Tehon vaihtelu 1.8T:ssä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

Tehon vaihtelu 1.8T:ssä

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 12.11.2004 14:24

Mikä vikana autossa? Teho ei niinkään aaltoile ajon aikana vaan kyse on enemmänkin siitä, että tehoa on joskus vähemmän ja joskus vähän enemmän. Välillä autossa tuntuisi olevan kaikki luvatut hevosvoimat tallessa, mutta välillä taas tuntuisi siltä, että auto olisi ns. "limp modessa". Auto on useimmiten tässä "limp modessa" ensimmäisen kylmän startin jälkeen. Ongelma on satunnainen ja poistuu aina sammuttamalla moottorin ja käynnistämällä uudelleen. Autossa on vaihdettu MAF, N75, Forge FMCL007P sekä kaikki turbon putket on koeponnistettu. Vikamuisti on luettu ja sieltä löytyy toisinaan 17705 - Pressure Drop betw. Turbo and Throttle Valve. Auto on A3 1.8T vm 2001 AGU koneella ja 06A906032DK Eculla. Autoon on vaihdettu lastu ja koko putkisto.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.11.2004 15:02

Forge jumittaa??

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 12.11.2004 15:09

Forge on avattu ja tsekattu. Mitään näkyvää vikaa siinä ei ollut. Tämän lisäksi vaihdoin vielä varmuuden vuoksi uuden Forgen vanhan 2kk käytetyn tilalle.

mk
-
Viestit: 185
Liittynyt: 5.9.2003 23:39

ViestiKirjoittaja mk » 12.11.2004 16:49

Onko kokeiltu vakiolastulla?

Aliene
-
Viestit: 82
Liittynyt: 25.7.2003 9:05

ViestiKirjoittaja Aliene » 14.11.2004 21:40

Mulla teki tuollaista tehovaihtelua vakio AGU:ssa rikkinäinen "altitude corrector" Golffissa tulipellissä kii oleva mötikkä. Osanumero on 853 919 562 Kannattaa tarkistaa ettei se helise, ne sisukset oli omasta irti ja olisi ollut ehkä korjattavissa liimaamalla.

M
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.2.2005 7:58

ViestiKirjoittaja M » 2.5.2005 7:41

Selviskö teillä missä mättää kun herjaa tuota 17705 pressure dropppia?
Mulla GTI Golffissa (vakio) sama fault code, eikä vikaa löydy. Aikasemmin vaihdettu jo bypass,N249 ja lämpöanturi.

Onko tämäkin näitä ikuisia konsernin 'ominaisuuksia'...

A418TAPU
-
Viestit: 23
Liittynyt: 10.5.2005 14:56

ViestiKirjoittaja A418TAPU » 12.5.2005 13:09

oletko huomannut että palaako EPC valo kojetaulussa kun vika on päällä?

M
-
Viestit: 21
Liittynyt: 15.2.2005 7:58

ViestiKirjoittaja M » 12.5.2005 13:53

Ainakaan mulla ei pala. Satunnainen fault code kyseessä.

eipiix
-
Viestit: 19
Liittynyt: 8.5.2005 13:24

ViestiKirjoittaja eipiix » 19.5.2005 17:01

Multa löytyi samantyyppinen ongelma, mutta se saatiin korjtattua ilmamäärämittarin vaihdolla.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 19.5.2005 23:09

M - kyseessä oli softabugi. Loppujen lopuksi ei edes mahdottoman harvinainen ongelma (ainakin) MJ ja DK - ohjainlaitteissa.

Ei oireile vakiona useimmiten mitenkään, mutta lastutettuna herää aamulla eka startissa limp modessa.

pynnosa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.5.2004 7:10

ViestiKirjoittaja pynnosa » 21.5.2005 9:46

Mulla sama ongelma ilmoittanut aina huollossa, että joku ilma vuoto turbon välillä. N.75 vaidettu, mutta ongelma ei korjaantunut. Toissa viikolla käytin auton Karalalla lastutettavana ja sama vikakoodi ilmaantui taas ja Karala kysyi onko autossa ollut tehon vaihtelua. Vika on ilmaantunut omassa autossani aina välillä käynnistyksen jälkeen ei lähde heti ahtamaan. Karala antoi heti vastauksen vikaan vika löytyy N75 ohjauksesta ohjelma ei aina tunnista n75 vakiona eroa ei niinkään helposti huomaa mutta sitten lastutettuna huomaa selvän eron. Korjaamaan sitä ei kuulemma pysty, että on kuulemma semmoinen yleisvika mitä on kyllä vw:llä yritetty korjata. Uskoisin, että samasta viasta on kyse pitäisi toimia aina, kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

sundju-3
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.5.2005 22:20

ViestiKirjoittaja sundju-3 » 22.5.2005 17:26

Minulla sama ongelma ja autona Golf GTI IV -03 (AUM). Eli vakiona toisinaan epäilin, että teho vaihtelee, mutta ajattelin että kyse on ulkoilman lämpötilasta tms. :-). Nyt autossa BSR:n softa (PPC) ja tämän kyseisen ilmiön huomaa selkeästi (By-pass vaihdettu Forgeen). Eli aamulla tai arviolta yli 2 tuntia seisseenä auto käynnistyy ja kulkee kuin siinä ei olisi turboa lainkaan. Sitten bussipysäkille ja virrat pois ja päälle niin johan alkaa turbo viheltämään. HUOM! tehon vaihtelua ei ole ajokertojen sisällä eli ainoastaan ajokertojen (käynnistyskerrat) välillä. Käytännössä auto kulkee tasaisesti eikä nykimistä esiinny. Asiasta enemmän ymmärtävät , please auttakaa!! Eikö tälle tosiaan voi tehdä mitään? Melko kiusallinen ongelma mielestäni...

sundju-3
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.5.2005 22:20

ViestiKirjoittaja sundju-3 » 24.5.2005 23:08

http://www.briskoda.net/cms/Frequently_ ... s_reason?/

Voisiko tässä olla jotain tolkkua? Osaako joku näppärä sanoa?

ToPSport
-
Viestit: 16
Liittynyt: 1.8.2005 11:45

ViestiKirjoittaja ToPSport » 20.10.2005 9:56

Mulla antaa samaa vikaa ja on tooodella ärsyttävä vaiva!! Johan se kerran tuli mukamas korjattua ilmamäärämittarin vaihdolla muuttui jo parempi kulkuiseksi mutta ei vienyt vikaa mukanaan. Vakionakin tuntui siltä että tehot olisi hukassa välillä ja kun lastutettiin niin vaiva tulee selkeemmin esille,tulihan sitä penkissäkin käytyä ei mennyt nappiin sekään homma kun auto kyykkäs juurikin silloin parhaalla vedolla 113kW!! nooh muutamakymmentä kW:tia kateissa vakiotehoista! Tosiaan oliko jollakulla jotain vinkkiä kertoa tähän onkelmaan?

Leon 1.8T AUQ 2003

Audi_A3
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.4.2004 17:57

ViestiKirjoittaja Audi_A3 » 20.10.2005 10:47

Jos vika sama kuin mulla tuolla ylhäällä niin siihen ei auttanut muu kuin ECU:n alkuperäisen (vakio) ohjelman bugin korjaaminen viri ohjelmassa. Tietenkin ennen sitä kannattaa testata By-pass, MAF, N75 ja koeponnistaa putket. Jos näistä mikään ei auta niin sitten vain viriohjelman myyjän/valmistajan puheille

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 20.10.2005 15:24

^^
Voisiko tässä olla jotain tolkkua? Osaako joku näppärä sanoa?


Eikös tossa puhuta siitä että pitäis putsata kaasuläppä kaikesta paskasta.
Sinnehän aika herkästi kasaantuu kaikkee sontaa. Oonko ihan vääräs ?

ToPSport
-
Viestit: 16
Liittynyt: 1.8.2005 11:45

ViestiKirjoittaja ToPSport » 31.10.2005 13:01

Jep nyt kokeiltu uutta N75-venttiiliä,By-passia ja puhdistettu/sopeutettu kaasuläppä osia kokeiltu yhdessä ja erikseen ongelma kehissä edelleen..17705 vikakoodia herjaa edelleen ei tuu enää muuta mieleen kun mennä lastuttajan pakeille.

michaelz
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.11.2005 20:02

ViestiKirjoittaja michaelz » 15.11.2005 20:12

mulla oli sama vikakoodi vikamuistissa...vika oli satunnainen ja ilmaantui aina uudelleen tyhjentämisen jälkeen...ongelma selvisi välijäähdyttimeltä lähtevältä putkelta..siinä oli nimittäin vuotoa, jonka aiheutti rikkinäinen klemmari..(pieni kumiputkikäyrä, päällistetty foliolla).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa