mistä pakoputki 2.7t
Valvoja: ffp jäsenet
mistä pakoputki 2.7t
mistä sais halvan ja hyvän sportti putken 2.7t koneiseen automobiiliin? Kyseessä olis lähinnä A6 (passat) sopiva putkisto kahdella takavaimentimella.
Passatissa ei taida tankki olla tiellä toisella puolella?
Harmi kun ässään ei oikein järkevästi saa tuplia.
Niin, ja putkistonhan saa kätveästi näin: TSI-putkisto ;)
Laitappa kuvia tuosta miten se putkisto sinne sopii...?
Harmi kun ässään ei oikein järkevästi saa tuplia.
Niin, ja putkistonhan saa kätveästi näin: TSI-putkisto ;)
Laitappa kuvia tuosta miten se putkisto sinne sopii...?
Passatin pakoputki on noin ulkonäöllisesti samannäköinen mitä a6 2.7 quattro audin tuplaputki (keskivaimennin kardaanin alapuolella), elättelen toiveita, että mitoitus ois niin samalla hehtaarilla, että saan tuon sopimaan korkeintaan lievällä putkien lyhentämisellä liitoskohtien tienoilta. Kannattimetkin näyttäis olevan samoilla kohdilla.
Olikos sulla okkim jotain perustetta tuohon, että teit putkiston itsellesi (tuo oli ilmeisesti sinun projekti?) juuri tuon kokoisesta putkesta?
Kunhan se nyt tulis se putki, ehkäpä jo huomenna.
Olikos sulla okkim jotain perustetta tuohon, että teit putkiston itsellesi (tuo oli ilmeisesti sinun projekti?) juuri tuon kokoisesta putkesta?
Kunhan se nyt tulis se putki, ehkäpä jo huomenna.
Oli minulla sellainen peruste että vähän isompi piti saada kuin mitä nuo viripajat tekevät ;) En ole mitään laskeskellut, mutta luulisi tuon virtaavan sopivasti. Ehkä ne sen takia tekevät pienemmästä putkesta kun siellä on muutamassa kohdassa todella ahdasta tuon kokoisella putkella. Mutta kyllä se sinne menee kun sovittaa...
Niin pasuunassako ei ole se tankki tiellä toisella puolella?
Niin pasuunassako ei ole se tankki tiellä toisella puolella?
Tämä näyttää mielenkiintoselta. Minkälainen homma tuo biturbo on tuonne lykätä? Oon ittekin miettiny tollasta konversiota. Mistäs tekniikan hommasit? Vaihdoitko 6 lovisen askin? Entäs sähköt? Eikö katsastuksen suhteen oo kohtuu heleppo ku on kuitenkin tehty tuota W8:sia (muistaakseni 272hv) vai merkkaako se ku W8 on vissiin tunnuksella 3BS ja muut 3BG (siis noi faceliftit) sullahan näyttää olevan 3B. Onnea vaan rojektille!
HL85:
Biturbo menee suht heittämällä v6 passattiin. Saksasta tuli motti. Aski on passatin 5vaihteinen. 98 passatiin meni 99 a6 2.7t motti melko kivuttomasti sähköjen puolesta, tietty liittimet piti vaihtaa ja selvittää asiaa aika lailla. Pari vikakoodia vielä sähköistä kummittelee, toinen on selvä: jarrupolkimen anturointi (jätin pois koska syötön katkaisu kyrsii jarrua painettaessa, vaikka ko. signaalit onkin tehty onnellisiksi, niin silti motronic hokaa jossain vaiheessa, että kuski ei ole voinut ajaa esim.1000km jarruttamatta), toinen on joku moottorin lämpöihin liittyvä signaali minkä pitäis mittariston(passatin mittaristo) ilmeisesti toimittaa moottoriohjaimelle. V6 on 3B mallisarjan tehokkain, menee 20% säännöllä koska AJK -motissa ei o ku 230hv.
okkim:
Liitoksista joutui lyhentämään noin 5cm/liitos, sekä pienoista kannattimien taivuttelua.
Cooleri on teetetty ja siinä on kummallekin turbolle oma kenno. Kokoa en muista. Ei karvalakkivehkeissä on ilmastoinnin kenno noilla kohdin, onneksi suomessa ei ilmastointia tarvi ;)
Biturbo menee suht heittämällä v6 passattiin. Saksasta tuli motti. Aski on passatin 5vaihteinen. 98 passatiin meni 99 a6 2.7t motti melko kivuttomasti sähköjen puolesta, tietty liittimet piti vaihtaa ja selvittää asiaa aika lailla. Pari vikakoodia vielä sähköistä kummittelee, toinen on selvä: jarrupolkimen anturointi (jätin pois koska syötön katkaisu kyrsii jarrua painettaessa, vaikka ko. signaalit onkin tehty onnellisiksi, niin silti motronic hokaa jossain vaiheessa, että kuski ei ole voinut ajaa esim.1000km jarruttamatta), toinen on joku moottorin lämpöihin liittyvä signaali minkä pitäis mittariston(passatin mittaristo) ilmeisesti toimittaa moottoriohjaimelle. V6 on 3B mallisarjan tehokkain, menee 20% säännöllä koska AJK -motissa ei o ku 230hv.
okkim:
Liitoksista joutui lyhentämään noin 5cm/liitos, sekä pienoista kannattimien taivuttelua.
Cooleri on teetetty ja siinä on kummallekin turbolle oma kenno. Kokoa en muista. Ei karvalakkivehkeissä on ilmastoinnin kenno noilla kohdin, onneksi suomessa ei ilmastointia tarvi ;)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=11990
tuolla reseptillä yks bit s4 ainakin on liikahtanu varttimaililla kiitettäviä lukemia.
edit tuola ala laidan tuntumassa on lisää speksejä ko ässästä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=9940
tuolla reseptillä yks bit s4 ainakin on liikahtanu varttimaililla kiitettäviä lukemia.
edit tuola ala laidan tuntumassa on lisää speksejä ko ässästä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=9940
Paljonko 2.7t koneesta (ei rs4) saapi tehoa lastulla ja viriputkistolla (ml. downpipet ja katit) ja ehkä suodattimella??
Sillä saa kai noin 320 hv. Sen ylikin on ilmeisesti menty, mutta turbot ei oikein kestä.
Nyt on muuten putkisto kiinni, ja toimii mainiosti! :) Ei kilise eikä kolise, ja äänet on minun makuuni juuri sopivat.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.8.2003 13:04
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa