1.8T AGU / MAFfissako vikaa?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T AGU / MAFfissako vikaa?
moro!
Ihmettelin auton puhdittomuutta muutamia päiviä ja vag-comilla tarkasteltuna löytyi seuraava vikakoodi:
16486 - MAF Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 --
readiness: N/A
käydään tänään vielä toinen lenkki ja ihmetellään vähän arvoja jos niistä sais jotain ideaa onko MAF tosiaan risana.. ei meinaa millään vääntää matalilla kierroksilla ja välillä semmoista pientä nykimistä kun antaa täyttä kaasua. :/
Ihmettelin auton puhdittomuutta muutamia päiviä ja vag-comilla tarkasteltuna löytyi seuraava vikakoodi:
16486 - MAF Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 --
readiness: N/A
käydään tänään vielä toinen lenkki ja ihmetellään vähän arvoja jos niistä sais jotain ideaa onko MAF tosiaan risana.. ei meinaa millään vääntää matalilla kierroksilla ja välillä semmoista pientä nykimistä kun antaa täyttä kaasua. :/
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 16.2.2004 7:00
ehjällä AEB-koneella MAF-arvo taitaa olla maksimissaan jotain 125-130 g/s, kun vedätetään kolmosvaihteella 2000 -> rpm.
Minulla oli 85 g/s, mutta syyksi paljastuikin viallinen hukkaportin painekello. Auto pelasi muuten hienosti, mutta ei vääntänyt eikä oikein kulkenutkaan.
eikös noissa uudemmissa voi MAFfin liittimen irroittaa -> kone käyttää MAPpia. Jos kulku tällöin paranee, on MAF syypää.
Minulla oli 85 g/s, mutta syyksi paljastuikin viallinen hukkaportin painekello. Auto pelasi muuten hienosti, mutta ei vääntänyt eikä oikein kulkenutkaan.
eikös noissa uudemmissa voi MAFfin liittimen irroittaa -> kone käyttää MAPpia. Jos kulku tällöin paranee, on MAF syypää.
Noniin. Käytiin eilen ajelemassa uus lenkki ja tarkkailtii arvoja vag-comin kautta. MAFfin arvot olivat parhaimmillaan kolmosella kiihdytettäessä 3500rpm kohdalla 80.. Otin MAFfin plugin hetkeksi irti ja auto liikkui aivan eri tavalla tämän jälkeen :) kaikki nykimiset yms. jäi pois. Tänään sit hakemaan uutta osaa ja ihmetellään lisää jos ei auta. voiko rikkinäinen MAF rikkoa konetta jollakin tavalla?
Joo onhan se nyt selvä että pitäähän sen toimia yms.
Omassa tapauksessani MAF oli hiipumassa.
Pikkuhiljaa se sitten rupee vaivaamaan enemmän.
Pienet heitot nyt tuskin on vahingollisia.
Eikös tuon muuten pitäisi ottaa käyttöön jotain valmiita säätöjä jos se maf itessään ei enää pysty mittaamaan eli menee ulos asteikolta?
Jos ottaa esim. piuhan irti, niin monesti se toimii paremmin kuin rikkinäisellä?
Niin ja mitähän rundimittarissa seisoo 200 vauhdissa?
Ei se pitemmän päälle tee sekään hyvää että olisko tuossa osasyy?
Tämä ei ole suunsoittoa vaan toteamus.
Kaikenhan saa paskaksi kun tarpeeksi yrittää:)
Itse suuriinpiirten käsittelen autoa kuin kipeää v****a mutta en kuitenkaan nysvää.Mua ei näe jonon ensimmäisenä:)
Omassa tapauksessani MAF oli hiipumassa.
Pikkuhiljaa se sitten rupee vaivaamaan enemmän.
Pienet heitot nyt tuskin on vahingollisia.
Eikös tuon muuten pitäisi ottaa käyttöön jotain valmiita säätöjä jos se maf itessään ei enää pysty mittaamaan eli menee ulos asteikolta?
Jos ottaa esim. piuhan irti, niin monesti se toimii paremmin kuin rikkinäisellä?
Niin ja mitähän rundimittarissa seisoo 200 vauhdissa?
Ei se pitemmän päälle tee sekään hyvää että olisko tuossa osasyy?
Tämä ei ole suunsoittoa vaan toteamus.
Kaikenhan saa paskaksi kun tarpeeksi yrittää:)
Itse suuriinpiirten käsittelen autoa kuin kipeää v****a mutta en kuitenkaan nysvää.Mua ei näe jonon ensimmäisenä:)
Auto oli kaksi kertaa Stockalla eivät löytäneet vikaa.Ei ollut mitään ongelmia tyhjäkäynillä mutta kovemassa vauhdissa vain meni laihalle.Ne sano vielä Stockalla että ei voi olla maffi vika sitten kun sieltä ei saanut apua niin yksi soitto lastun tekijälle ja sen jälkeen aijetiin penkissä auto ja löytyi vika.Silloin ei vielä ollut autossa pakokaasun lämpömittari eikä seosmittaria nyt löytyy molemat niin ei pitäisi enää tulla havereita.Ja kyllä autolla pitää pystyä aijamaan luijaa ilman että se haijoaa kun kuitenkin tehdas lupaa paljon enemmän(kun Saksassa aijetaan pitkiä matkoija luijaa).
Nonni.. MAFfi vaihdettu ja voi tätä riemua. Joulu on taas kerran täällä :P Tosin lisää harmeja taas tiedossa.. 20tkm sitten vaihdettu vesipumppu alkoi vuotaa ja se tosin onneksi menee takuuseen. Pari päivää sit alkoikin tulla uutta vikaa.. sähköikkunoiden automatiikka toimi silloin tällöin ja ovesta ei saa avaimella suljettua tai avattua ikkunoita, vain silloin kun golffia sattuu huvittamaan.. Ei kuluilla rajaa kun volkkarilla ajaa ;D
ehjällä AEB-koneella MAF-arvo taitaa olla maksimissaan jotain 125-130 g/s, kun vedätetään kolmosvaihteella 2000 -> rpm
Kävin juuri mittailemassa yhtä AEB vehjettä...kolmosella 2000->5500 ja MAF arvo max. n. 150.
Tuossa ylhäällä ilmeisesti viitataan vakio vehkeeseen...testatussa vehkeessä lastu, ahtoja 1.2bar ja hummia parisensataa.
Eli voisiko tuon testatun vermeksen MAF:in olettaa olevan ok?
EDIT: Tuollainenkin tuolta löytyi aiheeseen liittyen kun etsin http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=37556
Voiko vanhemmasta 1.8T:stä ottaa MAF-piuhan irti testausta varten? (Golf GTI -99 AGU).. ei ole itsellä tuota vag-comia. Tässä meikäläisen autossa kun ei taida tuota MAP-anturia olla. Että tuleeko romua jos irrottaa tuon johdon.
Auto on täysin vakio.
P.S. En ole muita 1.8T-pannuja testaillu että miten pitäis vetoja olla. Mut jos tuolla piuhan irrotuksella kulkis paremmin, niin sitten se MAF ois varmaan kaput.
Auto on täysin vakio.
P.S. En ole muita 1.8T-pannuja testaillu että miten pitäis vetoja olla. Mut jos tuolla piuhan irrotuksella kulkis paremmin, niin sitten se MAF ois varmaan kaput.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa