Kokemuksia TFSI+DSG virityksistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia TFSI+DSG virityksistä?
Joko joku on ehtinyt ohjelmoituttaa otsikon mukaisen yhdistelmän? Jos niin laitelkaahan kokemuksia ja huomioon otettavia seikkoja luettavaksi.
Pikkasen aiheen vierestä: Audin lehdessä oli tuo DSG esittelyssä ja siellä mainittiin että sen hihna (tai mikä hitto se nyt onkaan?!) kestäisi 300Nm väännön. Ihmettelin hieman tuota kun suhteellisen vähän kestää...onko kellään faktatietoa tuosta?
EDIT: nyt kun tarkemmin kattelin, niin olihan tästäkin jo tuolla ohimennen keskusteltu...:|
EDIT: nyt kun tarkemmin kattelin, niin olihan tästäkin jo tuolla ohimennen keskusteltu...:|
Mattigr: useita kymmeniä kertoja olen kuullut ihmisten haluavan 1,8T autoon tuotteita joilla saadaan suhinaa aikaiseksi, miksei siis autotehtaalla jo panostettaisi siihen. Onhan näitä imuilma resonaatiovaimentimia jo VR6:ssakin. Ja vitoskoppa GTI:ssä äänimaailmassa on mielestäni onnistuttu hienosti.
Tehdas lupaa dsg:lle joidenkin lähteiden mukaan 350 Nm jatkuvaa vääntömomentin kestoa, joten hetkellinen voi olla tuotakin enemmän.
Tehdas lupaa dsg:lle joidenkin lähteiden mukaan 350 Nm jatkuvaa vääntömomentin kestoa, joten hetkellinen voi olla tuotakin enemmän.
GTI V kokemuksia
Mikäli joku on jo päivittänyt kyseistä laitetta, kertoisitko kokemuksia -kiitos.
Itsellä on kanssa toi DSG omassa autossa ja olen ottanut selvää jonkin verran.
DSG on suunniteltu kestämään 350nm väännöt, oli jossain vw.de sivulla.
ABT tekee lastua joka nostaa tehot 230hv/320nm H. 1850e
ABT tekee myös virityksen joka nostaa tehot 270hv/350nm, sama lastu kuin tossa yllä mutta tulee uusi turbo joka nostaa hinnan melkein 6000€
Sanoivat Königillä että abt ei anna takuuta dsg vaihteiselle golffille.
MTM lastu on ainakin tällä hetkellä suht edullinen lastu 1300e
joka nostaa tehot 245hv/355nm.
DSG on suunniteltu kestämään 350nm väännöt, oli jossain vw.de sivulla.
ABT tekee lastua joka nostaa tehot 230hv/320nm H. 1850e
ABT tekee myös virityksen joka nostaa tehot 270hv/350nm, sama lastu kuin tossa yllä mutta tulee uusi turbo joka nostaa hinnan melkein 6000€
Sanoivat Königillä että abt ei anna takuuta dsg vaihteiselle golffille.
MTM lastu on ainakin tällä hetkellä suht edullinen lastu 1300e
joka nostaa tehot 245hv/355nm.
No hintaan en ota kantaa, mutta eiköhän se Karala ota sulle siitä vakioföönistä irti vaikka kaiken mahdollisen jos niin haluat...Ja samaan rahaan vieläpä. Aika vanhanaikaista näissä pelkissä lastuvirityksissä tuijottaa jotain 10hv:n eroja. Mikä sitten on järkevää, senhän määrittelee kuluttaja itse.
Näitä lastuvertailuja kyllä löytyy täältäkin foorumilta searchilla, että ei tehdä tästäkin sellaista.
Näitä lastuvertailuja kyllä löytyy täältäkin foorumilta searchilla, että ei tehdä tästäkin sellaista.
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
tommi
ai niin laitto ei sujunut ongelmitta koska autoon tuli vikakoodi laiton yhteydessä pensapaine säädin tai joku semmonen oli rikki tai tukossa.ei muuta kun maahantuojalle ja olipa paskamaisessa paikassa imusarjan alla meni 3h laitossa ja osan tilaus tietenkin ON KUULEME VAKIO VIKA GTI V.että tämmöstä tietoa
tommi
siinäpä se ei mitenkään kun menemällä lastuttajalle tai vw maahantuojalle joka kattoo vikakoodit.AI niin mullakin on dsg revon jätkät ajelee semmosilla mistä on kuulema otettu 450nm.mulla on lehti missä 4gti jotka lastutettu mtm oli paras 250hv 360 nm dsg vaihteistolla kiihty 6.2 s manuaalit oli kaikki karvan päälle7s . ETTÄ suuntaa antava revolla pitäis mennä alle 6s.testissä oli b&B,DIGI POWER,ABT,RUDDEL JA MTM.
mulla on lehti missä 4gti jotka lastutettu mtm oli paras 250hv 360 nm dsg vaihteistolla kiihty 6.2 s manuaalit oli kaikki karvan päälle7s . ETTÄ suuntaa antava revolla pitäis mennä alle 6s.testissä oli b&B,DIGI POWER,ABT,RUDDEL JA MTM.
Eivät ole testissä mitattuja arvoja ja en kyllä usko että Revollakaan mennään edes lähelle tuommoisia lukemia.
Hurrit "erillaisella" dynolla:
http://www.rri.se/popup/popupmodeloverview.php?ChartsID=142
Luvattu 200hv... saatu 183hv.
Tosin MONI auto jää sen 6-7% ilmotetusta mutta kyllä ylittäjiäkin tietysti on mutta ei 2.0TFSI ole yksi niistä GTi:ssä tai A4 Q:ssä(190hv).
Lisää dynosta:
http://www.rototest.com/
http://www.rri.se/popup/popupmodeloverview.php?ChartsID=142
Luvattu 200hv... saatu 183hv.
Tosin MONI auto jää sen 6-7% ilmotetusta mutta kyllä ylittäjiäkin tietysti on mutta ei 2.0TFSI ole yksi niistä GTi:ssä tai A4 Q:ssä(190hv).
Lisää dynosta:
http://www.rototest.com/
Tuota listaa kun kävi läpi,niin löytyhän sieltä kammottavia "rimanalittajiakin"
Tuossa yksi niistä... http://www.rri.se/popup/popupmodeloverv ... hartsID=85
Tuossa yksi niistä... http://www.rri.se/popup/popupmodeloverv ... hartsID=85
Kävin eilen katsotuttamassa ne vikakoodit vw liikkeessä, mulla ei ollu tuo bensapaineensäädin rikki eli ei antanu vikakoodia.
Ei sitä sentään maahantuojalle tarvi lähtee testaamaan, luulisin että se testeri löytyy kyllä jokaiselta vw/audi huoltamolta.
Mitä tarkoitatte "ensimmäisiin" ku mä sain tuon toukokuun puolessa välissä, tilasin muuten auton 3vk markkinoille tulon jälkeen, eli mun mielestä toi kuuluu noihin "ensimmäisiin" GTI V Golffeihin, vai olenko väärässä?
Ei sitä sentään maahantuojalle tarvi lähtee testaamaan, luulisin että se testeri löytyy kyllä jokaiselta vw/audi huoltamolta.
Mitä tarkoitatte "ensimmäisiin" ku mä sain tuon toukokuun puolessa välissä, tilasin muuten auton 3vk markkinoille tulon jälkeen, eli mun mielestä toi kuuluu noihin "ensimmäisiin" GTI V Golffeihin, vai olenko väärässä?
Helvetti, pitäisköhän munkin jo lastua harkita, kun alkaa mennä GTI-miehet dieselistä ohitse ;) ;)
ja pistykseksi TDI klik
ja pistykseksi TDI klik
^ Minusta taas aika tiuhaan vaihtaa vaihteet automaatilla. 0km/h ----> kun tasaisesti kiihdyttää, niin 60km/h kohdalla on jo kutonen päällä. Menee aika tarkkaan 10km/h lisää ja vaihde vaihtuu. Isommasta nopeudesta kun alkaa laskemaan, niin jossain 55 kohdilla vaihtaa vasta vitosen päälle.
Sportasennossa antaa jo enemmän kierroksia käyttöön, siellä vaihteet vaihtuu myöhemmin. Tuleeko tossa REVO:ssa laatikolle oma ohjelma?
Sportasennossa antaa jo enemmän kierroksia käyttöön, siellä vaihteet vaihtuu myöhemmin. Tuleeko tossa REVO:ssa laatikolle oma ohjelma?
246hv löyty. lisäksi siinä on forgen blow off -venttiili, J&R- vapaavirtaussuodatin vakiokoteloon, ABT takapönttö Sebringin valmistama.
Toki ajossa tuntuu olevan paljon paremmin potkua kuin mitä paperilla näyttää, ja niinhän siinä onkin, koska moottori saa ajossa riitävän verran kylmää ilmaa.
Mutta penkissä oli samat olosuhteet molemmilla vedoilla, penkissä ei saa DSG- vaihteisesta autosta luotettavia vääntöjä millään.
Toki ajossa tuntuu olevan paljon paremmin potkua kuin mitä paperilla näyttää, ja niinhän siinä onkin, koska moottori saa ajossa riitävän verran kylmää ilmaa.
Mutta penkissä oli samat olosuhteet molemmilla vedoilla, penkissä ei saa DSG- vaihteisesta autosta luotettavia vääntöjä millään.
ihan jees,mä olen ainakin tyytyväinen,noihin tuloksiin.tietysti se on aina auto kohtanen,paljon tehoa on.täytyy tilata vielä remuksen pönttö,mutta ei paneelisuodatinta, olen kyselly, ja itte todennu että ei auta mitään.pitää odottaa kun valmistetaan kartiosuodatin kitti. hitto kun luottais dsg vois laittaa, isomman välijäähdyttimen. täytynee ajella kesällä,jonkin aikaa jos kestää niin mikä ettei.otin muuten viivaa sen maasturi subarun joka kiihtyy 5,5sek.valoist ja kuiva tie se jäi heti lähdössä.kiitokset revolle ja dsg.hymy irtos meikäläiseltä
Eihän tossa mk:n kaavassa ole mitään järkeä. Dynolapuissa sen sijaan on kun vetopyörästön häviöt on linjassa keskenään.
Minusta ne on ihan linjassaa nuossakin kaavassa, eli jos ei vetopyörästön häviöstä ole tietoa, niin eiköhän tuolla voi saada jonkinmoisen käsityksen konetehosta pyörätehojen avulla.
Luin tuossa noita vanhempia kommentteja, ja piti todeta, että kyllähän tätä nykyä kaikista uusista autoista kampiakselitehoa pitäisi irrota enemmän kuin valmistaja ilmoittaa. Kyse ei ole verotuksesta tai vakuutuksesta (silloinhan kaikki olisivat 1,2 vaparitiisseleitä) vaan EU-pykälistä, jotka edellyttävät, että tehot ja päästöt ja muutkin lupaukset täyttyvät jos joku asiakas tai muu taho päättää niitä testata. Tällöin sitä marginaalia pitää jonkin verran jättää, ja niinpä tuollainen 10-20 hv heittoa saattaa uuden GTi:n tapauksessa hyvinkin olla. Ainoa keino todeta lastun vaikutus, on mitata nimenomaan pyöräteho ennen ja jälkeen muutoksen. Kampiakselitehot ovat dynosta riippuen joko melkoisen todellisia, tai vain täysin teoreettisia jos dyno käyttää jotain ennalta asetettua häviökerrointa. Pyöräteho on se ratkaiseva luku.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuossahan tuo R32:sen pyörädynotus on. Manuaali näyttäisi olevan, automaatti mainitaan erikseen. R32
Tuo launch control on tuollainen "äkkilähtötoiminto". ESP napista pois käytöstä, vaihde sportille. Kaasu ja jarru pohjaan (kierrokset rajoittuu n.3000r/min) ja jarru pois ---> lähtö aika hätäistä.
EDIT:zamzam ehti näköjään ensin. :)
Tuo launch control on tuollainen "äkkilähtötoiminto". ESP napista pois käytöstä, vaihde sportille. Kaasu ja jarru pohjaan (kierrokset rajoittuu n.3000r/min) ja jarru pois ---> lähtö aika hätäistä.
EDIT:zamzam ehti näköjään ensin. :)
Minkä takia DSG ei anna luotettavia vääntö arvoja dynossa? Sehän on automatisoitu manuaalilaatikko, kunhan sama vaihde pysyy sisässä niin totuus pitäis löytyä, vai mikä siinä tökkii?
OT: Tässä muuten hyvä video pätkä DSG:n nopeudesta (koko reilu 30M):
http://www.thenet.eclipse.co.uk/images/GTIDragTest.zip
OT: Tässä muuten hyvä video pätkä DSG:n nopeudesta (koko reilu 30M):
http://www.thenet.eclipse.co.uk/images/GTIDragTest.zip
Jatketaan aiheen vierestä kun kerran alotettiin...
Eli lueskelin sen EVOn testin läpi, ni siinä oli dynottu siitä R32:sta (manuaali) 217hp (koneteho, pyörätehoa ei ollu mainittu) ja 130i:stä oli saatu 250hp. Kummatkin oli alle 1000mailia ajettuja, et se tietenkin vaikuttaa, mut aika reilusti golfilla jäätiin alle 250 hepan.
Ne oli kyllä saanu sen golffin kiihtymään 0-60mph 5.8s, et se on taas aika reilusti alle tehtaan lupauksen...
Eli lueskelin sen EVOn testin läpi, ni siinä oli dynottu siitä R32:sta (manuaali) 217hp (koneteho, pyörätehoa ei ollu mainittu) ja 130i:stä oli saatu 250hp. Kummatkin oli alle 1000mailia ajettuja, et se tietenkin vaikuttaa, mut aika reilusti golfilla jäätiin alle 250 hepan.
Ne oli kyllä saanu sen golffin kiihtymään 0-60mph 5.8s, et se on taas aika reilusti alle tehtaan lupauksen...
T-Power : Siinähän se lukee, vakiona väännöt oli 354,5nm.
Niin Martikainen selitti että ei saa luotettavia tuloksia kuin manuaalilla.
Se sanoi että kun polkasee kaasun pohjaan niin mitä se tekee: no se vaihtaa pienempään, en tiedä mikse se ei sitten voi hinguttaa tasaisesti jollain vaihteella, niin että se ei vaihda pienempää päälle.
Ton tarkemmin en osaa selittää :(
Niin Martikainen selitti että ei saa luotettavia tuloksia kuin manuaalilla.
Se sanoi että kun polkasee kaasun pohjaan niin mitä se tekee: no se vaihtaa pienempään, en tiedä mikse se ei sitten voi hinguttaa tasaisesti jollain vaihteella, niin että se ei vaihda pienempää päälle.
Ton tarkemmin en osaa selittää :(
Eli vakio tehot GTI: Vetopyöräteho 180hv, moottoritehoa 215hv.
REVO:n ohjelmalla: Vetopyöräteho 207hv, moottoritehoa 246hv.
Niin ne dynokäyrät näyttää...
Siinähän se lukee, vakiona väännöt oli 354,5nm.
Aika peunoita ja silakoita dynokäyrä on tosiaan näyttänyt, jos esittää tuollaisia vääntöjä vakiolaitteelle.
Paperilla ja käppyröillä voidaan esittää ihan mitä vaan, mutta silti ainoa asia millä on oikeasti merkitystä, on käytäntö. Vehkeet viivalle ja sitten katsotaan mikä niistä on ensimmäisenä määränpäässä. Yksinkertaista. Internetissä asiasta voi väitellä loputtomiin, mutta ei siitä mitään selvyyttä saa.
Luin intternetin syövereistä, että jos manual modessa räpylöillä vaihtaa oikean vaihteen päälle ja pitää räpylän pohjaan painettuna niin kickdown ei toimisi kaasua pohjaan painettaessa, vaan sama vaihde pysyis päällä. Ehkä toimii myös kepin kanssa? Faktaa ei siis ole enkä ole ite kokeillut, mutta pitää huhuja levittää.
Intterwepin salattu maailma kertoi että kunhan ei paina poljinta ihan lattiaan asti niin kickdownia ei tapahdu. Siinä polkimessa on sellainen viimeinen osuus (kytkin) mikä vaatii hieman enemmän voimaa ja jos sitä ei paina niin vaihde pysyy samana.
Ainakin Alteassa tuommoisen muistan olleen joten ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti selitetty mutta etteköhän ymmärrä.
Ainakin Alteassa tuommoisen muistan olleen joten ei muuta kuin kokeilemaan. Hienosti selitetty mutta etteköhän ymmärrä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 73
- Liittynyt: 18.2.2004 19:32
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 37 vierailijaa