Tilanne on siis se, että jos hälyttimen keskuslukon ohjaus on käytössä (ja hälytin päällä), niin ovet ei aukea avaimella kuin vänkärin ovesta. Kuskin ovesta kun yrittää, niin nupit käy ylhäällä, ja menee saman tien alas. Jos häly ei ole päällä, niin homma toimii. Erinäisiä jännitteitä on mittailtu, ja esim hälyn antama lukituspulssi ei jää päälle, eli vika ei liene siinä. Samaten hälyn ja k-lukon kytkentä _pitäisi_ olla oikein, ainakin myyjän edustaja oli sitä mieltä, samoin kuin minä itsekin :)
Parissa keskuslukkoa käsittelevässä topikissa oli aihetta sivuttu, mutta minun järjelläni ei ratkaisua niiden perusteella löytynyt. K-lukon ohjaus on kytketty kuskin jalkatilan johtosarjaan. Kuskin oven avauszydeemin epäkunto on seuraavana epäilyksen alla, mutta asiaa mutkistaa se, että ilman hälyä ovet aukenee avaimella ok.
Ratkiriemukasta tässä projektissa on, että itse hälytin toimii ok, mutta tuo perskeleen lukkohomma laittaa vastaan :( Auto on tuo -96 Golffi. kaksiovinen.
Hälytin sekoittaa keskuslukon toiminnan
Valvoja: ffp jäsenet
En ole vielä kerenny tutkimaan, onko kuskin ja vänkärin puolen johdotuksissa eroa, on seuraavana agendalla kunhan tallille pääsen. Ajatus oli että kokeilisi ohjata lukitusta toisesta ovesta, josko olisi jotain eroa.
Lukitus on alipaineella toimiva, tosin sähköiset kytkennät näyttäisi olevan identtiset sähköisen kanssa... Tai sitten ei :D Pelkona persiissä on, että tämä yksilö on jokin sekasikiö noiden johdotusten ym suhteen, ja siinäpä se sitten onkin selvitteleminen.
Lukitus on alipaineella toimiva, tosin sähköiset kytkennät näyttäisi olevan identtiset sähköisen kanssa... Tai sitten ei :D Pelkona persiissä on, että tämä yksilö on jokin sekasikiö noiden johdotusten ym suhteen, ja siinäpä se sitten onkin selvitteleminen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^ Niin, eli vika ei liene siinä, kuten ylempänä totesin. Tämä homma on edelleen auki, pitäisi ehtiä tutustumaan tarkemmin tuon k-lukon sielunelämään, jotta saisi hommaan jotain tolkkua. Alipaineiden ja sähkön yhteiselo ei ole vielä kovin avartavasti auennut, liekkö jossain aiheesta lisätietoa?
Sellaisen huomion tein, että kun hälyn laittaa päälle, ja heti yrittää avata avaimella ovet (kuskinovesta), niin kuskin lukko aukeaa, mutta menee n. 10 sek. päästä takaisin kiinni. Tämän jälkeen nuppi vain käy ylhäällä (avausta avaimella yritettäessä) ja menee samantien alas. Sama efekti kuin jos yrittää avata ovia kuskin oven nupista nostamalla. Tuoko kellekään mitään ajatuksia/ideoita?
Sellaisen huomion tein, että kun hälyn laittaa päälle, ja heti yrittää avata avaimella ovet (kuskinovesta), niin kuskin lukko aukeaa, mutta menee n. 10 sek. päästä takaisin kiinni. Tämän jälkeen nuppi vain käy ylhäällä (avausta avaimella yritettäessä) ja menee samantien alas. Sama efekti kuin jos yrittää avata ovia kuskin oven nupista nostamalla. Tuoko kellekään mitään ajatuksia/ideoita?
vähän ihmeelliseltä tuntuu, jos muuten toimisi normaalisti niin veikkaisin että jossain ovessa tai takaluukussa olisi letku irti. mutta jos kerta lukitus toimii normaalisti niin... voiskohan olla että sulla tulee nyt kokoajan jännite sieltä hälyttimeltä??? mites se muuten onkaan kytketty kun eikös toi alipaineellakin toimiva keskulukitus toimi vaiheenkäännöllä eli ovikahva ole 3 johdolla??? korjatkaa jos olen väärässä et avatessa toimii +12 ja kiinni -12v???
^^ Eipä ole Cobra, on näitä Directedin tuotteita.
^ Hälyltä ei tule jännitettä muulloin kuin avattaessa ja suljettaessa, eli pulsseina niinkun pitääkin. Siihen oven lukitusmekanismimöykkyyn :) tulee 2 kpl johtonippuja. Toiseen tulee 3 piuhaa, joissa yhdessä on +12V koko ajan, toiseen tulee +12V lukituspulssi ja kolmanteen +12V avauspulssi. Toisen nipun täyttä toimenkuvaa en vielä keksinyt, olisikohan siinä ollut 5-6 kpl piuhoja, joista kahteen tulee koko ajan +12V, ja loput ovat toistaiseksi hämärän peitossa.
Hassua (?) taas on se, että jos tuon 3 piuhan nipun ottaa irti lukosta, niin sillä ei ole mitään näkyvää merkitystä homman toimintaan/toimimattomuuteen. Jos toisen nipun ottaa irti, niin sitten ei enää avaimesta saa auki kuin kuskin oven.
^ Hälyltä ei tule jännitettä muulloin kuin avattaessa ja suljettaessa, eli pulsseina niinkun pitääkin. Siihen oven lukitusmekanismimöykkyyn :) tulee 2 kpl johtonippuja. Toiseen tulee 3 piuhaa, joissa yhdessä on +12V koko ajan, toiseen tulee +12V lukituspulssi ja kolmanteen +12V avauspulssi. Toisen nipun täyttä toimenkuvaa en vielä keksinyt, olisikohan siinä ollut 5-6 kpl piuhoja, joista kahteen tulee koko ajan +12V, ja loput ovat toistaiseksi hämärän peitossa.
Hassua (?) taas on se, että jos tuon 3 piuhan nipun ottaa irti lukosta, niin sillä ei ole mitään näkyvää merkitystä homman toimintaan/toimimattomuuteen. Jos toisen nipun ottaa irti, niin sitten ei enää avaimesta saa auki kuin kuskin oven.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa