AEK, käynnistyvyys ja kulutus onkelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

AEK, käynnistyvyys ja kulutus onkelmia

ViestiKirjoittaja Saleksi » 16.1.2005 22:24

toi 1.6 läpihengittävällä kannella.

Pitää sahata pitkään ja kaasun kans näperellä että saapi käyntiin, oli kone kylmä, haalea tai kuuma?
mistä vois johtua? pitää huomen käyttää tulpat pois ja kattoa minkäväriset, ja ostaa melkein uudet jos sattuis olemaan varaosapuljussa.

Kulutuksesta, meinaa sekalaisessa ajossa viedä sen 12litraa sadalle joka tuntuu aika korkealta verraten mitä ohje kirja lupaa johonki 9.5litraan.

Pitäs käyttää pajalla testerin nokassa jos löytys jotain koodia.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 18.1.2005 17:33

ei tunnu oikein tietoa tulevan.
vaihdoin tulpat ei kummentunu, pitää käyttää pörhöllä töpselin nokassa kun on oulussa käyntiä.
Onko kellään tietoa paljon maksaa kun käyttää testerissä?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.1.2005 8:01

Koodin luku on jotain 12eur->, riippuen paikasta ja tilanteesta jne. Joskus eivät ole veloittaneet mitään kun on sopivasti sattunut...

Ei ole mikään ihme jos todellinen kulutus on par ilitraa isompi kuin ohjekirjan optimi-olosuhteissa pihistelty testilukema. Kuitenkin olevinaan talvi ja kaikkee. Ja eiks tää ollu se nelikko? Kun talvi on ainut ajankohta jolloin siitä nelivedosta voi ajatella pääsevänsä nautiskelemaan, niin tankatessa se kostautuu kun pitää liukkaissa risteyksissä kaksvetosia pilkkanaan. Vetävä taka-akseli kuiteski teettää koneella hommia, että se voi ykskutonenkin heittäytyä hyvinkin janoiseksi tapauksekssi vaikka kunnossa olisikin. Itseasiassa mun mielestä tuo on vähänniinku kuolleena syntynyt idea koko moottori/voimansiirtopaketti, tosin mielipiteen tueksi ei ole kokemusta ko systeemistä ja asia ei enää liity itse aiheeseen...
Käynnistysvyys viittaa kummiski siihen että jotai vikaa on, joten koodin luku lienee helpoin konsti mennä eteepäin kun noita ongelmavaihtoehtoja on kummiski useita.

Mutta kaikkihan se aina menee mitä tankkiin laittaa. Ja kaikki rahat menee aina kummiski, bensaan tai johonkin....

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 19.1.2005 14:41

ei kyl tämä oli vaan etusilla raapiva, se tdi mitä kattelin niin ois ollu joka tassulla raapiva.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 26.7.2005 9:53

nyt on jotain saanut aikaseksi, todenäkoisesti bensapumpun rele ei pelaa niinkui pitäs, tai sitten bensapaineen säädin ei wörki ihan niinkui pitäs.
Tulis vaan se mittari niin sais mitattua bensapaineet.

Harald73
-
Viestit: 76
Liittynyt: 19.8.2004 14:52

ViestiKirjoittaja Harald73 » 26.7.2005 16:23

"Koodin luku on jotain 12eur->, riippuen paikasta ja tilanteesta jne. Joskus eivät ole veloittaneet mitään kun on sopivasti sattunut..."


Jaahas, aikalailla OT, mutta Stockmann halusi 53€ vikamuistin lukemisesta. Tarkoitus oli saada Boran ajotietokoneen kieli vaihdettua Englanniksi, jäi tekemättä tuolla hinnalla.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 26.7.2005 20:12

Näinpä, mutta pörhö oulussa tosiaan ilman mitään kuluja tsekkas vikamuistin.
Onkohan tossa bensapumpun releessä tiettyä aikaa mitä se käyttää pumppua kun laittaa virrat päälle? eikö se pitäs hurista kun laittaa virrat päälle?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 26.7.2005 22:07

Joo, pumppu hörähtää jauhamaan painetta ja sammuu jos ei käynnistä autoa. Pyörii ehkä noin pari sekuntia.

Harald: Niin no elämä on, jotku tekee bisnestä sillä kielen vaihdolla ym. softamuutoksilla. Mut jos autossa on vikaa ja menee siitä selvittää niin onkin eri taksat lykätä pistoke kiinni...

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 30.7.2005 7:50

Noniin, nyt on bensasuodatin vaihdettu ja rupesi pelaamaan niinkui uusi auto. Lähtee käyntiin ilman kikkailuja ja kärsii lähteä liikkeelle tyhjäkäynillä ennen vaihtoa ei minkään laisia mahdollisuuksia etteikö olis sammunu.
Suodatinta ei ole varmana eläissään vaihdettu kun oli vielä volkkarin orginallit puristettavat metalli klemmarit letkuissa, joten on 10vuotta tehny tehtävänsä suodattimelle.
Mutta nyt seurauksena tuli että kylmänä kun laittaa käyntiin niin savuttaa suht reilusti sinistä ja haisoo niin raaka bensa eli rikkaalla käy, oisko lambda?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 30.7.2005 17:12

Juu se suodattimen vaihtoväli taitaa olla jotain kevyttä sataatuhattakilsaa tms...

Ei oo lambaada koska se ei toimi kylmänä muutenkaan. Ehkä lämpötila-antero. Tai ehkä se on ominaisuus. Mullakin oli joskus sellasta että kävi kylmänä vähän hörskyttämällä ja haisi rikkaalle käynnille. Mut en tehny mitn eikä se kaiketi jatkuva ominaisuus ollut. Jospa sun boksi oli paskasella suotimella oppinut että ei tule bensaa kunnolla ja pidentänyt ruiskutusaikaa, nyt kun saakin soppaa niin ei ole vielä hoksannut että vähempikin riittää =)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 30.7.2005 19:50

No voihan se boksi olla hidasälyinen niinkui kuljettajakin =).
Joo tossa on nyt 143tkm mittaris, eli seuraavan kerran vaihtaa sit 300tkm:ssä nojoo ei siitä konkurssia tule jos vaihtaa tihiämminki pörhöllä 15€
Pitää seurata tilannetta mihin muuttuu, ainakin kaupunki ajossa on kulutus pudonnut litralla, jotain positiivistä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 30.7.2005 20:16

Eihän sitä tiedä vaikka se alkais toimia niin hyvin ettei sun tarvii alkaa konetta vaihtamaan olleskaan ;)

Ei mut ihan tosissaan, ne on jossain määrin itseoppivia vehkeitä. Ja sopeutuminen vie oman aikansa. Huomasin sen kantapään kautta kun peuhasin viripalikoiden kanssa: kireempien palikoiden jälkeen vakiokamat paikoilleen ja auto ei edes käynnisty! Muutama perkele ja ajotuksien yms tarkastus pariin kertaan eikä silti mitään. Useampi perkele lisää ja sitten aivolaatikosta liitinkampa irti muutamaks minuutiks ja takas kiinni. Kas kummaa, sehän hörähti käymään ja toimi normaalisti.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 1.9.2005 21:20

JariN Juu mutta kyllä se dieseli olis poekaa.
Kymysyksiä lisää, kylmänäkäynistettäessä ei tahdo lähteä kunnolla käymään ja meinaa paukkua putkessa?
Niin ja auto on normalisoitunu siitä mitä se oli suodattimen vaihdon jälkeen eli oireet jatkuu.
Kaverilta sain ventosta bensapumpun ja anturin jos kokeilis vaihtaa ne tohon jos vaan suinki on käypäsiä tohon farkkuun.
Niin ja bensin mittarissa on joku hämminki kun tankkaa täyteen niin mittari ei tahdo nousta, mutta muutaman kerran käyttää virrat pois nin nousee miltei täyteen asti mutta ei ole kyllä vielä kertaakaa näyttäny täyttä vaikka ollu tankki piripinnassa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa