Tehon vaihtelu 1.8T:ssä
Valvoja: ffp jäsenet
Tehon vaihtelu 1.8T:ssä
Mikä vikana autossa? Teho ei niinkään aaltoile ajon aikana vaan kyse on enemmänkin siitä, että tehoa on joskus vähemmän ja joskus vähän enemmän. Välillä autossa tuntuisi olevan kaikki luvatut hevosvoimat tallessa, mutta välillä taas tuntuisi siltä, että auto olisi ns. "limp modessa". Auto on useimmiten tässä "limp modessa" ensimmäisen kylmän startin jälkeen. Ongelma on satunnainen ja poistuu aina sammuttamalla moottorin ja käynnistämällä uudelleen. Autossa on vaihdettu MAF, N75, Forge FMCL007P sekä kaikki turbon putket on koeponnistettu. Vikamuisti on luettu ja sieltä löytyy toisinaan 17705 - Pressure Drop betw. Turbo and Throttle Valve. Auto on A3 1.8T vm 2001 AGU koneella ja 06A906032DK Eculla. Autoon on vaihdettu lastu ja koko putkisto.
Mulla sama ongelma ilmoittanut aina huollossa, että joku ilma vuoto turbon välillä. N.75 vaidettu, mutta ongelma ei korjaantunut. Toissa viikolla käytin auton Karalalla lastutettavana ja sama vikakoodi ilmaantui taas ja Karala kysyi onko autossa ollut tehon vaihtelua. Vika on ilmaantunut omassa autossani aina välillä käynnistyksen jälkeen ei lähde heti ahtamaan. Karala antoi heti vastauksen vikaan vika löytyy N75 ohjauksesta ohjelma ei aina tunnista n75 vakiona eroa ei niinkään helposti huomaa mutta sitten lastutettuna huomaa selvän eron. Korjaamaan sitä ei kuulemma pysty, että on kuulemma semmoinen yleisvika mitä on kyllä vw:llä yritetty korjata. Uskoisin, että samasta viasta on kyse pitäisi toimia aina, kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Minulla sama ongelma ja autona Golf GTI IV -03 (AUM). Eli vakiona toisinaan epäilin, että teho vaihtelee, mutta ajattelin että kyse on ulkoilman lämpötilasta tms. :-). Nyt autossa BSR:n softa (PPC) ja tämän kyseisen ilmiön huomaa selkeästi (By-pass vaihdettu Forgeen). Eli aamulla tai arviolta yli 2 tuntia seisseenä auto käynnistyy ja kulkee kuin siinä ei olisi turboa lainkaan. Sitten bussipysäkille ja virrat pois ja päälle niin johan alkaa turbo viheltämään. HUOM! tehon vaihtelua ei ole ajokertojen sisällä eli ainoastaan ajokertojen (käynnistyskerrat) välillä. Käytännössä auto kulkee tasaisesti eikä nykimistä esiinny. Asiasta enemmän ymmärtävät , please auttakaa!! Eikö tälle tosiaan voi tehdä mitään? Melko kiusallinen ongelma mielestäni...
http://www.briskoda.net/cms/Frequently_ ... s_reason?/
Voisiko tässä olla jotain tolkkua? Osaako joku näppärä sanoa?
Voisiko tässä olla jotain tolkkua? Osaako joku näppärä sanoa?
Mulla antaa samaa vikaa ja on tooodella ärsyttävä vaiva!! Johan se kerran tuli mukamas korjattua ilmamäärämittarin vaihdolla muuttui jo parempi kulkuiseksi mutta ei vienyt vikaa mukanaan. Vakionakin tuntui siltä että tehot olisi hukassa välillä ja kun lastutettiin niin vaiva tulee selkeemmin esille,tulihan sitä penkissäkin käytyä ei mennyt nappiin sekään homma kun auto kyykkäs juurikin silloin parhaalla vedolla 113kW!! nooh muutamakymmentä kW:tia kateissa vakiotehoista! Tosiaan oliko jollakulla jotain vinkkiä kertoa tähän onkelmaan?
Leon 1.8T AUQ 2003
Leon 1.8T AUQ 2003
Jos vika sama kuin mulla tuolla ylhäällä niin siihen ei auttanut muu kuin ECU:n alkuperäisen (vakio) ohjelman bugin korjaaminen viri ohjelmassa. Tietenkin ennen sitä kannattaa testata By-pass, MAF, N75 ja koeponnistaa putket. Jos näistä mikään ei auta niin sitten vain viriohjelman myyjän/valmistajan puheille
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa