Vw golf 1.8i mk3 öljynkulutus
Valvoja: ffp jäsenet
Vw golf 1.8i mk3 öljynkulutus
Ostin reilu viikko sitten kyseisen auton. Vuosimalliltaan 96. Muutama päivä sitten kävin autoon vaihdattamassa öljyt, suodattimen ja tulpat. Öljyä koneeseen meni 3.2 litraa, onko normaali määrä?
Tänään tarkistin että onko öljyä tarpeeksi koneessa. Eipä ollut, öljy oli melkein tikun alaviivalla ja autolla ajettu vain n.700km.
Mistähän tämmöinen öljyn kulutus mahtaisi johtua? lueskelin edellisiä topikkeja, niin siellä yhtenä vaihtoehtona oli ventiilivarsien kumit.
Ulkopuolelle öljyä ei näytä tulevan ja öljynä toimii mobilin 5w 50. Autolla on rullattu 180 000km.
Kiitoksen vastauksista jo etukäteen.
Tänään tarkistin että onko öljyä tarpeeksi koneessa. Eipä ollut, öljy oli melkein tikun alaviivalla ja autolla ajettu vain n.700km.
Mistähän tämmöinen öljyn kulutus mahtaisi johtua? lueskelin edellisiä topikkeja, niin siellä yhtenä vaihtoehtona oli ventiilivarsien kumit.
Ulkopuolelle öljyä ei näytä tulevan ja öljynä toimii mobilin 5w 50. Autolla on rullattu 180 000km.
Kiitoksen vastauksista jo etukäteen.
Kun laitoit öljyt ja suodattimen autoon. Niin käytithän autoa hetken ja vasta sitten katsoit öljyt?
Kerrankin ajattelin käyttää " öljyt vaihtoon aikaa varaamatta" palvelua. Äijä puotti entisen öljyt ja lisäsi uudet pistoolilla(3.2l). sit käytti autoa hetken ja sano et "hyvä on". En muista missä välissä tarkisti öljyt mutta auton käytön jälkeen ei ainakaan lisännyt sitä.
Aina oon laittanu öljyä 4 litraa kun oon öljyt tuosta 1.6:sta vaihtanu. ja Tietenkin kun öljyt vaihdetaan niin vaihtuu suodatin. Ja silloin menee tasan ylämerkkiin kun käyttää vähän ja antaa sen jälkeen laskeutua ennen mittatikun tiirailua.
Ja eihän tuosta ole kuin noin 40 kertaa öljyt vaihdettu, ja kaikista on muuten kilometrilukema ja päivämäärä ylhäällä... (mitenniin pedantti?) :).
Ja eihän tuosta ole kuin noin 40 kertaa öljyt vaihdettu, ja kaikista on muuten kilometrilukema ja päivämäärä ylhäällä... (mitenniin pedantti?) :).
^ Mutta useissa paikoissa on laskutus jossa 4 tai 5 litraa kuuluu hintaan ja sen päälle jonkun summan per litra.
Todella alhainen määrä sinne on tuupattu ainetta, koska jos olen oikein ymmärtänyt, niin täytös on 3,5 litraa kovilla nostajilla ja 4 litraa menee hydraulisilla olevien koneiden kitusiin. Ja oma kokemus vastaa tätä, eli Sciroccoon menee tarkkaan se 3,5 litraa ja on ylärajassa, kun taas Corrado haukkaa sen koko tönikän. Suodattimen vaihdan aina.
Todella alhainen määrä sinne on tuupattu ainetta, koska jos olen oikein ymmärtänyt, niin täytös on 3,5 litraa kovilla nostajilla ja 4 litraa menee hydraulisilla olevien koneiden kitusiin. Ja oma kokemus vastaa tätä, eli Sciroccoon menee tarkkaan se 3,5 litraa ja on ylärajassa, kun taas Corrado haukkaa sen koko tönikän. Suodattimen vaihdan aina.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”