A4 1.8T isompaa välijäähdytintä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

A4 1.8T isompaa välijäähdytintä

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 30.8.2005 17:41

Tarkootuksena olisi alkaa väsäämään isompaa välijäähdytintä audin keulalle. Tilaa on ja jäähdyttäjän koko olis 530x230x76 ja liitännät 3 tuumaa.

Onko mitään erityistä mitä pitää tietää kun tuota vaihtoa alkaa tekeen?

Hommaan 3 tuuman rosteri putkea ja sitten niitä silikooniletkun palasia liittämään putket toisiinsa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 30.8.2005 18:17

Kohtuullisen kookas kuuleri tulossa vakiopillerille?

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 30.8.2005 18:50

Citroenin WRC autossa on putket 51mm ja voimaa on pikkisen enempi. En siis nää tuosta 3" mitään hyötyä.
Mutta kumminkin, nuo silikooni mutkat on aikas kalliita. esim. 90° 1.2mm paksuiset rosteriset "meijeriputki" kulmat halk. 51mm maksaa paikallisessa LVI-liikkeessä 9eur /kpl.
Tuollainen kannattaa TIG:llä laittaa aina putken päähän, ja yhdistää vaikka suoralla silikooniletkulla seuraavaan. Tai sitten käyttää yhdistykseen halpaa Ivalo/Nurmi putkea (35eur/m).

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 30.8.2005 21:08

Kohtuullisen kookas kuuleri tulossa vakiopillerille?


Ei se nyt niin vakiopilleri ole, BSR Stage III asennettuna.

Sieltä mistä tilaan tuon välijäähdyttimen niin on kaikissa 3" lähtö.

Ja onneksi melkein naapurissa on firma joka myy pelkkää rosteria ja firman heput on auto henkisiä ja antavat hyvin alennusta kun hakee tavaraa autoon.

Minkä kokoinen liitäntä on turbolla ? Onko saman kokoinen kuin kaasuläppäkoteloon ?

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 30.8.2005 22:50

Vakiopilleri on tässä tapauksessa vakio kkk03 ahdin, jos nyt aivan oikein tuon nopeasti luettuna ymmärsin.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 30.8.2005 23:05

Onko tosta isosta välijäähystä vakioahtimella varustetussa kiesissä muutoin mitään iloa ku kuumana kesäpäivänä kaupungilla kruisaillessa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2005 23:13

Pitäs varmaan olla ilman virtaustakin enemmän kun kaupungissa.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 30.8.2005 23:19

Eli kaupunkikruiserille humpuukia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2005 23:30

No jos se on niin iso että lämpökapasiteetti saa aikaan ahtoilman jäähtymisen ni sit :)

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 31.8.2005 3:06

No mikäs turbo siinä stake kolmosessa nyt sitten on? En kyllä 3" kuulerin lähdöille näe mitään järkeä.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 31.8.2005 7:28

Kyllä siinä näyttäis ihan vakio olevan...aika kova muuten toi vääntölupaus tossa satsissa.

http://www.bsrab.se/products/n32/t569/

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 31.8.2005 13:06

Just.

Tosta kuulerista ei sitten oo mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin, ellei softaa tehdä isolle kuulerille erikseen.

Motronichan pyrkii koko ajan tavoitevääntömomenttiin, eikä näin ollen tehoja ole koskaan enempää, kuin mitä parametreihin on syötetty.

Mut hienohan tollanen iso kuuleri on.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 31.8.2005 16:09

Voihan sitä 3" pienemmillä lähdöillä olevan cuulerin hommata ja pienemmän. Tuo 530x230x76 cuuleri kun maksaa 229e, ei kylläkään kovin kallis kun kattelee muiden cuulerien hintoja joissakin firmoissa.
Vai onko kallis ? Kyllä sitä vois pienemmänkin hankkia kunhan sitten hintaakin on vähemmän.

Onpahan sitten valmiina kun alkaa turboo päivittämään isommaksi.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 31.8.2005 17:25

No ei tuo kyllä kallis ole...mutta tuosta koosta osaan sen verran sanoa, sinun puskuriratkaisua tuntematta, että vaikka olisikin esim. RS puskuri kuten itselläni ja jossa on kohtuullisesti tilaa, niin ahtaaksi menee yläreunasta jos puskurin kiinnittämiseen on käytetty alkuperäistä palkkia. Tai sitten joutuu coolerin laskemaan kokolailla pelottavan alas. Yks mihin ehkä kannattaa kiinnittää huomiota on ohjaustehostimen lauhdutinputken sijoitus...toki siihenkin voi askarrella mitä tahtoo ja minne tahtoo :) 3" tuuman putki on kyllä minunkin mielestä aika jöötiä, mutta ymmärrettävästi coolerin lähdöt sanelee omat rajoituksensa, jossakin joutuu kuitenkin todennäköisesti tekemään supistuksia...itselläni on 2" ja hyvin olen sen kanssa tullut toimeen ja istuu suoraan turbolta lähtevään putkeen ja imusarjan putkeen.

Kuva

EDIT ja OT: Katsastus tulossa, pikkasen jäntskättää ;)

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 31.8.2005 20:24

Joke -> Minkä kokoonen välijäähdytin sulla on ?

En ainakaan ole itelläni puskurin takana nähnyt tota lauhdutin putkea. Vissiin on jotain eroa v.2000 facelift a4:ssa. Kattelelu tuota tilaa, vaikka on jälkiasennus ilmastoinin syyläri niin tilaa on aika pirun paljon niin korkeus suunnassa kuin levyden kanssa myös.

1.8TQ

ViestiKirjoittaja 1.8TQ » 31.8.2005 23:38

mistä noita cuulereita nuin halvalla saa?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 1.9.2005 0:29

Joke -> Minkä kokoonen välijäähdytin sulla on ?


En muista ulkoa, pitää mittailla tässä kunhan muistaa...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.9.2005 7:54

mistä noita cuulereita nuin halvalla saa?


Tuolta...

http://www.ht-tune.com/valijaahdytin.html

Ite sovittelin myös noista tota pienintä tohon vakiopuskurin alle ja kyl sen sinne ehkä just sais mahtumaan. Hinta ei tosiaan ole mikään paha...

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 1.9.2005 14:09

OT: Whoa...ei pahalta vaikuttanut hintataso tuossa firmassa...pitääpä poiketa hakemassa 3" katti downpipeen kun noilla korkeuksilla liikun...:)

1.8TQ

ViestiKirjoittaja 1.8TQ » 1.9.2005 14:31

kyllä sitä joutuu nyt menemään mittailemaan, ei kyllä oo pahan hintaisia :O

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 1.9.2005 15:09

Sitä kans tarkootin, että haitaako siitä on jos on isompi kuuleri kun noin halpoja on.

Ja onpahan sitten cooleri valmiiksi kun tulee sitten johnain vaiheessa vaihettua isompaa turboa.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 1.9.2005 15:16

Enpä jaksa uskoa että siitä haittaa olisi...vaikka isoa hyötyäkään olisi. Onhan se coolin näköinen :D Taannoin kun laitoin omaani coolerin ilman muita muutoksia, niin teholliset muutokset jäivät persdynolla mielikuvituksen varaan, ehkä jotain positiivista tapahtui...sittemmin poikkesin karalalla. Mutta todellista hyötyä en osaa sanoa kun ei ole oikein mihin verrata.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 1.9.2005 15:30

Mulla on mennossa auto penkkiin ens viikolla.

Sitten uudelleen samaan penkkiin 1kk päästä, kun oon saanu tuon isomman cuulerin,
samalla parannan ilmanottoa keulalla, vakiokotelo+suodatin pysyy mutta ilman saanti reikä suurenee. Sitten näkee oliko mitään hyötyä.

Berber0z

ViestiKirjoittaja Berber0z » 1.9.2005 17:42

Voi perhana, tuo firmahan on ihan naapurikylässä , enkä tiennyt siitä mitään ennen tätä :). Oishan tuommonen iso cooleri siisti, muttei taida vakioturbolle olla järkeä hommata...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa