Kuinka vaihdan itse automaatti öljyt?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuinka vaihdan itse automaatti öljyt?
Tarkoitus on vaihtaa suodatin ja tomaatti mehut ja samalla tehdä vähän säätöjä. Onnistuuko jos itse tekee sen? Miten se tehdään? Auto on VR6 Golf III -96.
Nyt tarttis oikeasti vähän infoa. Nimittäin pelkään pahoin, että minulla on liian vähän nestettä siellä koska loota käyttäytyy sen mukaisesti. Mikään paja Jyväskylässä ei tunnu haluavan vaihtaa koska se on liian vaikea/erikoinen vaihtaa. Merkki liikkeessä sanoivat maksavan jopa 400€!! Eli, en maksa noin paljoa vaan tekisin ite kerta ei kukaan muukaan rupea. Onko kukaan teistä tehnyt kyseistä toiminpidettä?
Joshua.
Joshua.
Mulla on tarkka vaihtoohje tossa muistitikulla. Voin lähettää sen sulle s.postilla. Se ohje oli poimittu jostain netistä ajat sitten.. Aika hyvltä näytti sen verran kun lueskelin. Aika yleinen ohje mikä käy vagin kun vagiin.. Miten toi sun laatikko oireilee?
Nykiikö ja vaihtaa pienemmälle miten sattuu?
Viellä sen verran, että jos vehkeitä löytyy autotallista ja ruuvari pysyy kädessä niin asennus pitäisi onnistua. Sen säätämisen jättäisin kyllä asentajalle nimittäin sitä ei maallikko kyllä osaa kun ei ohjeitakaan mistään löydy..
Mulla oli joskus sellasta ongelmaa tomaatti vr6 kanssa että se vaihteli aina 2 jälkeen 1 kun lähti kiihdyttään seurauksena oli kauhea nykäisy mikä ei tuntunu ollenkaan mukavalta. Nykiminen loppui kun kävin Bosh edustajalla nollaamassa ajot. kautta laatikon
Nykiikö ja vaihtaa pienemmälle miten sattuu?
Viellä sen verran, että jos vehkeitä löytyy autotallista ja ruuvari pysyy kädessä niin asennus pitäisi onnistua. Sen säätämisen jättäisin kyllä asentajalle nimittäin sitä ei maallikko kyllä osaa kun ei ohjeitakaan mistään löydy..
Mulla oli joskus sellasta ongelmaa tomaatti vr6 kanssa että se vaihteli aina 2 jälkeen 1 kun lähti kiihdyttään seurauksena oli kauhea nykäisy mikä ei tuntunu ollenkaan mukavalta. Nykiminen loppui kun kävin Bosh edustajalla nollaamassa ajot. kautta laatikon
Kato täältä: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05
Oireilu on semmosta, että kun tulee vaikka risteykseen hidastaen ja kääntyy ja lähtee kiidyttään niin se pyöri tyhjää ja sitten vasta nykäisyllä pistää vaihteen päälle.
Kiitti vr6 linkistä. Sieltähän löyty vaikka mitä kivaa.
Junnu VR6, jos sulla on eri matskua niin pistä tuleen macinjosh(ät)gmail.com
Kiitos kummallekin.
Joshua.
Kiitti vr6 linkistä. Sieltähän löyty vaikka mitä kivaa.
Junnu VR6, jos sulla on eri matskua niin pistä tuleen macinjosh(ät)gmail.com
Kiitos kummallekin.
Joshua.
-
- -
- Viesti:
En ole viellä päässyt tsekkaan onko sama asennusohje kun käyttämässäni koneessa on NT ja modeemi joten usb tikkua en voi käyttää ja tota toista dokumenttia en viitti imutella.. Pitää muistaa ottaa tikku koululle niin voin tarkistaa. Se mun asennusohje oli muistaakseni vajaa 10mb ja Acrobat Read muodossa..
-
- -
- Viesti:
3 litraa öljynvaihdossa ja purettuna olleeseen 5,3 litraa. Peräöljyä menee 0,75 litraa. Tieto täältä : http://volkswagen.msk.ru/transmission/at_01M_overhaul.pdf
Suodatin on syytä vaihtaa samalla. Se sijaitsee jossain laatikon ulkopuolella.
Suodatin on syytä vaihtaa samalla. Se sijaitsee jossain laatikon ulkopuolella.
Motonetistä saa tiivisteen ja suodattimen halvimmalla. 1.5 vuotta sitten ainakin olivat saksalaista tekoa :)
Periaatteessa oikean määrän öljyä saa laitettua kun laskee vanhat pois astiaan ja katsoo paljonko tuli ulos. Tämähän toimiin JOS ei vuoda mistään.
Katselehan minkä väristä ja hajuista vanha öljy on. Jotkut vaihteistoöljyt on vähän ruskehtavia kirkkaanpunaisen sijasta joten ihan ensimmäiseksi ei väriä tarvitse pelästyä jos öljy vain kirkasta. Tumma, sakea palaneille kahvinpavuille haiseva onkin sitten ikävämpi juttu.
Periaatteessa oikean määrän öljyä saa laitettua kun laskee vanhat pois astiaan ja katsoo paljonko tuli ulos. Tämähän toimiin JOS ei vuoda mistään.
Katselehan minkä väristä ja hajuista vanha öljy on. Jotkut vaihteistoöljyt on vähän ruskehtavia kirkkaanpunaisen sijasta joten ihan ensimmäiseksi ei väriä tarvitse pelästyä jos öljy vain kirkasta. Tumma, sakea palaneille kahvinpavuille haiseva onkin sitten ikävämpi juttu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”