Octavia lusmuilee!!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

Octavia lusmuilee!!

ViestiKirjoittaja Alexf » 16.10.2005 23:01

Moottorina siis 1.8 20v ilman turboa. Lähtiessä pieniltä kierroksilta varsinkin isolla kaasulla moottori nykii ja empii. Normaalissa kiihdytyksessä vaikutuksen huomaa selkeimmin 2000-4000 kierroksen kohdalla... kovillakaan kierroksilla ei meno tunnu oikein miltään. Jos autossa olisi pierupurkin kaasari, analyysi olisi ettei toinen kurkku aukee ollenkaan, mutta koska en tunne kyseisen auton oireita, kertokaa mistä toi johtuu! Lambda? ööö...

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.10.2005 11:50

tohon en sano mitään kun en tiedä, mut pirburgista, ootko enemmänkin perehtyny niihin? mul meinaan toi passatti meinaa hyytyy, varsinkin liikkeelle lähtiessä ja 2 vaihtaessa..

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 17.10.2005 12:19

Voin sanoa kokemuksesta, että mahdollisia aiheuttajia on paljon. Jopa päällekkäisiä vikoja. Onnea etsimiseen.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 17.10.2005 16:30

Motronic ja Pierburg ovat kyllä todella lähellä toisiaan...

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.10.2005 16:45

No jos vika oikeasti on paha, niin onko vikakoodeja luettu?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 17.10.2005 18:32

Vikakoodeja ei ole (vielä) luettu, mutta tarkoitus olisi... Pierburgista on kyllä kokemusta enemmän kuin riittävästi!!#(&! =), mutta noin suurpiirteisen kuvauksen perusteella on paha sanoo oikeen mitään, voi johtua monesta asiasta... kuvaa vikaa tarkemmin!

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.10.2005 18:37

Kuten useasti monet fiksummatkin ovat täällä todenneet, noiden laitteiden kanssa säästyy monelta arvailulta kun suosiolla aloittaa sen vian hakemisen niistä vikakoodeista.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 17.10.2005 18:41

jees.. tänks!!

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 19.10.2005 7:25

Vikakoodit on nyt luettu ja lmeisesti ilmamäärämittari on sökönä.. Vaihtamallapa se selviää!

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 19.10.2005 9:57

Nyt kun vaihdat MAF:in niin kiinnostais tietää että joudutko ostamaan uuden (~ 160e), vai onko Suomenkin VAG-liikkeissä se "vaihto-tarjous" jota useimmassa muussa Euroopan maassa on. Eli tällöin annat rikkinäisen MAF:in vaihdossa ja maksat "vain" puolet hinnasta.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.10.2005 10:03

VW, Audi ja Seatteihin on saanut ilmamäärämittareita vaihto-osana jo pari vuotta...

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 19.10.2005 10:13

^Kiitos tiedosta. Tällöin merkkiliikkeen hinta vaihto-MAF:ille taita "aina" olla alle Bosch:in vempeleitä myyvän harakirivaraosamyymälän, tai BOSCH-autosähköhuollon?!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.10.2005 10:39

n. 110e noi vaihtomittarit maksavat.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 19.10.2005 19:34

se 160€ on ilmeisestikkin audin vastaavan hinta... tutulla oli audin ehjä mittari jemmassa, ja kun alettiin sitä vaihtamaan niin kävikin ilmi että liitin on erilainen.... snif. eipä muuta kuin uutta hakeen!

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.10.2005 22:19

No ei se pelkkä liitinkään takaa sitä että on sama malli kysessä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa