Mistähän vois johtua kun kytkinpolkimeen on tullut huomattava löysä alue polkimen liikerataan? Onko kytkimen ilmaus edessä vai onko käyttö -tai työsylinteri kulumassa loppuun?
Lisäksi edelleen on mysteeri, mihin jarru/kytkinnestettä vuotaa.
Audi 80 kytkinpolkimesta
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt kun pääsi kunnolla katsomaan pellin alle, niin näytti siltä että kytkimen työsylinteri vuotaa. Aikaisemmin ei tullu katottua niin tarkasti. Todennäköisesti työsylinterin vuodon takia kytkinpolkimen toimintakin muuttui?? Saa miltei pohjaan painaa polkimen jos aikoo saada vaihteen runnomatta päälle. Sitä olis sit ruvettava etsimään uutta sylinteriä...
www.motonet.fi
Koodi: Valitse kaikki
NESTEKYTKIMEN SYLINTERIT AUDI 80
Pääsylinteri on polkimen yhteydessä, työsylinteri on kytkinkopan
yhteydessä
80 9.86-- PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6712 46.08 ?
80 9.86-- TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6813 41.04 ?
Quattro 82--8.86 PÄÄ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6711 100.58 ?
Quattro 82--8.86 TYÖ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6814 37.67 ?
Työsylinterin vaihto oli aika helppo juttu pääsylinterin vaihtoon verrattuna. Nesteletku vaan irti ja sylinterin alla oleva pultti pois, sit vaan vetää sylinterin ulos. Pitkäkätiselle henkilölle helppo homma, en tiedä olisko ollu vieläkin helpompaa jos olis päässy altakäsin vaihtamaan. Itse sylinterin vaihtoon ei menny edes puolta tuntia, mut kytkimen ilmaamiseen menikin sitten jokunen tunti :)
Minkähän ikäinen se sun satku on? Perhealbumista kun kattelin niin näyttäs olevan jollain jousella tai jousisokalla edestä tai päältä kiinni. Haynes sanoo, että pitäs tuurnalla ottaa joku jousisokka irti ja irroittaa joku kiristysvaijeri.
"1 From under the car, withdraw the tensioning wire fron the slave cylinder and from the retaining roll pin hole on top of the gearbox.
2 Using a suitable punch, drive out the roll pin, then wiyhdraw the cylinder, complete with pushrod, rearwards away from iths mounting location."
Toivottavasti tuosta on apua!
"1 From under the car, withdraw the tensioning wire fron the slave cylinder and from the retaining roll pin hole on top of the gearbox.
2 Using a suitable punch, drive out the roll pin, then wiyhdraw the cylinder, complete with pushrod, rearwards away from iths mounting location."
Toivottavasti tuosta on apua!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa