toi 1.6 läpihengittävällä kannella.
Pitää sahata pitkään ja kaasun kans näperellä että saapi käyntiin, oli kone kylmä, haalea tai kuuma?
mistä vois johtua? pitää huomen käyttää tulpat pois ja kattoa minkäväriset, ja ostaa melkein uudet jos sattuis olemaan varaosapuljussa.
Kulutuksesta, meinaa sekalaisessa ajossa viedä sen 12litraa sadalle joka tuntuu aika korkealta verraten mitä ohje kirja lupaa johonki 9.5litraan.
Pitäs käyttää pajalla testerin nokassa jos löytys jotain koodia.
AEK, käynnistyvyys ja kulutus onkelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Koodin luku on jotain 12eur->, riippuen paikasta ja tilanteesta jne. Joskus eivät ole veloittaneet mitään kun on sopivasti sattunut...
Ei ole mikään ihme jos todellinen kulutus on par ilitraa isompi kuin ohjekirjan optimi-olosuhteissa pihistelty testilukema. Kuitenkin olevinaan talvi ja kaikkee. Ja eiks tää ollu se nelikko? Kun talvi on ainut ajankohta jolloin siitä nelivedosta voi ajatella pääsevänsä nautiskelemaan, niin tankatessa se kostautuu kun pitää liukkaissa risteyksissä kaksvetosia pilkkanaan. Vetävä taka-akseli kuiteski teettää koneella hommia, että se voi ykskutonenkin heittäytyä hyvinkin janoiseksi tapauksekssi vaikka kunnossa olisikin. Itseasiassa mun mielestä tuo on vähänniinku kuolleena syntynyt idea koko moottori/voimansiirtopaketti, tosin mielipiteen tueksi ei ole kokemusta ko systeemistä ja asia ei enää liity itse aiheeseen...
Käynnistysvyys viittaa kummiski siihen että jotai vikaa on, joten koodin luku lienee helpoin konsti mennä eteepäin kun noita ongelmavaihtoehtoja on kummiski useita.
Mutta kaikkihan se aina menee mitä tankkiin laittaa. Ja kaikki rahat menee aina kummiski, bensaan tai johonkin....
Ei ole mikään ihme jos todellinen kulutus on par ilitraa isompi kuin ohjekirjan optimi-olosuhteissa pihistelty testilukema. Kuitenkin olevinaan talvi ja kaikkee. Ja eiks tää ollu se nelikko? Kun talvi on ainut ajankohta jolloin siitä nelivedosta voi ajatella pääsevänsä nautiskelemaan, niin tankatessa se kostautuu kun pitää liukkaissa risteyksissä kaksvetosia pilkkanaan. Vetävä taka-akseli kuiteski teettää koneella hommia, että se voi ykskutonenkin heittäytyä hyvinkin janoiseksi tapauksekssi vaikka kunnossa olisikin. Itseasiassa mun mielestä tuo on vähänniinku kuolleena syntynyt idea koko moottori/voimansiirtopaketti, tosin mielipiteen tueksi ei ole kokemusta ko systeemistä ja asia ei enää liity itse aiheeseen...
Käynnistysvyys viittaa kummiski siihen että jotai vikaa on, joten koodin luku lienee helpoin konsti mennä eteepäin kun noita ongelmavaihtoehtoja on kummiski useita.
Mutta kaikkihan se aina menee mitä tankkiin laittaa. Ja kaikki rahat menee aina kummiski, bensaan tai johonkin....
"Koodin luku on jotain 12eur->, riippuen paikasta ja tilanteesta jne. Joskus eivät ole veloittaneet mitään kun on sopivasti sattunut..."
Jaahas, aikalailla OT, mutta Stockmann halusi 53€ vikamuistin lukemisesta. Tarkoitus oli saada Boran ajotietokoneen kieli vaihdettua Englanniksi, jäi tekemättä tuolla hinnalla.
Jaahas, aikalailla OT, mutta Stockmann halusi 53€ vikamuistin lukemisesta. Tarkoitus oli saada Boran ajotietokoneen kieli vaihdettua Englanniksi, jäi tekemättä tuolla hinnalla.
Noniin, nyt on bensasuodatin vaihdettu ja rupesi pelaamaan niinkui uusi auto. Lähtee käyntiin ilman kikkailuja ja kärsii lähteä liikkeelle tyhjäkäynillä ennen vaihtoa ei minkään laisia mahdollisuuksia etteikö olis sammunu.
Suodatinta ei ole varmana eläissään vaihdettu kun oli vielä volkkarin orginallit puristettavat metalli klemmarit letkuissa, joten on 10vuotta tehny tehtävänsä suodattimelle.
Mutta nyt seurauksena tuli että kylmänä kun laittaa käyntiin niin savuttaa suht reilusti sinistä ja haisoo niin raaka bensa eli rikkaalla käy, oisko lambda?
Suodatinta ei ole varmana eläissään vaihdettu kun oli vielä volkkarin orginallit puristettavat metalli klemmarit letkuissa, joten on 10vuotta tehny tehtävänsä suodattimelle.
Mutta nyt seurauksena tuli että kylmänä kun laittaa käyntiin niin savuttaa suht reilusti sinistä ja haisoo niin raaka bensa eli rikkaalla käy, oisko lambda?
Juu se suodattimen vaihtoväli taitaa olla jotain kevyttä sataatuhattakilsaa tms...
Ei oo lambaada koska se ei toimi kylmänä muutenkaan. Ehkä lämpötila-antero. Tai ehkä se on ominaisuus. Mullakin oli joskus sellasta että kävi kylmänä vähän hörskyttämällä ja haisi rikkaalle käynnille. Mut en tehny mitn eikä se kaiketi jatkuva ominaisuus ollut. Jospa sun boksi oli paskasella suotimella oppinut että ei tule bensaa kunnolla ja pidentänyt ruiskutusaikaa, nyt kun saakin soppaa niin ei ole vielä hoksannut että vähempikin riittää =)
Ei oo lambaada koska se ei toimi kylmänä muutenkaan. Ehkä lämpötila-antero. Tai ehkä se on ominaisuus. Mullakin oli joskus sellasta että kävi kylmänä vähän hörskyttämällä ja haisi rikkaalle käynnille. Mut en tehny mitn eikä se kaiketi jatkuva ominaisuus ollut. Jospa sun boksi oli paskasella suotimella oppinut että ei tule bensaa kunnolla ja pidentänyt ruiskutusaikaa, nyt kun saakin soppaa niin ei ole vielä hoksannut että vähempikin riittää =)
No voihan se boksi olla hidasälyinen niinkui kuljettajakin =).
Joo tossa on nyt 143tkm mittaris, eli seuraavan kerran vaihtaa sit 300tkm:ssä nojoo ei siitä konkurssia tule jos vaihtaa tihiämminki pörhöllä 15€
Pitää seurata tilannetta mihin muuttuu, ainakin kaupunki ajossa on kulutus pudonnut litralla, jotain positiivistä.
Joo tossa on nyt 143tkm mittaris, eli seuraavan kerran vaihtaa sit 300tkm:ssä nojoo ei siitä konkurssia tule jos vaihtaa tihiämminki pörhöllä 15€
Pitää seurata tilannetta mihin muuttuu, ainakin kaupunki ajossa on kulutus pudonnut litralla, jotain positiivistä.
Eihän sitä tiedä vaikka se alkais toimia niin hyvin ettei sun tarvii alkaa konetta vaihtamaan olleskaan ;)
Ei mut ihan tosissaan, ne on jossain määrin itseoppivia vehkeitä. Ja sopeutuminen vie oman aikansa. Huomasin sen kantapään kautta kun peuhasin viripalikoiden kanssa: kireempien palikoiden jälkeen vakiokamat paikoilleen ja auto ei edes käynnisty! Muutama perkele ja ajotuksien yms tarkastus pariin kertaan eikä silti mitään. Useampi perkele lisää ja sitten aivolaatikosta liitinkampa irti muutamaks minuutiks ja takas kiinni. Kas kummaa, sehän hörähti käymään ja toimi normaalisti.
Ei mut ihan tosissaan, ne on jossain määrin itseoppivia vehkeitä. Ja sopeutuminen vie oman aikansa. Huomasin sen kantapään kautta kun peuhasin viripalikoiden kanssa: kireempien palikoiden jälkeen vakiokamat paikoilleen ja auto ei edes käynnisty! Muutama perkele ja ajotuksien yms tarkastus pariin kertaan eikä silti mitään. Useampi perkele lisää ja sitten aivolaatikosta liitinkampa irti muutamaks minuutiks ja takas kiinni. Kas kummaa, sehän hörähti käymään ja toimi normaalisti.
JariN Juu mutta kyllä se dieseli olis poekaa.
Kymysyksiä lisää, kylmänäkäynistettäessä ei tahdo lähteä kunnolla käymään ja meinaa paukkua putkessa?
Niin ja auto on normalisoitunu siitä mitä se oli suodattimen vaihdon jälkeen eli oireet jatkuu.
Kaverilta sain ventosta bensapumpun ja anturin jos kokeilis vaihtaa ne tohon jos vaan suinki on käypäsiä tohon farkkuun.
Niin ja bensin mittarissa on joku hämminki kun tankkaa täyteen niin mittari ei tahdo nousta, mutta muutaman kerran käyttää virrat pois nin nousee miltei täyteen asti mutta ei ole kyllä vielä kertaakaa näyttäny täyttä vaikka ollu tankki piripinnassa.
Kymysyksiä lisää, kylmänäkäynistettäessä ei tahdo lähteä kunnolla käymään ja meinaa paukkua putkessa?
Niin ja auto on normalisoitunu siitä mitä se oli suodattimen vaihdon jälkeen eli oireet jatkuu.
Kaverilta sain ventosta bensapumpun ja anturin jos kokeilis vaihtaa ne tohon jos vaan suinki on käypäsiä tohon farkkuun.
Niin ja bensin mittarissa on joku hämminki kun tankkaa täyteen niin mittari ei tahdo nousta, mutta muutaman kerran käyttää virrat pois nin nousee miltei täyteen asti mutta ei ole kyllä vielä kertaakaa näyttäny täyttä vaikka ollu tankki piripinnassa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa