Tänään huomasin töihin ajellessa että nyt ei taida jarrut toimia ihan niinkuin pitäisi. Mistähän johtuu ja onko kuinka iso operaatio jos vie vaikka bensikselle huoltoon?
Onko kyse jarrunesteistä vai -paloista vai mistä?
Ei täristä eikä inise jarruttessa eikä muutakaan. Ainoa vika tuo otsikossa mainittu.
Auto on Golf VR6 -93.
Jarrupoljin painuu syvään ja voimaa pitää käyttää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ensin tarkistetaan letkujen ja putkien kunto ettei vuoda mistään ja sitten vaihdetaan neste.
Tän jälkeen jos homma on onnistunut niin enää on kalliimpia paikkoja jäljellä mistä vika voi johtua. Esim. pääsylinteri.
Meneekö tuo poljin siis helposti pohjaan? Jos painat poljinta (auton seisoessa) niin meneekö vakiovoimalla painettaessa poljin hitaasti pohjaan asti? Jos, niin sit kuulostais vähän vuodolta. Jos taas menee helposti pohjaan mutta tuntuu kun kumipalloa polkisi ni se vois enempi olla ilmauskysymys.
Tän jälkeen jos homma on onnistunut niin enää on kalliimpia paikkoja jäljellä mistä vika voi johtua. Esim. pääsylinteri.
Meneekö tuo poljin siis helposti pohjaan? Jos painat poljinta (auton seisoessa) niin meneekö vakiovoimalla painettaessa poljin hitaasti pohjaan asti? Jos, niin sit kuulostais vähän vuodolta. Jos taas menee helposti pohjaan mutta tuntuu kun kumipalloa polkisi ni se vois enempi olla ilmauskysymys.
^ Ennemmin tuo vaihtoehto 1, ei ole kumipallomainen. Eli poljin pitää painaa syvempään kun aiemmin ja myöskään teho ei ole läheskään samaa luokkaa kuin pitäisi.
Yritin taskulampun valossa katsoa jarrunestesäiliötä (jos se on se joka on jäähdytysnestesäiliön vieressä/alla) niin vaikka en oikein kunnolla nähnytkään niin voisin epäillä että se oli tyhjä/lähes tyhjä.
Voikos sitä ominpäin mennä täyttämään, ilmeisesti ei?
Yritin taskulampun valossa katsoa jarrunestesäiliötä (jos se on se joka on jäähdytysnestesäiliön vieressä/alla) niin vaikka en oikein kunnolla nähnytkään niin voisin epäillä että se oli tyhjä/lähes tyhjä.
Voikos sitä ominpäin mennä täyttämään, ilmeisesti ei?
Parhaassa tapauksessa on vain ollut liian vähän jarrunestettä ja kun palat on kuluneet on pinta laskenut liikaa ja haukannut ilmaa putkeen.. Tietenkin kannattaa katsoa ekana auton parkkiruutua (kotona ja töissä), onko jarrunestelätäköitä näkyvissa.
Huoltoon se auto kannattaa vielä joka tapauksessa jos ei itsellä ole kokemusta jarrujen remontoimisesta.
Huoltoon se auto kannattaa vielä joka tapauksessa jos ei itsellä ole kokemusta jarrujen remontoimisesta.
Homma eteni siihen että jarrut katosivat kokonaan kun olin viemässä sitä korjaamolle. Kahden poikkikadun yli paniikissa punaisia päin kaasu pohjassa, ei paljon ehtinyt käsijarrua hakea. Onneksi olin jonossa ekana ja autossa potkua. Sitten loppumatkan passailin kässärin avulla.
Oikea takajarrusatula oli rikki ja sieltä kautta oli nesteet karanneet. Se vaihdettiin ja nyt on taas autossa jarrut. Mukavampi ajella.
Oikea takajarrusatula oli rikki ja sieltä kautta oli nesteet karanneet. Se vaihdettiin ja nyt on taas autossa jarrut. Mukavampi ajella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa