Minkälaisia kokemuksia / tietoa löytyy volkkarin automaattiaskeista? Hajotessaan tietysti tulee mahottoman kalliiks, mutta paljonko keskimääräinen elinikä, miten usein vaatii huoltoa&hoivaamista, miten "älykkäästi" toimii (kickdown,talvikelit yms), minkälainen polttoainetalous verrattuna manuskaan jne
Funtsailin rokollan tilalle (vaimokkeen käyttöön) oikeamman merkkistä autoa ja tuos olis tarjolla hyvinkin siistin olonen, melko vähillä kilsoilla(eli alle 200tkm) varustettu 90luvun alun passat 2.0i&autom.
VW:n automaattilootikko tietoa
Valvoja: ffp jäsenet
Golfin edeltäjä oli -92 Passat 2.0-16V tomaatilla. Reilu 200 tkm oli mittarissa kun myin pois. Reilussa kahdessa vuodessa ajettiin n. 60tkm kyseisellä pasuunalla. Vaihteisto toimi ihan niinkuin pitikin.
Öljynvaihto 60 tkm välein. öljy kallis Mobilin synteettinen tomaattiöljy vajaa 20 euroa litra/menee reilu 3 litraa vaihdettaessa jos ei kierrättämällä vaihda kaikkia öljyjä. Vaihteistoöljyn suodatin ja tiiviste halvimmat motonetissä. Huomaat kylllä kuinka paljon paremmin toimii öljynvaihdon jälkeen.
Maantiellä kulutus n.7-7.5 litraa sadalle. Kaupungissa 10-12. Economy-asennolla tuota tuli ajettua kun sport-asento oli ihan liian hätänen minun makuun.
Joillakin on ollu jotain elektroniikkahäikkää. Yleensä korjaantunut liittimien putsauksella. Tarkista että öljy on kirkasta eikä haise palaneelle kahville. VW:n alkuperäinen vaihteistoöljy on ruskehtavaa väriltään enemmin kuin punaista joten väriä ei heti tarvitse pelästyä jos öljy vain on kirkasta.
Öljynvaihto 60 tkm välein. öljy kallis Mobilin synteettinen tomaattiöljy vajaa 20 euroa litra/menee reilu 3 litraa vaihdettaessa jos ei kierrättämällä vaihda kaikkia öljyjä. Vaihteistoöljyn suodatin ja tiiviste halvimmat motonetissä. Huomaat kylllä kuinka paljon paremmin toimii öljynvaihdon jälkeen.
Maantiellä kulutus n.7-7.5 litraa sadalle. Kaupungissa 10-12. Economy-asennolla tuota tuli ajettua kun sport-asento oli ihan liian hätänen minun makuun.
Joillakin on ollu jotain elektroniikkahäikkää. Yleensä korjaantunut liittimien putsauksella. Tarkista että öljy on kirkasta eikä haise palaneelle kahville. VW:n alkuperäinen vaihteistoöljy on ruskehtavaa väriltään enemmin kuin punaista joten väriä ei heti tarvitse pelästyä jos öljy vain on kirkasta.
Kallistako?
Juu,mulla meni edellisessä 96 TDI ssä tomaatti sököksi kun sähläsivät huollossa...vajaa 6000 euroa makso uus töineen vw:llä kun laittoivat.
Onneksi oli heidän vastuuvakuutus maksumiehenä....Että kun ongelmia tulee niin kallis...toimiessaan mahtava laite...
Onneksi oli heidän vastuuvakuutus maksumiehenä....Että kun ongelmia tulee niin kallis...toimiessaan mahtava laite...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa