Kirjoitan tämän toisen puolesta. Tapasin tänään erään jenkkilästä tänne muuttaneen VW/Audi-fanin, joka oli löytänyt autokseen sveitsistä Golf III Variant VR6 syncron vm. 96, omistaja on muuten tyytyväinen autoonsa, mutta ABS-valo syttyi ja ongelmaan kysyttiin ratkaisua eräältä PK-seudun korjaamolta ja siihen kokeiltu toista ABS-ohjausboksia ja vaihdettu oikean puolimmainen taka-ABS-anturi.
MOTRONIC:n kaksi koodia johtui siitä että moottori ei ollut käynnissä (00668 ja 00561). Joten jätin ne pois tästä.
Control Module Part Number: 3A0 907 379 E
Component and/or Version: ABS/EDS ITTAE 20 GI V00
Software Coding: 03704
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 -
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right
35-10 - Intermittent
00287 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Right
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01130 - ABS Operation
27-10 - Implausible Singal Intermittent - Intermittent
Rear Right Sensor vaihdettu ja yleismittarilla mitattuna näyttää n. 1.1 kOhm. Vanhasta ABS-boksista oli korjaamon mukaan löytynyt oikosulku kahden pinnin välillä ja uusi on ilmeisesti käytetty, joten voisikohan se olla syypäänä?
Wallace kiittää kaikkia, jotka auttavat häntä ongelmansa kanssa, koska jenkkilässä hänellä ei olisi ollut mahdollista ostaa tätä vanhakoppaista Golffia Varianttina. Kaverit siellä kuulemma sanoo ihan Sik Ossom, kun hän kertoi että täällä niitä on.
Golf 3 Var VR6 syncro ABS-vikoja: 65535, 00287, 01130
Valvoja: ffp jäsenet
Kumpikaan noista moottorin vioista ei pitäisi esiintyä moottori sammuksissa.
00668 - Liittimen 30 jännite
00561 - Seoksensäätö, säätöraja ylitetty/alitettu
Ylempi tulee jos boksin kampa on ollut irti, tai akku irti.
Alempi ilmenee yleensä viallisesta ilmamassamittarista tai ilmavuodosta jne.
Ainoa vika joka vikamuistissa voi olla on pyörimisnopeusanturin G28 signaalista. Siis jos kaikki on kunnossa.
00668 - Liittimen 30 jännite
00561 - Seoksensäätö, säätöraja ylitetty/alitettu
Ylempi tulee jos boksin kampa on ollut irti, tai akku irti.
Alempi ilmenee yleensä viallisesta ilmamassamittarista tai ilmavuodosta jne.
Ainoa vika joka vikamuistissa voi olla on pyörimisnopeusanturin G28 signaalista. Siis jos kaikki on kunnossa.
Ok. Tässä vielä ne muut koodit. Moottori oli tosiaan sammuksissa.
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 021 906 256
Component: MOTRONIC M3.8.1 HS V02
Coding: 00002
Shop #: WSC 01077
2 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A
Jos ihmettelette sitä että koodien kirjoitusasua on hieman käpälöity, niin ohjelma oli shareware-versio ja koodit on täydennetty vertaamalla toiseen listaan.
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 021 906 256
Component: MOTRONIC M3.8.1 HS V02
Coding: 00002
Shop #: WSC 01077
2 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
Readiness: N/A
Jos ihmettelette sitä että koodien kirjoitusasua on hieman käpälöity, niin ohjelma oli shareware-versio ja koodit on täydennetty vertaamalla toiseen listaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa