Toyota LJ70:n SUURI turbo ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ville K.
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2005 9:32

Toyota LJ70:n SUURI turbo ongelma

ViestiKirjoittaja Ville K. » 20.9.2005 9:41

Purkasin LJ:stä ahtimen (toyota sc-20 jotain) pois ja sitä samaa ei toinna enää takaisin laittaa. Mikä korvaavaksi? En tarvi viritys potentiaalia, luulen että virittyy huomattavasti lähestulkoon millä turbolla tahansa enstiseen verattuna. Vielä parmpi jos A/R yms. joutavat nippelitiedot olis jiirissä koneen kanssa.

Joku on tehnyt ko. koneeseen onnistuneen virityksen "Saapin to3 Garretilla", mutta kun niitäkin on sen saatanan sata versiota. Ja pirullinen kiirekkin olis! Mites nämä teidän muuttuva geometriset Garretit, onnistuisko? Moottorihan on malliltaan 2L-T, Eli 2,4 turbodiesel, sama mitä on Hiacet ja Hiluxit täynnä. Moottori kiertää jotain 3000rpm 100kmh/h nopeudessa..

Pumpun nestepäälle en tee mitään, en rakentele mitään muutakaan suureen tehon nousuun tähtäävää. Uusia laippoja ja öljylinjoja taidan joutua tekemään.

Nyt ei ole aikaa eikä inspiraatiota kokeilla. Kokemuksia, kuulopuheita tai jopa käypästä ahdinta hyllyssä? Jos, soita 040-7737772, tai laita edes tänne tietoa. Kiitos!

P e T e
-
Viestit: 116
Liittynyt: 20.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja P e T e » 20.9.2005 15:56


pega
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.3.2005 0:11

ViestiKirjoittaja pega » 20.9.2005 22:59

Aikonaan enon vastaavanlaisen maasturin turbon kanssa painiessa löytyi korvaava ahdin professiona motorsilta (kuopio) melko nopeesti.
Olikos auto diisseli? meinaan en ihan ensimmäisenä laitta pensakoneen ahdinta diisseliin!

Ville K.
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Ville K. » 21.9.2005 21:53

Joo, on diiseli. On muutamat nimelta tutut -kaverit käyttänny To3 Garrettia ja sanovat voimien parantuneen alkuperäiseen ahtimeen nähden. Ei ollut turbopajoilla käytettyjä, soittelin, uutta ei raahdi laittaa kun auton hinnan pitäisi samalla nousta 25%... =)

Nyt alkoi kiinnostamaan VNT juttu. Voimaa alemmas... Riitäisköhän GT15VNT koko?

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 23.9.2005 11:41

Miksei se riittäisi? Kysehän on siitä kuinka paljon kiloja haluaa =D

Ville K.
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Ville K. » 25.9.2005 10:38

No nyt taas joku asiaa "kokeillut" tyrmäsi minun to3 hankkeen. Että ei lähtisi alhaalta mukaan, ilmeisesti ei ainakaan omalla 9mm nestepäällään.

Hitto, hankalaa oimia uskottavat "asiantuntija" kommentit!

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 25.9.2005 23:39

GT15VNT on hieman pieni autoosi. Tollanen 2.5TDI koneen muuttuvasiipinen (102hv Transportterin GT20, Vee kutosen ja 150hv T4:sen GT22) saattais olla aikas kiva ja niitä on aina sillön tällön saatavillakin. Tälläset ahtimet heräävät alta 1500rpm, eivätkä mene ylikierroksille tuossa koneessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa