1.8 T GTI IV moottori käväisi 130 asteessa Ja nyt KASASSA!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

1.8 T GTI IV moottori käväisi 130 asteessa Ja nyt KASASSA!

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 16:59

Nonniin....

Nyt kun on saatu alusta kuntoon (Powerflex+KW Var2), niin aloin duunissa tekeen seuraavaa.....

Tarkoituksena oli tehdä duunisas ilmastoinin puhdistus käsittely oikein ionisoimalla tjsp....

Asettelin autoon härvelin sisälle jne....Käynnistin auton jne....Tarkistin flektin pyörimisen yms. Lähdin syömään....

No eikös se flekti sitten jättänytkin pyörimättä.....Käynnistyksestä kesti noin 20 min ennen kuin huomasin, että mittaristossa vilkkuu ilonen punainen F.....:( Ja lämmöt 130 asetetta,,,,,Tuli kiirus sammuttaa auto (Vaikka olikin jo myöhäistä!)

Tarkastin flektin sulakkeen akun päältä, kas kas....Siellä oli kannastaan sulanut poikki 30A:n sulake...:( No...Nyppäsin sen jämän irti, niin johan rupesi pyörimään.....??!!

Mikähän olisi aiheuttanut flektin toimimattomuuden.....?
Flekti pyöriin jälleen, kun kytkee autom-ilmastoinin päälle...Mutta sammuu, kun laitan ECON asentoon..........(Sulake on jälleen paikallaan, ei aiheuttanut sille motikalle hirveää vahinkoa, jossa se on kiinni akun päällä!)

Kone menee kyllä luultavasti kokonaan remonttiin.....?Pitää erikoista laahaavaa jurinaa, hiukan röpöttää, kampiakselin stefa vuotaa öljyä, kannen välistä vuotaa öljyä...yms.....Onkohan turbo kärsinyt? Voiko kantta plaanata (Laakkonen sanoo EI, mutta koneistamot KYLLÄ???)

Kertokaas nyt jotain järkeviä ajatuksia....Ei mitään tyhmiä vuodatuksia.....

Taas tietää syyn, miksi joutuu käydä töissä.....:)
Viimeksi muokannut Murre, 28.9.2005 1:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 17:02

Veden lämpötilan anturi näytti 0,00 Ohm ja sille tulevalle liittimelle tuli 13,33V.....Eli....

Saattaisikohan nuo flektit saada liikaa virtaa, kun sulakekin tuollain poksahti...?

Eipäilen relettä....Eikös se ole siinä akun alla olevassa mustassa laatikossa...=?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.8.2005 17:39

Saattaahan se sulake ihan ajan kuluessakin palaa, veikkaan ettei siinä muuta vikaa ole. Varsinkin jos flekti nyt pyörii normaalisti ja sulake kestää.

Jos flektille menee liikaa virtaa, niin silloin vika on kyllä itse sen flektin moottorissa. Oikosulku käämeissä tai laakerit jumissa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 17:57

Siis ne flektit EI pyöri, jos ilmastointi on ECON asennossa (Eli pois päältä!)
Mutta, kun ilmastoinin kytkee päälle, niin taas pyörii......
Missä vika=??

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 8.8.2005 18:32

Taitaa se flektin pyöriminen olla normaalia ilmastoinin ollessa päällä. Ainakin BAASissa flekti pyörii vähän väliä, vaikka moottori olisi kylmä ilmastoinnin ollessa käynnissä.
Niin ja on sekin mahdollista, että flektin moottori leikkaa kiinni, niin ainakin kävi erään vm. 2003 polon (9N) flektin kanssa kaksi viikkoa sitten.

Lindroos
-
Viestit: 521
Liittynyt: 23.7.2003 8:16

ViestiKirjoittaja Lindroos » 8.8.2005 18:57

Selvitetääs vielä..

Flekti lähtee päälle vasta lämpöjen noustessa reiluun 95 asteeseen mutta jos ilmastointi on päällä flekti pyörii lähes jatkuvasti oli kone lämmin tai kylmä.

Eli flekti ei pyöri ilmastoinnin ollessa poiskytkettynä (econ-asennossa) jos moottorilämpö ei ole lähelle 100 astetta. Tämän kai tiesitkin?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 18:59

Niinhän sen kuulukin pyöriä, ilmastointi on päällä....!

Mutta hitto, kun se ei pyöri taas silloin, kun ilmastointi ei ole päällä.....

Pitäisikö tuon vedenlämpötilan anturin antaa jotain arvoa...? (Se anturi, joka on lähempänä syylaria.....Muistaakseni ylävesi letku?)
En jaksa muistaa, kun on suuri vitutus ny päällä.....!

Mutta mitäs te kokeneet kyseisen moottorin AGU -99 korjaajat olette asiasta mieltä...? Kannattaako vaihtaa toinen kone vai peruskorjata vanha....??

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 19:00

Ja eikös se ollut niin, että tuohon on sit juuri saatava tuo AGU mallinen motti, koska varmaan saattaa tulla ongelmia yhteen sopivuuksien takia??

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 19:04

Lindroos:

Juu...Kyllä tiedän.....Mutta eipä taida pyöriä......Tarvii vielä huomenna katsoa uudelleen......

Onko noita releitä menny näistä vehkeistä..?

Molemmat flektit omasta mielestä pyöri moitteetta ja ilman välyksiä ihan hyvin kädellä koittaen...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 8.8.2005 19:29

Kuinka paljon tuo 130 astetta voi aiheuttaa vahinkoa kyseiselle moottorille...Kun se luultavasti ehti olla siellä jonkin aikaa...?!

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 8.8.2005 21:36

no jos pahvi on palanu, ja öljyt ja vedet on sekasin, niin laakerit saattaa olla entiset...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 0:39

Tuossa juuri tarkastettiin öljyt ja vedet........
Öljyn sekaan ei näytä tulleen jäähdytys nestettä, eikä nesteen sekaan näyttänyt tulleen öljyä paisuntasäiliötä tarkastellessa! Erikoista...?Sisälle tulee kuitenkin lämmittimen kautta jäähdytin nesteen haju..

Huomattiin nyt myös seuraava asia: Lämpötila mittari ei nouse yli 90asteen, vaikka ottaa flektiltä sulakkeen pois ja antaa käydä kohotettua tyhjäkäyntiä (2000rpm)...Anturi vika...!?

Seuraava vika aiheutti flektien toimimattomuuden, Ehkä?:

Akun päällä olevasta sulakerasiasta oli sulanu/palanut 30A:n sulakkeen kanta (Flektit) ja jouduin purkamaan kokonaan kyseisen sulakerasian. Meneepi kokonaan vaihtoon...!

Huomattiin myös seuraavaa ongelmaa: n.1500-2000rpm kohdalla moottorista kuului erikoinen rohahdus kaksi kertaa peräkkäin, kun vauhtia oli n.20-30km/h...Olisikohan alakerran laakerit?

Tyhjäkäynnillä,sekä vedolla, että moottorijarrutuksessa kuuluu erikoista ääntä...?

Kohta alkaa jo todella särkeä päätäkin.....Ja rahapussia.....:(

Vag-Com antoi seuraavat vikakoodit:

Address 08
COntroller: 3B1 907 044 A
Component : Climatronic S 9.0
Coding:01000
Shop#. WSC 01317
1 Fault found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
35-10- - -Intermittent


Address 17
Controller: 1J0 919 860 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11
Coding: 04142
Shop#. WSC 00000
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0395602
1 Fault found
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ -Intermitted

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 16:56

Ensin soitto LMS:lle ja todettiin, että soitetaan Tampereen Laakkoselle ja vaihtomoottori tuleepi maksamaan 3650€ +asennus..!! Morjes....X(
Ja vanhan koneen (ajettu 100tkm...:(...) kunnostaminen saattaa käydä kalliimmaksi......??

" Seuraavaksi ajattelen kylmää kaljaa.......!!"

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.8.2005 18:21

Hommaa siihen sitten samalla ulkomailta (tai jostain) käytetty tehokkaampi kone, eli 180 tai 225-heppainen.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 9.8.2005 18:51

pistä romu kiertoon, uudet paksut öljyt sisään ja äkkiä liikkeeseen.. jäähytinnesteeks pelkkää vettä että ei tuu haju ja konepesu vaan

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 9.8.2005 19:07

^ Toivottavasti se hymiö on vaan unohtunut tuosta :)

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 9.8.2005 20:01

Heiikki J.

Eiks siihen joudu silloin myös päivittää jarruja isompiin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 20:07

Heikki J.:

Hitto.....Tuota en tullut edes ajattelleeksi.....

Mutta mutta...Kuten juuri edelläni seatts mainitsi, niin tarviiko myös vaihtaa sit nuo uudet kynätolpatkin vahvempiin...?Vai meneekö pelkällä jarru päivityksellä???

E: Tuon 180hv mallisesta olenki täällä nähnyt jotain juttua, mutta mistä 225 heppasen saa...?
EE: Onko tuo 225hp:kin edelleen 1.8T..?
Viimeksi muokannut Murre, 9.8.2005 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 9.8.2005 20:08

mikä uitun muutoskatsastus ;)

MarkusK
-
Viestit: 273
Liittynyt: 5.10.2003 18:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarkusK » 9.8.2005 20:20

Ainakin Audi TT:ssä on ollut 225 hp 1.8T koneita.

GTi 4
-
Viestit: 354
Liittynyt: 26.2.2005 16:54

ViestiKirjoittaja GTi 4 » 9.8.2005 20:52

TT:n jarrut käy golffiin erittäin pienellä vaivalla,mutta ostaa pelkän normi koneen, isomman turbon ym. erikseen.
Ja 180 hp malli on ihan samoilla jarruilla ym. Eikä tarvi jousia vaihtaa 225hp.
Miks muuten mun -02 golffissa on AUM:mä, mitä eroa AGU:uun verrattuna?AGU:ssa vaijerikaasu?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 21:02

Taitaa niissä ainakin erona olla kaasupolkimet...AUM tais olla sähkökaasulla...!!
E: Ja onhan niissä eroja vielä noissa moottorin ohjaus bokseissakin...?!?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 21:19

Nythän tuonne voisi vaihtaa kunnon k-kanget, männät, laakerit, turbon, kantta vireistää....jne jne...;) (Toive ajattelua...;)....)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.8.2005 21:42

Niin, justus sen jo sanoikin... :) Ja sitä 225-heppaista löytyy myös Leon Cupra R:stä ja Audi S3:sta.

Mutta siis OIKEASTI jos se kone on paskana, kyllä mä sinne etsisin jostain käytetyn koneen tilalle. Niitä löytyy silloin tällöin ihan sopuhintaan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 21:54

Heikki J.:

Kyllä se mitä todennäköisemmin on....Avaamallahan sen todistettavasti tietää....

E: Mikähän on sellainen järkevä hinta alle 100tkm ajetusta koneesta...Esim. 150hp/tai sit 180/225hp...? Kun nyt on ollut tarjolla kaiken hintaista! Apulaitteilla ja ilman...!
Viimeksi muokannut Murre, 9.8.2005 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.8.2005 21:56

Mikä siinä kunnostuksessa niin paljon maksaa? Jos ite tekee?

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 9.8.2005 22:03

Mut jos ei itse osaa tehdä!!

Kannattaa varmaan katsella niitä koneita tuolta saksan maalta, eihän kolaroidusta joudu maksamaan mitään veroja.
Viimeksi muokannut seatts, 9.8.2005 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.8.2005 22:06

^^Kunnostuksen kohdalla on nyt vain ongelma....EI ole kunnon paikkaa, eikä edes esim. moottori nosturia, sekä tarvittavia erikoistyökaluja....?

Kyllähän sen voin ottaa osiksi, se ei aiheuta minun osaltani haittaa. Mutta esim tuon jakopään kanssa en ole koskaan työkennellyt...Pelkona on iso vahinko nokkahihnan kohdalla...

Osiahan saa varaosa tarvikkeina...(Niistä saan hyvät alennukset)...
Mitenköhän on...? Onko nuo tiivisteet ostettava VW:ltä, vai kestääkö tarvike tivarit yhtä hyvin, kuin alkuperäiset...(Eräs taho kehoitti ostamaan alkuperäisiä ((EI siis Laakkonen!))...
AIna kyllä olen käyttänyt tarvike osia joka rempassa, eikä ongelmia...

Mutta sitten tietenkin joutuu viedä koneistamoon koneen osat (kansi, lohko yms, itse noita kun en pysty missään tekemään...)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.8.2005 22:10

No, esim. AVK:lla on yksi AGU-kone, palovaurio, mutta tuskin siitä palanut on muuta kuin apulaitteita... hinta 1350eur.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/v ... .8TB1350A2

Eiköhän tollasen käytetyn kokonaan ehjänkin koneen alta puolentoista tonnin jostain saa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.8.2005 18:58

Mitä tuollaisia AVK:n tapaisia luotettavia yrityksiä löytyy Ruotsista, joilta uskaltaa ostaa...?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 10.8.2005 19:23

Hieman offtopic, kyllä mulla ainakin tulisi asiaa pankinjohtajan luo jos tuon verran pitäisi laittaa autoremonttiin kerrasta, ennemmin vaihtaisi autoa...no joo...toivottavasti saat kuntoon!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.8.2005 22:21

^Sen kanssa vaan pitää tottua ELÄMÄÄN....:) Autoilu ei ole halpaa.....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.8.2005 22:28

Onkos noi 225 heppaiset koneet (Leon Cupra R:stä ja Audi S3/TT) nyt poikkittais koneita....?Niissähän taitaa olla 6-vaihteinen laatikko? Eli senkin joutuupi ostamaan.....?

seatts
-
Viestit: 167
Liittynyt: 14.10.2004 16:02

ViestiKirjoittaja seatts » 10.8.2005 22:36

On ne poikittaiskoneita ja Seatit ainaki 6-lovisella laatikolla audeista ei tietoa.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 10.8.2005 22:39

nii koskapa golf IV pohjalle perustuu mm A3, S3, TT, Octavia, Toledo, Leon, ja toisinpäin, tehomalleissa yleensä tuo 6 speed

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 10.8.2005 22:46

Thänk juu....!! Etsintä jatkukoon.....;)

Commo
-
Viestit: 221
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

ViestiKirjoittaja Commo » 11.8.2005 9:58

Ei sitä laatikkoa pakko ole vaihtaa! Kyllä se 5v lootakin sopii siihen jos se on vanhassakin. Se voi olla saman hintainen kuin itse moottori.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.8.2005 11:56

Doodiin....! Nyt on sitten tilattu moottorinostin ja -pukki itselle....Saa moottorin irti ja räjäytettyä osiin.....;)

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 11.8.2005 12:58

^mitäs sille vanhalle moottorille tapahtuu? tää on sellanen "ei oo rahast kiinni" -projekti :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.8.2005 16:36

^Kyllä tää tulee rahapussia hoikentamaan aika paljon....:(...Ei oo helppoo...!...:(
Mutta kerranhan täällä maanpäällä vaan eletään, eikä niitä rahoja pihtaamiseen oo tarkoitettu.....?!? Kävi vaan paska stägä, toivottavasti ei TOISTA KERTAA.....!

Ja kun kerran kun tuon nosturin ja pukin ostaa, niin on sit tulevia projekteja varten jo valmiina....:)

Mutta enpä tiedä vielä mitä ylläreitä tuolta sisuksista löytyy ja mikä on koneistamon tuomio....? Loput ehjät osat menee kuitenkin jossain vaiheessa johonkin muuhun, jos joudutaan vaihtamaan tuohon toinen kone...;)

Kuvia laitan kyllä sit, kun se on purettuna....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.8.2005 18:52

Kaikista sylintereissä näytti olevan paineet 11-12bar kohdilla...Kun mittasin MotoMeter "piirtävällä" mittarilla....Eli näyttäis osan osista olevan "ehkä" ok....?

Tuonhan pitäisi olla HYVÄ arvo, eikö niin...?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.8.2005 20:11

Hiukan tarkennusta edelliseen....!!

1. sylinteri=11.7bar
2. sylinteri=12.6bar
3. sylinteri=11.8bar
4. sylinteri=12.0bar

Voisinko olettaa (en ole vielä avannut konetta), että alakerrassa (männät+renkaat) ei olisi mitään vialla???
Antoi vaan aika korkeat lukemat!!

E: Haynes korjaus oppaan mukaan paineet tulisi olla min: 7bar....Suurin ero saisi olla 3bar sylinterien väleillä...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.8.2005 18:09

Apuuvvaaa.....Kertokaa ny ihmeessä, miten tuon ohjaustehostimen säiliön kannen saa AUKI....?!?!?
Siihen taitaa olla olemassa jokin erikois avaaja....

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 16.8.2005 18:11

aukaisemalla, kiertämällä korkkia

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.8.2005 18:19

Ja vielä vastapäivään mm isolla talttapäämeisselillä taikka millä tahansa mikä uraan sopii.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.8.2005 21:55

Se vihreä korkki kun vaan näytti siltä, että se tarvisi jonkinlaisen erikoistyökalun....:) Ja on niin pirun tiukassa.......
Huomenna tarvii koittaa avata.....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.8.2005 22:24

Mikäs kytkin tuonne nyt kannattaa laittaa?
Viimeksi muokannut Murre, 4.7.2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 16.8.2005 22:34

No eipä se 130 asteessa käyminen välttis tee mitään, varsinkin jos on nesteet sisällä, pumppu toimii ja auto on tyhjäkäynnillä. Paskempi tsägä vois olla jos nesteet lauennu ulos ja kone kuormituksen alla.
Kannen lämmöt on kuitenki tyhjäkäynnillä hieman alemmat joten, puristusmittaus jos näyttää hyvältä, ja jos vielä kattoo ettei oo jäähynesteitä menny öljyn sekaan ni mä ainaki laittaisin uudet nesteet ja kovaa ajoa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.8.2005 6:26

^Eipä ollut mennyt nesteet sekaisin...! Mutta sen verran erikoista "laahaavaa" ääntä pitää, että avattava se on.....:(

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 17.8.2005 13:51

suosittelen avaamaan vasta sitten kun se poikii, voi nimittäi tuo outo ääni olla mistä vaan, esim. jakohihnan kiristäjä ottanu itteesä... tai joku muoviosa siellä suunnalla kiertyny, paine noussu vesipuolella ja vesipumpussa o laakererit rikki ku joku vanha stefa siellä pettäny.. iha mitä vaa voi olla tuommosta iha merkityksetöntä tuo ääni..

Suosittelen vaikka mieluummin eka tutkituttamaan öljynsuodattimen että onko siellä metallisilppua, onko öljypohjassa paloja ym. Tuo on PAAAALjon halvempaa kuitenkin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.8.2005 14:35

Sekin voi olla, mutta eikös se ole parempi tässä vaiheessa, koska pidempi aikainen käyttäminen saattaa vaurioittaa pahemmin konetta.....?
Mutta saakos öljypohjan irti ilman laatikon irroitamista...? Nyt nimittäin koneessa on enään kiinni vetarit ja koneen kiinnikkeet (kone istuu vielä autossa!)...

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 17.8.2005 14:36

suosittelen avaamaan vasta sitten kun se poikii


Kyllä tuo on just se väärä tapa. Voi tulla siitä mitättömästä pikkuviasta iso remontti.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 17.8.2005 14:46

Juuri kävin avaamassa jakopäänhihnan kotelon auki....Sieltä tuli nenään sellainen ihana palaneen käry....:(...prkl.....
Ensin ajattelin, et se tulee jostain muusta (poruikoitten talon sähköjohdoista), kun käytin painepesuria...;).......

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 17.8.2005 15:07

Hihna vähän kärtsänny, puristukset silti oli hyvät että pytyt kyllä tuntuis silloin olevan ihan kunnossa.

KKalska
-
Viestit: 60
Liittynyt: 26.5.2004 12:09

ViestiKirjoittaja KKalska » 18.8.2005 9:40

www.bildelsbasen.se <- Vastaava kuin suomen varaosahaku.

Siitä vain soittokierrokselle:
Kuva

Eiköhän nuo englantia puhu jos ruotsi ei suju.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 18.8.2005 11:42

^Kiitos....Tuon linkin sainkin jo....Mutta kun tuo Ruotsin kieli ei tahdo taittua.....:( Tarvii ottaa joku tulkiksi....;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.8.2005 23:07

Tänään kun olin irroittamassa kantta, niin tiesin että pultin kantaan sopii Torx avain....Mutta mutta....Onko noiden orggis kannenpulttien kanta normaali Torx (T50), onko se jokin leveämpi niin sanottu torx kanta...? Koska T50 oli liian väljä ja taas T55 liian iso.....

Ihan vaan kiinnityksen hetkellä ei viitti tuota T50:stä käyttää, ettei muljahda....(Jos siitä nyt enään toimivaa saa...?)

Eli onko siihen jokin erikois kärki olemassa ja jos on, niin mistä saa?
Viimeksi muokannut Murre, 23.8.2005 6:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 23.8.2005 0:06

Mutta kun tuo Ruotsin kieli ei tahdo taittua

Siellä pärjää aika hyvin englannillakin... :) onneksi

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 23.8.2005 8:08

Se on ns. ribe avain mutta muillakin nimillä sitä tunnetaan. Etsi vaikka googlella vv/audi erikoistyökaluja. Löytyy vaikka wurthilta, laakerikulmasta jne.

Ribe on 6-kulmainen, mutta ei sama kuin torx.
9 MM Ribe Socket Wrench for heads of VW / AUDI. DESCRIPTION:, This special bit wrench services head bolts found on many late model VW's and Audi's. ...
www.autopart.com/TOOLS/TOOLSMAIN/tool/T_9260.htm

Kuva
Viimeksi muokannut toniha, 23.8.2005 11:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

S8k-80
-
Viestit: 113
Liittynyt: 28.8.2003 20:10

ViestiKirjoittaja S8k-80 » 23.8.2005 8:20

Mä luulen että se kansi on kiinni XZN-pulteilla, eikä torxeilla.

Tässä on kuva XZN-avain sarjasta:

XZN-avain sarja

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.8.2005 9:24

^No mutta eipä vaan ole tuossa AGU-koneessa...! Pitää soitella Laakkoselle....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.8.2005 21:25

Jep!

Se on tuo Kaaharin laittaman kuvan avain.....;) Kiiitooos.....!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.8.2005 22:39

Jep....Tuo löytyi Mac Tools:in maahantuojalta....;) Ja hommat jatkuu taas....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.8.2005 23:12

Voi prkl!

Oon nyt hukannu pitkän matkan juoksulla tuon vauhtipyörän lukitus työkalun....:( Olin itse sen joskus tehny.....Nyt ei enään jaksa/ehdi ruveta tekemään......Senkin haku alkaa.....

"Jotain kun alkaa tekemään, niin EIKÖHÄN vehkeet oo hävöksissä...."

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.8.2005 17:19

Pikkuisen päivitystä...

Kannen kohtalo on seuraava....

Plaanaus, kaikki venttiilit uusiksi yms yms....Sit olisi kansi kunnossa....

Lohkosta hoonattiin sylinterit ja laitetaan uudet renkaat, alapään laakerit meni uusiksi......

Että näin.....Toivottavasti saan osat viikonlopuksi......

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2005 17:38

Oliko ne venttiilit ihan palanu?

Saako tommosia vähän kärsineitä venttiileitä koneistettua lautasen osalta kuntoon?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.8.2005 20:04

^En osaa sanoa vielä, koska en tarkalleen muista mitä tuolla Tammer-Dieselin ukkeli sanoi.....Kuulemma sen verran oli vaurioitunut, että korjata tarvi.....

Loppuviikosta saan tietää lisää........

ps. Niin.....Lisää voimaa tiedossa......;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 2.9.2005 22:18

Nojoo....Soitin koneistamolle ja kysyin uudelleen valmistumista.....Ens viikkoon.......:(

Olivat kuulemma pakoventtiilien ohjurit vain menneet uusiksi......:)...Säästyi onneksi isolta menolta jälleen....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 6.9.2005 20:13

Jep....Tänään sain osat koneistamosta......:)

Ja M.Karalalle aika varattuna 4.10.........;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.9.2005 22:12

Onkos jo hahmottunu hintalaskelmaa tälle koko lämmityshuville? Poislukien ohjelmointi.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.9.2005 0:01

^Juu onhan sitä jo jonkin verran.....


Kansi: Koeponnistus, venttiilien lautasten- ja istukoiden hionnat, venttiilien ohjaimien vaihto, tasohionta...yms

Lohko: Sylinterien hoonaus, uudet männärenkaat, kk-laakerit, rk-laakerit

+...tiivisteet, kannenpultit, hammashihna+ohjain+kiristin, vesip., termostaatti, moniurahihna, öljyt+suodatin, nokkaakselien ketju+kiristin, moottorin pääsulakerasia akun päälle, tulpat,..yms yms....

Tuolle on nyt kertynyt n.1900€ (sis. työt 830€ (kansi+lohko))

+uusi paineilma mutteriväännin Würth, Motonetin moottorinostin ja -pukki....;) Ainakin työkalujen kohdalla ei oo niin väliä, kun ne on sit jatkossa valmiina uusiin rientoihin.......=)

Lisäksi on tulossa Karalan lastu+säätö, kytkin, sekä putkisto,....Isompi ahdin haussa myös......
Kyllä sitä vielä menee....:(
Viimeksi muokannut Murre, 7.9.2005 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 7.9.2005 0:07

Eräs henkilö tällä foorumilla on myymässä ATP virisarjaa kyseiselle moottorille....Mutta yksi asia askarruttaa ennen ostoa....

Onko tuo GT35 ahdin liian iso tuolle moottorille...?
Karala keroi sen olevan ja suosi GT28RS:ää...

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43171

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 7.9.2005 11:03

Osta vaan Mikalta se satsi.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 9.9.2005 8:39

Hei......Mistähän saisi tehtyä/ostettua vauhtipyörän lukitus työkalun, joka pitää vauhtipyörän paikallaan sitä kiinnitettäessä.....?

Jos sen tekisi, niin minkälaisen ja millä mitoilla.....?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.9.2005 21:20

JA alamäki jatkuu.....Huomasin juuri, että pakosarja on halki turboon yhdistävän laipan kohdalta....Että näin....

eki_boomer
-
Viestit: 472
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja eki_boomer » 11.9.2005 23:33

JA alamäki jatkuu.....Huomasin juuri, että pakosarja on halki turboon yhdistävän laipan kohdalta....Että näin....


Eikös tuo ole aika yleistä 1.8T:ssä?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.9.2005 21:34

No voi v**tu.....
Sen verran tuli sählättyä kannen kiristyksen jälkeen......Hirveessä kiireessä katkaisin veitsellä silikoni-tuubin pursotuskärjen auki, niin eiköhän se PRKL kärki lentänyt suoraan kohti kantta.....
EN sen vertaa viitsinyt VIELÄ suojata tulpan reikiä....Vaikka oli tarkoitus....

Ja arvaatkas mitä....? No...Suoraan ykkösen tulpanreijästä sisään......No...Huomenna saa alkaa imurointi,,,,,,=)

Olinpas TOSI huolimaton .......Tyhmästä päästä kärsii hermot.....

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.9.2005 22:47

Ota rauhallisesti..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.9.2005 22:51

No tuo on jo paskaa säkää...

Ite pudotin systerin moottoripyörästä venttiilivälysten säädön yhteydessä yhden prikan nokkaketjun kohdalta kampikammioon. Ei muuta kun MP ylösalaisin pienellä ähkimisellä ja sitten magneetilla kalastelamaan ja kala tarttuikin heti koukkuun.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.9.2005 8:16

....Joo.....Mut tässä ei autakkaan magneetti, koska kyseinen kappale on muovia....:(....Mut onneksi se on pieni palanen....

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.9.2005 1:01

Se muovin palakin sit saatiin imuroitua pois,,,,Koneen ollessa ylös alaisin....=)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.9.2005 21:51

Nyt olisi sitten säädettävää nokkapyörää vailla ja sitten kone paikalleen....Huomenna toivottavasti....?!?!?

Pakkia tuli nyt kyllä tuon suuremman virittämisen kanssa....Eli nyt venähtää turbon vaihto, koska on toimitus vaikeuksia....

Olihan tuossa TT:n sarja kaupan, mutta kun Peksihän ehti ensin tietysti....;)....*prkl*

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.9.2005 20:44

Sanokaas mulle, että mitkä ovat nyt sit arvot. Kun noi merkit in hiukan viturallaan, niin tarvii ottaa käyttöön nyt tuo heittokello.

Eli nokka akseli, jotta saan ajoituksen kohdilleen. Koneessa siis säädettävä nokkapyörä.
Mäntähän tietty tulee olla ykk asennossa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.9.2005 21:31

Mahtaakohan ne merkit nyt kuitenkaan heittää??

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.9.2005 21:38

Rolle Kun olen asentanut jakopään hihnan paikoilleen. Kampiakselin merkki OK, mutta yläpään merkki on yli puoli hammasta myöhässä, tai edellä. prkl.
Olisin mielelläni varmistanut, että pitääkö ne edes paikkaansa ollenkaan. Kun huhuja kuulin, että ne ei välttämättä pidä tarkalleen paikkaansa..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.9.2005 21:46

No....oletkos...ottanut huomioon...että ketju...kiristyy vasta öljypaineen noustua....kiristimeen jolloin...nokkien välinen ajoitus...hieman muuttuilee.
Samoin hammashihnan kiristys vaikuttaa ajoitukseen. Pari kolme kierrosta moottoria pyörimissuuntaan ympäri, niin hihna ja ketju hakeutuu oikeaan kireyteensä

Aika monta konetta olen vaan avattuna nähnyt ja touhunnut, eikä tuollaista merkkiongelmaa ole koskaan vastaan tullut, mutta kertahan se on ensimmäinenkin

(aika paljon mukavampaa luettavaa tuo teksti ilman ylimääräisiä välimerkkejä)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 22.9.2005 21:52

No prkl....Tarvii van sitte laittaa vaan se siihen, mikä on sillä hetkellä paras...Sen jälkeen ottaa ensi savut ilmaan ja tarkastaa jako uudelleen...

Ootkos Rolle huomannut (Olet varmaan!), että siinä nokka pyörässä on se kohdistus merkki hiukan sen hampaan reunassa ...Ei keskellä, kuten yleensä...

E: Mitähän minäkin tässä nyt oikeen mietin.....? Sitä saa kysyä ihan omalta itseltään.....:)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.9.2005 1:52

Heips!

Nyt kone on kasassa...Käy ja kukkuu...!!

Tarviikos tuolla VAG-COM:lla tehdä jotain toimenpiteitä koneelle...?Säätöjä yms...

Tyhjäkäyntiä tulisi hiukan säätää....!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 28.9.2005 2:12

Niin ja tuo VAG-Com antoi muuten muutaman erikoisen vika-ilmoituksen....Laitan huomenna listaa...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.11.2005 8:44

Voi P*ska!

Kävin juuri eilen auton alla ja huomasin lohkon olevan kosteana öljystä coolerille menevän ahtuputken takaa.Noh vikaa etsimään!

Vika löytyi nokka-akselin vuotavasta stefasta, jonka vaihtoivat koneistamon pojat, kun laittoivat kannen kasaan, Prkl!!!

Ja huomasin vielä, että nokkahihnan rullan kiristäjä mäntä?? (ei iso rulla), ei kiristä/työnnä hihnaa tarpeeksi, vaan jää ns. jumittaan (Omasta mielestä ei jaksa työntää?) Sormella, kun siirsi kiristäjä rullaa, niin alkoi mäntä nousta hitaasti.

Onkohan tämä kiristys mekanismi normaalia???
Viimeksi muokannut Murre, 16.11.2005 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.11.2005 14:11

Murre: Rajoitapas noiden mietintäpisteiden käyttöä pikkasen, jooko?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.11.2005 18:02

^Korjattu!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa