,,
Valvoja: ffp jäsenet
1. Venttiilikopassa oleva merkki tulee olla nokkapyörässä olevien pallojen välissä. Jjos koppa on irti, löytyy vastaava merkki myös kannesta.
2. Käännä vauhtipyörä ykkössylinterin kohtaan. Vauhtipyörässä oleva ympyrä nuolen kohdalle. Jos kone on irti löytyy myös kampuran pyörästä merkki ja nuoli suojamuovista.
Sytkän säätö:
1. öljynlämpötila tulee olla vähintää 80 ast.
2. kytke sytytystesteri
3. käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä
4. irroita sininen lämpötila-anturin liitin
5. tarkasta sytytys 2000-2500 rpm alueella
6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk
7. kiinnitä lämpöanturin pistoke
8. paina kaasua kolmasti
9. korjaa tyhjäkäynti tarpeen mukaan
2. Käännä vauhtipyörä ykkössylinterin kohtaan. Vauhtipyörässä oleva ympyrä nuolen kohdalle. Jos kone on irti löytyy myös kampuran pyörästä merkki ja nuoli suojamuovista.
Sytkän säätö:
1. öljynlämpötila tulee olla vähintää 80 ast.
2. kytke sytytystesteri
3. käynnistä moottori ja anna käydä joutokäyntiä
4. irroita sininen lämpötila-anturin liitin
5. tarkasta sytytys 2000-2500 rpm alueella
6. säädä sytystä virranjakajaa kääntämällä, säätöarvo: 6 +-1 ast. e.ykk
7. kiinnitä lämpöanturin pistoke
8. paina kaasua kolmasti
9. korjaa tyhjäkäynti tarpeen mukaan
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No onhan ne säätöohjeet ihan huolto-ohjekirjoissakin, mutta vaatii sen lämpöanturin disabloimisen irrottamalla johto lennossa (tai ainakaan omani ei lähtenyt käyntiin jos oli kiinni). Ohjaus säätää ennakkoa automaattisesta nakutuksen mukaan, mutta kyllä sen perustason voi säätää jakajasta ja vauhtipyörän merkistä...
Mikään ei estä perusennakon muuttamista Digifantissa, koska siinä ei ole kampiakselin asentotunnistinta minkä mukaan se tietäisi perusennakon. Jos jakajaa kääntää 5astetta niin silloin ennakot siirtyy 5astetta taaksepäin kaikissa tilanteissa. Boksiin on ohjelmoitu tietty peruskartasto, ja jos nakuttaa niin sitten se ottaa pariin kertaan hiukan ennakkoa pois, ja jos se ei auta niin sitten menee varaohjelmalle.
Onkohan kaikki ajoitukset nyt ihan kohdallaan, jos uuden nokan asennuksen jälkeen on ruvennut nakuttamaan? Oletan että sinne on laitettu joku hiukan isommilla aukioloajoilla laitettu nokka, mitkä melkein aina sallii hieman isommat ennakot.
Onkohan kaikki ajoitukset nyt ihan kohdallaan, jos uuden nokan asennuksen jälkeen on ruvennut nakuttamaan? Oletan että sinne on laitettu joku hiukan isommilla aukioloajoilla laitettu nokka, mitkä melkein aina sallii hieman isommat ennakot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa