Golf IV, ilmastointi ja kosteutta apumiehen jalkatilassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

datamake
-

Golf IV, ilmastointi ja kosteutta apumiehen jalkatilassa

ViestiKirjoittaja datamake » 26.9.2005 8:54

Jonkin aikaa olen ihmetellyt, kun repsikan kumimaton alta löytyy hieman kosteutta. Nyt tsekatessani muuten autoa huomasin, että keskikonsoliin menevä putki hanskalokeron alapuolella tuntui huohottavan tuota kosteutta. Tämä putki siis menee pellistä läpi konehuoneeseen ja luultavasti on yhteydessä jäähdytysjärjestelmään, koska tuntui viileältä.

Putkessa ei ollut mitään eristeitä, mikä minua osaltaan kummeksutti, vain paljas muoviputki. Selväähän on, että jos putki on kylmä, niin sen pintaan kondensoituu kosteutta ilmasta ja se sitten tiivistyy valuen auton lattialle.

Onko kellään vastaavia kokemuksia / ehdotuksia mitä asialle kannattaisi tehdä?

EsaT
-

ViestiKirjoittaja EsaT » 26.9.2005 9:12

Putken tuntomerkit viittaa kondensioveden poistoputkeen. Katso konehuoneen puolelta ettei se ole tukossa. Ilmastoinnin putket menee rintapellistä läpi oikean iskaritornin vierestä. Lämppärin muoviputket taas menee niin ylhäältä keskeltä ettei niitä pääse näkemään matkustamon puolelta. Mulla oli Borasta kenno rikki, tihkui muutaman pisaran vettä läpi kun kone oli kuuma, mutta se vesi tuli jalkatilan ilmasuuttimista.

datamake
-

ViestiKirjoittaja datamake » 26.9.2005 9:43

Juu, kondenssivettä se varmaan on, sillä jäähdytysnesteeltä se ei onneksi tuntunut. Pitääpä vilkaista tuo putki vielä tarkemmin myös konehuoneen puolelta, kun saan auton alustasuojauksesta. :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”