Golf II rele "napsuttelee" ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.7.2005 23:26
Golf II rele "napsuttelee" ?
Mulla on siis 2:s autona golf 1300 -voimapesä vm. -88.
Välillä ajaessani joku rele alkaa napsuttelemaan tai "räppinään" eli rele vetää edestakaisin.
Olen paikallistanut releen olevan sulakepohjan ylimmällä "rivillä", toisella paikalla casemmalta lukien.
Yritin kattella Haynesin korjausoppaasta, mikä tämä rele voisi olla, mutta sitä ei sielä kerrota. En omista käyttöohjekirjaa golfiini, enkä ole netistäkään löytänyt......
Mulla oli joskus aikoinaan -84 Golf GTD ja muistelisin, että siinä oli samainen vika, mutta kun en kuollaksenikaan muista mistä vika johtui taikka miten sen korjasin.
Siis vika on ilmeisesti yleinen, mutta en etsinnöistä huolimatta löytänyt tällä foorumilla vastaavaa (tai sitten olen vain niin sokea) ;)
Auttakaa miestä mäessä......
Välillä ajaessani joku rele alkaa napsuttelemaan tai "räppinään" eli rele vetää edestakaisin.
Olen paikallistanut releen olevan sulakepohjan ylimmällä "rivillä", toisella paikalla casemmalta lukien.
Yritin kattella Haynesin korjausoppaasta, mikä tämä rele voisi olla, mutta sitä ei sielä kerrota. En omista käyttöohjekirjaa golfiini, enkä ole netistäkään löytänyt......
Mulla oli joskus aikoinaan -84 Golf GTD ja muistelisin, että siinä oli samainen vika, mutta kun en kuollaksenikaan muista mistä vika johtui taikka miten sen korjasin.
Siis vika on ilmeisesti yleinen, mutta en etsinnöistä huolimatta löytänyt tällä foorumilla vastaavaa (tai sitten olen vain niin sokea) ;)
Auttakaa miestä mäessä......
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.7.2005 23:26
Juice:lla näyttää olevan tietoa...... Onko myös kokemusta asiasta? Eli onko korjausehdotuksia!
Olen mitannut tuon releen, ja "tieteellisten tutkimusteni" perusteella en usko, että relessä olisi vikaa.
Myöskään hapettumia ei ole relessä huomattavissa ?
Auto toimii, vaikka irroitan releen, mutta en oikein usko että sitä kuitenkaan voi heittää sivuikkunasta tarpeettomana :)
Olen mitannut tuon releen, ja "tieteellisten tutkimusteni" perusteella en usko, että relessä olisi vikaa.
Myöskään hapettumia ei ole relessä huomattavissa ?
Auto toimii, vaikka irroitan releen, mutta en oikein usko että sitä kuitenkaan voi heittää sivuikkunasta tarpeettomana :)
^ Jos se tosiaan on lämmittimen rele, niin ongelmia tulee sitten syksymmällä pakkasten lähestyessä :)
Jos rele on varmistettu toimivaksi, seuraavaksi penkoisin konehuoneesta johdot ja anturit jotka imusarjan lämmitystä ohjaavat. Sekä johdot reletaulun takaa, voihan sielläkin olla hapettumia.
Sitä en sitten osaakaan sanoa, mikä lämpökytkin sitä lämmitystä ohjaa ja missä se sijaitsee. Jos siellä imusarjassa on joku anturi, niin sitä voisi ekana veikata. Yleisesti ottaen kannattaa katsella kaikki konehuoneen johdot läpi ettei siellä ole hankaumia toisia johtoja vasten, noita murheita on ainakin mulla pari kertaa ollut.
Jos rele on varmistettu toimivaksi, seuraavaksi penkoisin konehuoneesta johdot ja anturit jotka imusarjan lämmitystä ohjaavat. Sekä johdot reletaulun takaa, voihan sielläkin olla hapettumia.
Sitä en sitten osaakaan sanoa, mikä lämpökytkin sitä lämmitystä ohjaa ja missä se sijaitsee. Jos siellä imusarjassa on joku anturi, niin sitä voisi ekana veikata. Yleisesti ottaen kannattaa katsella kaikki konehuoneen johdot läpi ettei siellä ole hankaumia toisia johtoja vasten, noita murheita on ainakin mulla pari kertaa ollut.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Mulla on kans sellasta vikaa et jonkin aikaa ku on kylmä kone kerennyt lämmetä niin joku releistä alkaa säklättämään, mutta se kestää niin vähän aikaa et ei sitä koskaan kerkeä tunnustelemaan et mikä releistä...
Autoa saa kylmänä sahata aika pitkään ennen ku lähtee käyntiin, lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Aloin miettimään et oliskohan tässäkin kyse tuosta imusarjan lämmityksen hajoamisesta...?
Mikä anturi ohjaa kyseistä systeemiä, missä rele on ja montako ohmia ehjän vastuksen häätys näyttää?
Niin, autohan on tosiaan jetta -91 1.8 ykspiste räkijä... Eli kone on RP.
Autoa saa kylmänä sahata aika pitkään ennen ku lähtee käyntiin, lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Aloin miettimään et oliskohan tässäkin kyse tuosta imusarjan lämmityksen hajoamisesta...?
Mikä anturi ohjaa kyseistä systeemiä, missä rele on ja montako ohmia ehjän vastuksen häätys näyttää?
Niin, autohan on tosiaan jetta -91 1.8 ykspiste räkijä... Eli kone on RP.
OK, se selvä...
No mikäs anturi tossa koneessa sitten ilmoittaa et kylmää on? Se vissiinkin on toi sininen? Edellinen omistaja oli keväällä vaihtanut jomman kumman, joko ton sinisen tai punasen... Mut mistäpä sen enää muistaa!
Ku tietäs vielä et mitä toi punanen yleensäkin tekee...
Perhana ku täällä VW:n "merkkihuolto" osaa vain seisoa huuli pyöreänä ja levitellä käsiään!
Meinaan vaan et ku +8 asteen lämpötilassa lähtee käyntiin sahaamisen jälkeen, mut mitäs sitten ku on -8 =|
No mikäs anturi tossa koneessa sitten ilmoittaa et kylmää on? Se vissiinkin on toi sininen? Edellinen omistaja oli keväällä vaihtanut jomman kumman, joko ton sinisen tai punasen... Mut mistäpä sen enää muistaa!
Ku tietäs vielä et mitä toi punanen yleensäkin tekee...
Perhana ku täällä VW:n "merkkihuolto" osaa vain seisoa huuli pyöreänä ja levitellä käsiään!
Meinaan vaan et ku +8 asteen lämpötilassa lähtee käyntiin sahaamisen jälkeen, mut mitäs sitten ku on -8 =|
Tuosta napsumisesta tuli mieleeni jos ei olekkaan siinä releessä vika.
Kakkiaisessahan on takalasin pyyhin. Itselläni revittiin pois kun pyyhki omia aikojaan. Ja se pyyhinhän menee päälle työntämällä muistaakseni.
Olin painanut sen päälle ja mietin monta viikkoa että mikä piru täällä rapsaa
sitten huomasin että napse loppui yhtäkkiä kun tein jotain pyyhkijän viiksellä.
Homma selvisi, rele naksutteli koska yritti mukamas pyyhkiä takalasia.
Kakkiaisessahan on takalasin pyyhin. Itselläni revittiin pois kun pyyhki omia aikojaan. Ja se pyyhinhän menee päälle työntämällä muistaakseni.
Olin painanut sen päälle ja mietin monta viikkoa että mikä piru täällä rapsaa
sitten huomasin että napse loppui yhtäkkiä kun tein jotain pyyhkijän viiksellä.
Homma selvisi, rele naksutteli koska yritti mukamas pyyhkiä takalasia.
Mulla Jedissä (-90, kaasarikone) keväällä samanmoista releen nakutusta, kun kone saavutti täydet lämmöt. Sitten välillä räplätti taajaan ja oli sitten ajoittain hiljaa. Releen uusiminen (n 20 egee merkkiliikeessä) ei auttanut, ilman relettäkin auto toimi. Johdot tsekkasin, ei löytöjä. Sitten muutamaan viikkoon en ehtinyt asiaa penkoa ja sitten se napsutus tuossa alkukesällä katosi. Ei se mulla ainakaan kylmäkäynnistymiseen pakkasessakaan vaikuttanut, tosin nyt ajatellen ehkä kylmällä tyhjäkäynti oli hieman epätasaista, mutta hävisi kun lähti liikkeelle eikä nykimistäkään ilmennyt. Ehkä se voikin olla joku anturijuttu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 24 vierailijaa