupäästä hiekkatiellä ja hidastusmaalauksissa, kuuluikin tyhjistä kaljapulloista kuskin penkin takana :-D se oli helppo korjata ostamalla täysiä tilalle. Pelkään kyllä että tämä vika uusiintuu piakkoin :-D
Syncro Caravelle on kyllä pihassa, mutta ei meidän pihassa. Kaupat on sovittu kyllä. Onhan se vähän huonokin että auto pysyy "perheessä". Jos sinne nyt iskee piakkoin myynnin jälkeen jokin ennakoimaton vika, niin kattelee pian haulikon kiskoa pitkin meikäläisen suuntaan...
Syncro Caravelle on kyllä pihassa, mutta ei meidän pihassa. Kaupat on sovittu kyllä. Onhan se vähän huonokin että auto pysyy "perheessä". Jos sinne nyt iskee piakkoin myynnin jälkeen jokin ennakoimaton vika, niin kattelee pian haulikon kiskoa pitkin meikäläisen suuntaan...
Mielenkiintoista, vaikuttaa olevan se uusiutuva kilinä tyyppivika näissä vehkeissä. Joskus ilmennyt myös helinää johon syyksi paljastuivat tyhjentyneet tölkit.
Tuo kolahtelu kuulostaa kyllä oudolta. Joskus vastaavaa ilmennyt hetken aikaa iskarin vaihdon jälkeen sellaisessa vehkeessä missä oli kierrejouset (hakivat kai paikaansa), mutta kun näissä tosiaan on ne vääntösauvajouset niin tiedä häntä. Mutta vaikuttaa kieltämättä siltä, että sieltä joku jännitys aina purkaantuisi.
Tuo kolahtelu kuulostaa kyllä oudolta. Joskus vastaavaa ilmennyt hetken aikaa iskarin vaihdon jälkeen sellaisessa vehkeessä missä oli kierrejouset (hakivat kai paikaansa), mutta kun näissä tosiaan on ne vääntösauvajouset niin tiedä häntä. Mutta vaikuttaa kieltämättä siltä, että sieltä joku jännitys aina purkaantuisi.
Jatkan nyt tähän topicciin vaikka onkin eri auto, mutta mulla tuli sama vika golffiin alapallojen vaihdon jälkeen?! Kolahtaa niinku vasaralla löis johki ku jarruttaa kovemmin tai kun kääntää ääriasentoon. Mikähän piru siellä on vikana? Ja kilinääkin ilmeni mutta se oli tosiaan joku helen kaljatuoppi joka jollain on jääny baarista käteen. Ärsyttävä ääni kyllä ja haluaa korjata tuon.
itsellä jousen päät ovat kohdallaan koska lauataset ovat suorat/tasaiset tossa FKn sarjassa yllättävää että vika ilmeni juuri alapallojen vaihdon jälkeen niin jossain siellä se vika on. Näin maalaisjärjellä ajateltuna, mutta äsken vilkastua en ainakaan mitää "vikaa" havainnu. Täytyy huomenissa katsoa valosassa paremmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa