G60 ja voimaa tarvittais! d...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.2.2009 21:09

Hiljaiseksi menossa tämäkin topicci.. Mutta "asiaan"..

Tuossa rallyessä on nyt 68 ahdinpyörä, lastu, K&N paneelisuodatin(kotelosta postettu "refleksiputki"), supersprint cat-back.

Ahdot tällähetkellä nousee maksimissaan siihen baariin.. Millä te ihmiset saatte ahdot sinne reiluun baariin? Ahdin on huollettu 70tkm sitten. Tarviiko jo hoitoa?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 8.2.2009 22:14

Kyllä itse ainakin alkaisin jo suunnitella huoltoa noilla kilometreillä. Jos ei muuten niin ainakin oman mielenrauhan takia.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 9.2.2009 18:35

Tänään taas taisteltu sytytyksen kanssa.. Kokeiltiin tuota 16 ennakkoa, mutta ei oikein hyvin tuolla toiminut.. Millä tuon sytytyksen saa "oikeaan" kohtaan. Ei noi merkit tunnu auttavan yhtään.
Ja ahtopaineet on kadonnut aivan täysin.. Suodatinkotelon sisältä lyhennettiin tuo "refleksiputki", niin sen jälkeen hävisi ahdoista n. 0,2 baaria!? Nyt on alkanu kyrpimään että mikä meni mönkään.. Voiko vaikuttaa ahtoihin? Taisi olla virhe.. Mikä avuksi? Uusi kotelo vai jotain muuta?

Taas tuntuu kuminauhalta... Olisko menny "vikaohjelmaan"?

kalevi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.8.2007 4:12

ViestiKirjoittaja kalevi » 9.2.2009 22:29

Minkäslaisia tuloksia ootte penkittäny koneistanne tai tiedätte että on otettu, ja millä piristyksillä (dynokäyriä jopa löytyykö?) ? Ihan vaan mielenkiinnolla tavoitetta itselle talvirempan jälkeiselle dynolle sitte keväällä. =)
Ja tuohon sytkäkysymykseen kuulisin mielelläni kanssa vastauksen. kannattaako säätää ennakkoa ja kuinka paljon?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 9.2.2009 22:47

Eiköhän ne tuos 200 molemmin puolin perusvireillä ole pyöriny... Parista taitaa lappuakin löytyä.. Omassa tuntuu tällä hetkellä persdynon mukaan noin 140 ponia... jaettuna neljälle pyörälle... No.. taistelu jatkukoon...

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 10.2.2009 18:37

Noni! Nyt sai sytytyksen luultavasti kohilleen. Ainakin siltä tuntuu. Ja tuli kötöstettyä ilmanputsarin kotelosta toinen imurööri puskurin taakse. Toimii. Imuäänet muuttui kyllä aika rankasti mutta ei liian häiritseväksi. Nyt alkaa olla aika pirteä jo. Ahtaa sen maks. 1.2bar...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 11.2.2009 2:08

Onhan siellä tankissa 98E:tä?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 11.2.2009 7:50

^^
Kyllä.. On kyllä huomattava ero ysiviitoseen verrattuna..

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 11.2.2009 17:54

Tossa mun yks vetäsy ex g60 corrosta 153kW ja 305Nm vetopyöriltä.

Kuva

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 16.2.2009 22:12

Mitäs muutoksia tuo on vaatinut?

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 16.2.2009 22:33


Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 17.2.2009 19:04

^
Komia Corrado kyllä oli. Kumma kun ei ole pistänyt silmään vaikka samassa pitäjässä majaillut koko ikäni.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 17.2.2009 21:32

miten muuten tuo teho homma benbudunen ku kirjoitit että 153kw/305nm ja sun nimen alla lukee 245hp/305nm niin kumpi on oikein?:) ku eikö 153kw x 1.36=208hp vai laskinko oikein:)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 17.2.2009 21:39

153kw pyöriltä? Moottoriteho 245hv? Vai? Hä? Tä?

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 18.2.2009 9:55

Tosiaan toi 153kw on pyöriltä. ja penkissä jossa kävin on teho häviö pyöriltä 18% joten koneteho on toi 245hp :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.2.2009 10:44

Eikö vääntöhäviötä ollut sitten ollenkaan? ;)

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 18.2.2009 11:01

Mandeprkl kirjoitti:Nyt sai sytytyksen luultavasti kohilleen.

Muistakkonää paljonko tuli ennakkoa? Jos ei tarttis sit tuon oman kanssa niin hirveesti arpoa.. :)

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 18.2.2009 11:12

Vääntö hävikkiä ei ilmoitettu, koska ei lasketa samalla tavalla tehon kanssa?
Joten toi vääntö on pyöriltä. kampuranväännöstä ei siis hajua.
Viimeksi muokannut Benbudunen, 18.2.2009 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.2.2009 11:13

Täh? Jos voimansiirron hävikki on 18%, niin kyllähän se sama 18% pätee silloin sekä tehoon, että vääntöön.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 18.2.2009 11:31

Saattaapi olla noinkin, Itellä ei mitään käryä väännön hävikeistä, kun sitä ei oo koskaan ilmotettu penkityksessä, vaan pelkästään teho häviö.
Joku viisaampi kertokoon kuinka asia menee.

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 18.3.2009 17:21

Tietämätön kysyy, että tarviaakos olla kattia tekniikanvaihtopelissä, jos rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöinen.

Kyseessä siis alunperin -89 GT golf, jossa nykyään -90 G60 teknik.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 18.3.2009 18:16

ei tarvi (ainakaan kun ei sano mitään)

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 18.3.2009 18:58

No pitää olla sitten hiljaa :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 23.3.2009 19:08

^^^ Justiin katsastin tuon oman Rallyen(-90) ja katsastussetä ilmoitti vaan että "ota tuo katalysaattori pois. Ei lue missään vähäpäästöisyydestä." Että ei kai se auta ku ottaa pois...

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 25.3.2009 16:05

Juupa. Pitää lambdalle tehä sit reikä putkeen. Pitää muutenki toi lambda vaihtaa varmaan, ku kolminkertasia kulutuslukemia antaa, mustaa työntää, villat lentää putkesta eikä käy muutenkaan mitenkäänpäin paitsi täyskaasulla jotenkin :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 25.3.2009 17:42

Eikös lambda ole aika paljon ennen katalysaattoria?

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 25.3.2009 19:42

Eipä tuo omassa ole kuin vajaan 10cm ennen katin koteloa. Homemade tosin, en tiiä sitten mitä se "oikeesti" pitäs olla :)

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 25.3.2009 19:43

Taitaapa tossakin olla homemade. En sitten tiedä. Ainakaan lambdan johdotukset ei oo sen näköset et ois tehtaalta tullu.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 25.3.2009 21:10

omassani se on katissa kiinni. Olisko noin 10cm ennen katin sisällä olevaa verkkoa. Alkuperäänen katti ja johdootukset.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.3.2009 21:43

Muistaakseni omassa on aikalailla pakosarjan jälkeen heti... Pitää tarkistella sitte samalla kun poistan kissan putkesta.

kalevi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.8.2007 4:12

ViestiKirjoittaja kalevi » 26.3.2009 22:52

katin kylessä lamda.

valaiskaapas viisaammat onko ahtimen öljylähdölle kannessa oma kanava vai haarottuuko nokalle menevästä kanavasta? sitä tässä lähinnä siis ajattelin voiko tuon öljy lähdön tulpata vai täytyykö kierto säilyttää jotenki. g-sorvi siis tuupattu jokeen eikä enään tarvii öljynkiertoa ahtimelle.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 30.3.2009 19:42

^^ samaa kyselee täälä.. voiko tukkia?

kalevi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.8.2007 4:12

ViestiKirjoittaja kalevi » 13.4.2009 20:08

itse itselle vastaten ( ja ka-bu:lle), kyllä voi tukkia.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 15.4.2009 16:04

Nyt tarvii taas apuva.
Kiihdyttäessä täyskaasulla ahdin kerää kivasti 1bar paineet, mutta aina välillä paineet romahtaa 0,5 bar:iin. Ahtoletkut/putket eivät vuoda. Ahdin huollettu muutama tkm sitten.
Hihnakin on melkein uusi.

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.4.2009 22:05

Oletko nostanut kaasupoljinta samalla kun paineet laskee?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 17.4.2009 22:11

Mikäs lastu tuossa on? ISV laskee ekana paineita pois ja sen jälkeen moottorinohjaus alkaa vähentään ennakkoa jos ei vielä auttanut. (Siis jos se luule et on joku vikatilanne, liikaa ahtoja, naulaamista, tms)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 19.4.2009 21:37

Mitä tuolle on tehty jos ahdot nousee täyskaasulla kiihdyttäessä jo baariin? Omassa saa kierrokset päästää lähemmäs 6000 kierrosta jos yli baarin haluaa. Maks. 1,3bar ahtaa..

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 24.4.2009 0:04

Juvonen: En ole nostanut poljinta.

MXU: Dopin lastu tossa on.

Mandeprkl: Kyl siis mullaki joutuu vinguttaa et saa tohon bariin. Välil se vaa romahtaa yhtäkkii sielt barist 0,5:een.
Nyt se on viel alkanu tekee sitä, että ei aina edes lähde ahtamaan yli 0,5baria. Joutuu hieman pumppaa kaasulla, että herää ja sitten taas toimii.
Alkaa pikkuhiljaa leipoo kiinni tohon koko moottoriin. Pilaan koht Rallyen (yhyy) ja työnnän sinne 20VT:n.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.4.2009 12:04

Niin 20vt koneissahan ei ikinä mitään vikaa ole... Eiköhän nyt kannattaisi vaan korjata/korjauttaa se nykyinen kuntoon.

kalevi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.8.2007 4:12

ViestiKirjoittaja kalevi » 24.4.2009 13:12

ahdin menossa? itsellä ainakin seilaili ahdot vaihtelevalla menestyksellä ennen ahtimen hajoamista.

Missä muissa vw malleissa on käytetty samaa 02A askia ku g60? eikös jossain mk3 gti:ssä ollu vai muistanko ihan väärin. oli nimittäin perästä lentäny kytkinkopanpuolelta läpi joku, vielä toistaiseksi tuntematon kappale.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 24.4.2009 15:53

En väitäkään etteikö 20vt:ssa vikaa ole, mutta aivan varmasti parempi kun ykskään viritetty 1H tai PG.
Tuostaki loppuu potentiaali ihan just kesken niin ei paljoa enää kiinnosta koko mylly.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.4.2009 16:21

Siitä päätellen että sulla on ns. Dopin lastu, voin kertoa että viripotenttiaali ei koneesta ole ihan heti loppumassa :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 24.4.2009 17:19

Älä prkl mene vaihtaan Rallyeen mittään 20vt konetta (vaikka kiva onkin). Tuo PG/1H on kuitenkin sen verran eksoottinen teholaitos. Kunhan on huolettu ja pidetty hyvin. Odottelen tässä, että saan oman g60 syncron taas liikenteeseen.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.4.2009 20:48

Tulee mieleen se Fast & Furious Tokio Drift(?) Jossa vanhaan kunnon Mustangiin laitettiin Nissanin kone... ei...
Jos pidettäis nämä pian jo harvat Rallyet suht orginaaleina..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 7.5.2009 18:43

Kyllä tuossa rallyessä oli lambda ennen kattia. Siinä n.15cm ennen katin liitosta on kahden putken välissä ohuenmpi poikkiputki jossa lambdakin on.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.5.2009 21:26

Voisko joku kattoa minkä väriset johdot menee öljynpaine antureille... Kun nyt on pari johtoo irti eikä tiiä mikä on mikä. Kiitän...

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 20.6.2009 16:49

Ongelmia. Rallyen sähköt alkaneet reistailemaan.
Kaikki alkoi kun oli pientä rötäämistä ja hyytymistä korkeammilla kierroksilla. Vaihdoin virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpat. Auto toimi kokonaisen päivän paremmin kun koskaan minun aikana. Seuraavana aamuna kuitenkin tukehtui bensaan 2 kertaa työmatkan aikana.
Tossa yks päivä ihme ja kumma saatiin auto käymään ja heti kun lämpes niin loppui toiminta taas ja tulpat hukku bensaan. Sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Puristukset kunnossa.
Tähän mennessä vaihdettuja osia: Tulpat, jakajan kansi + pyörijä, puola ja veden lämpötila-anturit.
Auttakee.Kohta alkaa loma ja ois kiva päästä radalle ajamaan :)

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 1.7.2009 9:56

Mun veikkaukset olis: Hall-anturi ehkäpä eläkkeellä tai lisäkuorma (vai mikä se oli) rele lomalla. Kannattaa kipuna tarkistaa.

Jon1
-
Viestit: 21
Liittynyt: 12.3.2006 11:33

ViestiKirjoittaja Jon1 » 1.7.2009 13:56

Hoi Gee gurut. Selvisi juuri, että marmoritiskiltä ei enää sais tuulilasia G60 golfiin. mulle olis tärkeetä, että saisin liimalasin vanhan tilalle ja tuulilasin lisäksi tarvis saada tietenkin tiivisteet lasin ympärille. Mikä neuvoksi?

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 1.7.2009 17:20

yhteys lähimpään autolasiliikkeeseen.. eiköhän siellä osata neuvoa

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 1.7.2009 21:22

Dopilta löytyy tuulilasi + tiivisteet.

Kävin kyselemässä tuulilasia paikalliselta tuulilasikorjaalta ja löysi heti pilkingtonin luottelosta lasin, yläreuna tummennuksella tai ilman. Ja sille sopi myös jos tuon oman lasin ja tiivisteen niin he hoitavat asennuksen. Pikkasen säästä jos tilaa dopilta lasin+tiivisteen ja kiikuttaa ammattimiehelle asennettavaksi, kuin tilaisi sieltä suoraan.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.7.2009 9:29

Kysytääs tälläsiä tyhmiä joihin osittain olen löytänyt vastauksen tästä topicista, mutta varmistuksia.

Eli g60 kone. Auttaakko tuommonen perus 1.8 8v peltisatsi mitään? joita esim martelius myy ja sitten on näitä TA-Techniksin satseja.
Esim. tälläinen

Putkisto täytyy jossain vaiheessa tehdä uusiksi ja mitä olen lukenut niin 2,5" riittää aika pitkälle. Eikö?

Katsurilta ajattelin kysyä vaikka siihen kielteinen vastaus taitaa tulla, että voisiko saada papereihin merkinnän jotta voisi ottaa katin pois. Auto on kuitenkin -89.

Mites sitten tuo bensan saanti puoli. Nyt on kiinni ne perus vihreät suuttimet. Kannattaako etsiä jostain harmaat ns. rallyen suuttimet vai suoraan etsiä jotkut isommat. Vai auttaako isompi bensapaineen säädin?

Perusvirejä olisi tarkoitus tosiaan tehdä. Eli ekana tulee lastu ja pienempi ap. Sytytystäkin varmaan tulee säädettyä.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 8.7.2009 11:30

Katsurilta ajattelin kysyä vaikka siihen kielteinen vastaus taitaa tulla, että voisiko saada papereihin merkinnän jotta voisi ottaa katin pois. Auto on kuitenkin -89.

Jos papereissa lukee "vähäpäästöinen", ei onnistu..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.7.2009 17:03

Mulla ainakin rallyessä vihreät suuttimet. Mitä eroa noissa harmaissa on muutaku väri?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.7.2009 18:38

Harmaat ovat isompituottoisia. Vähäpäästöisyysjutuissakin kannattaa pitää mielessä että uusissa otteissa sitä ei välttämättä kerrota.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 8.7.2009 20:25

Coolerista mietin jos metsästäis jostain Rallyen coolerin nokalle. Tai sitten ihan joku "kiinacooleri". Mitään hirveän isoa en ole ajatellut, jotta sen saa nätisti menemään orkkispuskurin taakse.

Mites pitkälle noi vihreät ja hrmaat suuttimet riittivätkään?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 13.7.2009 12:21

Joutuukos sen hihnan kiristimen modaamaan, että pitää lyhyemmällä hihnalla? Noita kevyt (vähän raskaampiakin) virisatseja kun on maailmalla myynnissä, jossa mukana esim tuossa Kit 1: http://www.slstuning.de/g_lader/g60/kits/index.php

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 13.7.2009 12:53

Eikai sitä tarvitse mitenkään modata? en ite ole ainakaan kuullt tuollaista. voin olla väärässäkin. Meni muuten linkki suosikkeihin. Tuolta voisi vaikka tilata jotain jos onnistuu.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 13.7.2009 19:21

niin, se hihnankiristin toimii siilleenpäin, että mitä lyhyempi hihna, sitä tiukemmalla remmi kulkee. Eli esim hitusen liian lyhyt hihna tarvii pari perkelettä ennenkuin menee paikalleen..

Mutta asiaan.. Vähän ongelmia tuon kikottimen kanssa, ahdot karkaa jonnekin.
Kun polkee kaasua ajossa, kerää kiltisti ahtoja sinne lähemmäs 1 bar lukemia, kunnes tipahtavat jonnekin 0,4 tienoille ja meno tahmaa sitten sitämyöten. Varovasti kun kaasua availee niin sitten pitää paremmin ahdot. Mitään ihmeellistä ei ainakaan konehuoneen puolella näkynyt pikaisella silmäyksellä. Jotenkin tuntuis että ehkä hihna luistaa, mutta on se kyllä oikeasti aika tiukalla..
Ollaan nyt reissussa eikä täällä ole oikein mahdollisuus perehtyä asiaan enempää..


Edittiä: Taisi olla ongelmana tosiaankin tuo hihnan luistaminen. Sattui olemaan erittäin märkä keli kun tuossa ajelin ja lie kosteutta päässyt sinne hihnan väliin.. Nyt toimii niinkuin kuuluukin.
Viimeksi muokannut samza, 15.7.2009 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 14.7.2009 15:09

Tälläinen virikitti olisi aikas kiva. Tulisi hyvin potkua lisää. Mutta kuten zero ihmetteli taisi juuri olla tuo belt extension kilke. Eli tuolla saa tuotua sitä kiristintä alemmas..? :O näin ymmärsin tuon toiminnan. Mitä siitä mahtaa olla hyötyä?

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 14.7.2009 15:20

Ei kyllä aukea mullekaan tuon jatkopalan tarkoitus. Ellei sitten sitä ole tarkoitettu käytettäväksi vakiomittaisen hihnan kanssa, ilman sitä hihna kulkisi pienemmän ahdinpyörän johdosta liian löysällä..

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 15.7.2009 13:54

Oon tekemässä koneremppaa PG mottiin ja kampiakselin hihnapyörän pulttia irrottaessa tuli ahaa elämys, et kumpaan suuntaan sitä vääntäs et irtois. Eli onko siinä pultissa oikeen- vai vasenkätiset kierteet? Oma järki väittää et siä saattas olla vasemmankätiset kierteet ku miettii kampiakselin pyörimissuuntaa. Se kuitenkin on melko kireessä ni olis hyvä tietää kumpaan suuntaan vääntää metrisellä jatkovarrella.. :D

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 15.7.2009 14:06

Laitoin viestiä tuonne SLS:n suuntaan ja tiedustelin miten onnistuu toimitus suomeen ja laittoivat, että hvyin onnistuu. Pitäisikö kehittää jotain suurempaa tilausta tuolta..? Ite ajattelin, että ens tai seuraavassa kuussa vois jotain pientä tilata tuolta.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 15.7.2009 16:08

Tapsala -> Ihan on normaali kierteet. Mutta ota suosiosta pulttipyssy käyttöön. Voi olla aikaasta kovaa kiinni. Omasta sai hetken jyskyttää pysyllä että lähti irti.
Samalla vaihda kampi-akselin stefat kun alata remppaa tekemään.

PolskiG40
-
Viestit: 78
Liittynyt: 23.7.2003 22:28

ViestiKirjoittaja PolskiG40 » 16.7.2009 8:40

SLS:ltä aikoinaan polon virisatsin ostin ja homma toimi hienosti. Voin suositella.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.7.2009 9:28

tuolta SLS:n sivuilta kun katsoo niin 2 tai 3 kitti saattais kiinnostaakin. Mitenhän, kun noissa on tuo nokka-akseli mukana, tuleeko ongelmia päästöjen kanssa leimalla?

edit: täällä näyttää olevan samantyylisiä virikittejä myynnissä. Kys linkki tosin taitaa olla jo mainittukin jossain tässä topicissa..

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 16.7.2009 10:13

tuonne rpm:ään laitoin aikanaan osakysely viesti, mutta ei ole vieläkään tullut mitään takaisin.. :( ja siitä on useampi kuukasi

Tuokin jännä, että miten mahtaa loppujen lopuksi toimia noi virit jos muuten on vakio auto (putkisto sun muut), mutta tuollainen 214hv mitä luvataa tolla 3 kitillä ois aikas jees.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 24.7.2009 21:31

Tota onkohan siinä 100km/h kierrokset 2,5k ok? katselin tuossa ja ihmettelin että voiko olla totta. vai onko kytkin loppumassa.?

Mikä muuten voi aiheuttaa sen, että bensapumppu nakuttaa vaikka virrat ei ole päällä? Tästä meinaa johtua pieni bensankäry kabiinissa.

Voiko muuten flekti huutaa yli 15min koneen sammutuksen jälkeen?

Hieman tyhmiä kysymyksiä, mutta pakko kysyä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.7.2009 22:57

Jos ei kytkin luista kiihdytyksessä, ei se myöskään luista matka-ajossa.

Bensapumppu on kyllä paskana jos se nakuttaa, surinaa pitää vain kuulua.

On täysin normaalia että flekti ja bensapumppu toimii ilman virtoja 15min sammutuksen jälkeen. Älä korjaa, se on suunniteltu ominaisuus.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 24.7.2009 23:11

No siis ei nakuta, mutta sellasta surinaa pitää. aika outoa kyllä tuommonen. en rupea korjaamaan :D

voisiko pakoputken vuoto aiheutta bensankatkua kabiinin? ja voisiko se vaikuttaa päästöihin?

eikö muuten ahtojen pitäisi nousta vaikka painaa pikkuhiljaa kaasua? nostaa kierroksia pikkuhiljaa? koitin tuossa illalla, että painoin pikkuhiiljaa kaasua (aina 5000rpm), mutta mittarin mukaan ahdot ei noussu. sitten kun polkasee kunnolla (kierrättää rajottajalle) niin sitten nousee n.0,7 ahdot.

ahtimen akselin päästä vuotaa pikkasen öljyä. eli kannattaa varmaan hommata se korjaussetti dopilta (tai suosiolla lähettää dopille)?

omasta mielestä ahdin ja kone toimii ok.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 25.7.2009 10:52

voisiko pakoputken vuoto aiheutta bensankatkua kabiinin?

En putkesta tiedä, mahdollisesti, mutta imusarjan juuressa, suoraan pakosarjan yläpuolella on n. 15cm pätkä bensaletkua mikä vuotaessaan aiheuttaa bensakatkua kabiiniin asti. Ja mikä parasta, kun se vuotaa kunnolla niin se roiskii bensat suoraan (yleensä melko kuuman)pakosarjan päälle, mistä saattaapi aiheutua niin kutsuttu tulipalo.
Itsellä oli ollut bensankäryä kabiinissa jo jonkin aikaa, ennen kun tuo bensaletku päätti alkaa vuotamaan ihan kunnolla. Ei ehtinyt syttyä, mutta ei ollut kaukanakaan... Mulla se vuoti molemmista päistään, mutta se voi myös murtua väliltäkin.
ja voisiko se vaikuttaa päästöihin?

Kyllähän se vuotava putki päästöihin vaikuttaa. Tai ei kai se varsinaisesti niihin päästöihin vaikuta, mutta siihen mittaustulokseen kylläkin mikä luonnollisestikin mitataan sieltä putken päästä.
ahtimen akselin päästä vuotaa pikkasen öljyä. eli kannattaa varmaan hommata se korjaussetti dopilta (tai suosiolla lähettää dopille)?

Kyllä, se vuoto kun voitelee sen ahtimen jakoa hoitavan hammashihnan ja aiheuttaa jaon hyppäämisen niin sen jälkeen sen ahtimen voikin sitten lähettää verkonpainoksi.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 26.7.2009 13:49

Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.

Melko haperoa ovat johtojen kuoret monessa liitoksessa, tai siis kovettuneet.. tuttuavai onkohan jos ollut hieman liian lämmintä konehuoneessa?

Olisiko jollain korjaamo kuvaa alipaine/paine letkuista konehuoneessa? Siis kaikki ne pient letkut mitä siellä risteilee?

SAmmyG
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.4.2007 20:51

Käyntiongelmia..yllättäen

ViestiKirjoittaja SAmmyG » 9.8.2009 13:05

Pitkään mentiin hienosti ilman ongelmia, nyt sitten tyhjäkäynnin kanssa ongelmia.

Auton kun laittaa käyntiin niin kone ei löydä oikeaa kierroslukua..kone vemppaa noin 500 kierrosta tuhannen yli ja ali. Jos sattuu käymään niin että kone tukehtuu, kun kierrokset laskevat liian alas, niin laitetta ei saa taas puoleen päivään käyntiin. Bensa haisee, joten ilmeisesti kastelee tukahtuessaan tulpat.

Jos kaasulla pitää kierrokset yllä, niin pääsee ajelemaan, mutta pitää varata muutama ylimääräinen tunti marketin pihassa steppailuun ja sahailuun jos sattuu värkkiä kitkuiluttaan sillä kertaa.

Voisiko vika olla tyhjäkäyntiventtiilissä? Kun ekoja kertoja teki tämän, niin korjasin kumiletkun imusarjasta venttiilille (oli murtumaa). Muita tuntemuksia tai kokemuksia tullut muilla vastaan?

EDIT: Nyt kun muistin venttiilin olevan nimellä ISV-->searchi löysi samaisesta viasta keskustelua. Sinisen lämpötila-anturin, lambdan ja ISV likasuus siis voivat aiheuttaa ongelmaa?

EDIT2: Sininen lämpötila-anturi toiminee. Lambda on vaihdettu uuteen 10k sitten.Käynti muuttuu tasaiseksi kun nappaan ISV:n pois toiminnasta. Voidaan olettaa, että ISV on paskainen.
Kysymys: miten saan sen ahtojen paluupäähän menevän letkun irti rikkomatta kiristävää liitintä? Vai pitääkö laittaa paskaksi ja hommata uutta liitintä kehiin?
Kysymys2: Onko ihmiset kokeneet ISV:n puhdistamisen toimineen pitkäänkin? Eli oletteko laittaneet uutta osaa kehiin vai vain putsailleet (toistamisiin) ?

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 9.8.2009 17:06

Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.


Tuollaista anturia ei ainakaan löydy vanhemista volkkarin koneista vm.80-94 olevista 4.syl koneista. Flektin anturi on syylärin vasemmassa alakulmassa.

Tuosta ISV-venttiilistä niin puhdistus ja säätö auttaa hetken aikaa mutta tuo on lopun alun merkkejä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.8.2009 17:54

Lainaus:
Flektille on lämpötila tunnistin venakopan päällä/imusarjassa koneen päällä ja antaa flektille virtaa aina tarviitaessa. Oli johto murtunut otti maihin välillä, ihmettelin kun flekti oli päälllä välillä miten sattui kunnes tuo löytyi.


Tuollaista anturia ei ainakaan löydy vanhemista volkkarin koneista vm.80-94 olevista 4.syl koneista. Flektin anturi on syylärin vasemmassa alakulmassa.


Eikös se siinä venakopan ja imusarjan välissä ole, keulasta katsottuna vasemmassa reunassa sellaisen erillisessa "tikussa" kiinni? PG:ssä siis.
Viimeksi muokannut Sebastian, 9.8.2009 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.8.2009 17:56

on

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 15.8.2009 13:42

Kun ottaa ECUn lämpötila-anturin johdon irti 'kaikenlaista' säätöä varten, niin pitäisikö koneen käydä silti tasaista tyhjäkäyntiä, jos kaikki anturit yms. ovat kunnossa? Oma alkaa käydä melkein sammun-hörähdän kierrosten heitellessä 500-1500. ISV on vielä puhdistamatta, uusi ECU anturi on, lambdakin näyttäis olevan joku aftermarket-versio...

ISV puhdistetaan ja lambdakin taidetaan tilata orkkis, kun yritettään myös selvittää lämpimänä olevaa tyhjänkäynti ongelmaa: käy raskaasti rikkaalla pöllyttäen mustaa ja hieman ontuen 600-800 kierrosta. Kuumana myös ajossa huomaa että 1000-2000 on tasainen nopeus hieman ontuvaa pitää, alkaa nykiä hieman.
Saa antaa vihjeitä, jos on poikkeavia kuin ISV/lambda asia tai myös vahvistusta noiden syyllisyyteen.

Lambda: Tuolla Vortexilla on kyllä monta korvaavaa bocshin lambda vaihtoehtoa muista autoista (mustang, taurus, yms. bosch sarjannumerolla, heillä ainakin paljon halvempia..), onko kukaan kokeillut?

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 10.9.2009 15:08

Onkohan kukaan suomentanut tai voisiko suomentaa tuon co-säätö ohjeen täältä

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.9.2009 16:14

^No jos ei suoraan lähde, niin translate.google.com. Kyllä sillä severran auttavasti tuokin näköjään kääntyy, että pitäis onnistua

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 11.9.2009 9:33

Lambda: Tuolla Vortexilla on kyllä monta korvaavaa bocshin lambda vaihtoehtoa muista autoista (mustang, taurus, yms. bosch sarjannumerolla, heillä ainakin paljon halvempia..),


Tuossa olisi se Boschin lambdan osanumero: bosch 13953.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 27.9.2009 17:54

Tuli tuo Rallye nyt penkitettyä ja päästiinhän silläkin jo kakkosella alkaviin teholukemiin. Mutta lisää voisi vielä jostain hommata..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.9.2009 17:20

^varsin hyvät lukemat.
paljonko ahtaa? mikä lastu?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 28.9.2009 18:47

Ahtaa parhaimmillaan n.1.2bar. Lastu taitaa olla Dopin.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.9.2009 20:34

hyvin ahtaa kyllä, 65 pyörällä? jotain muitakin muutoksia jotka vaikuttaa asiaan?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 28.9.2009 22:16

-68 ahdinpyörä
- Lastu
- Supersprint putkisto ja katti poistettu
- K&N paneelisuodatin muokatussa boksissa

Koneen sisällä vielä kaikki suht orginaalia mutta uutta. Ahdin jo kaipailee huoltoa.

Onkos tuolla kuinka suuri ero käytännössä 65 ja 68 ap:n välillä? Onko tuo dopin lastu tarkoitettu justiin tuohon 68 milliseen vai toimiiko pienemmänkin kanssa?

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.9.2009 0:30

Periaatteessa se on 68:lle tarkoitettu, suuttimet aukaistaan sillä aika likelle maksimia kun ahdot pomppaa MAP-anturin tappiin. Mulla loppui ruoka kesken 65mm pyörällä kun oli hiukan matkaa yli 200heppaa konetehoa.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 29.9.2009 7:47

Täytyy käydä hakemassa jostain tuo Boschin Lambda. Tänään kattelin polttoaineen kulutusta niin tyhjäkäynnillä oli parhaimmillaan 14,6l/100km :O Ooho.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 29.9.2009 9:49

Mulla nousi ahtimen huollon jälkeen ahdot kans tonne 1,2 bar lukemiin 68mm hihnapyörällä. Meno oli aika nykivää yläkierroksilla, ni eihän sillä uskaltanu ajella, kun tuntu siltä et menovesi loppuu. Nyt on motti purettuna palasiks ja kaikki tiivisteet ja laakerit menee vaihtoon. Megasqruit tarttis väkerrellä täs syksyn aikana paikalleen ohjaan myös sytkää, pääsis sit jääradalle taas kiusaan passattia :D

Edit: Mulla jää toi digifantti ja johtosarja ylimääräseks, et siitä voisin luopua korvausta vastaan, jos jollakulla on tarvetta moiselle...

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 30.9.2009 11:14

http://www.autosahko.suntuubi.com/?cat=1 <- tuolta kannattaa kysellä noita lambdoja. Ite kysäsin ja tälläinen vastaus tuli
Hei

Tarjoamme teille kyselynne perusteella

Lambda-anturi, 3-johtoinen
hinta 60,-
halvempi malli 50,-


Kyselyyn laitoin selkeästi koneen mallin ja merkin sekä moottorikoodin. En ole tuolta vielä itelleni lambdaa tilaanut, mutta vois melkein laittaa tilaukseen.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 1.10.2009 22:21

Viikonlopun aikana tarttis pg koneen alakerta kasata ja siitä tulikin mieleen kysymys: millaseen kireyteen runkolaakerien pukkien pultit ja männänvarren alapään mutterit tulis kiristää?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.10.2009 10:42

Demon: oliko orkkis boschin lambda tuohon hintaan?

Omassa tuli vihdoin säädöt kuntoon kun vaihdettiin orkkis osanron boschin lambda (corron uudempi 4-johtoinen) ja uus CO-säädin pötikkä. Mukavaa kun on edes tasainen perus kuminauha veto niin uskaltaa miettiä muita asioita siihen lisää.
Johtosarja on melko paskassa kunnossa, kaikki teippailtu ja liittimien juurista kuoret murtuneet. PItäis käydä tarkkaan läpi, ilmeisesti lämpötilan-anturin johdossa on jotain häikkää kun ei ennakot muutu kun irroittaa liittimen ecun anturilta.
Samalla vaivalla jo vaihtais ohjausjärjestelmääkin...ku lisää vaan kasan euroja, mut sehän siinä haittaakin..

Ahtaa kyllä vain 0,5bar vakiona. Hihna uus ja samoin kiristäjä. Ahdin pitäisi olla rempattu muutama tuhat sitten, mutta kulumasta/kunnosta ei tiedä. Pitäisi kai irroittaa kaikki ahtoletkut ja katsoa suurennuslasilla läpi nekin.
Ihan terveenkuuloinen ahdin on kuitenkin. Vähäsen kylläkin pukkaa öljyä stefoista läpi. Mistäs tarkistan, että öljyletkussa on kuristin?

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 2.10.2009 14:31

Siitä ei ole tietoa onko noi Boschin, mutta ei sen väliä. Nyt on tulossa Boshcin lamda. Hinta 140e :D

zero. mistä hommasit sen co-säätöpotikan? säädittekö sitä mitenkään?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.10.2009 15:25

Marmoritiskiltä, 60e(oli hyllyssä!): sen jälkeen kävi säädössä.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 2.10.2009 15:31

60e no huh huh. vois varmaan itekkin käydä investoimassa sellasen.

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 2.10.2009 16:06

Viikonlopun aikana tarttis pg koneen alakerta kasata ja siitä tulikin mieleen kysymys: millaseen kireyteen runkolaakerien pukkien pultit ja männänvarren alapään mutterit tulis kiristää?


http://volkswagen.msk.ru/engine/aaa_pg/ ... nkcase.pdf

Tuolta löytynee.. ja hot-linkitys lienee estetty, joten copy-pasteta toi osoite uuteen ikkunaan...

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 2.10.2009 18:13

Tollekin joku voi keksiä käyttöä, samalta sivustolta:
http://volkswagen.msk.ru/engine/pg/g60.zip

Habba
-
Viestit: 29
Liittynyt: 7.10.2008 18:23

ViestiKirjoittaja Habba » 2.10.2009 20:31

Hyvää iltaa kaikille kohtalotovereille!

Itse tänään tuli hankittua tollainen G60 syncro pasuuna. Ahtimesta sen verran, että onko normaalia, että osakaasulla/pintakaasulla ahtimesta lähtee sellainen "säksätys"? Kaasua painettaessa äänen laatu sit muuttuu erilaiseksi ja ahtaa kyllä ihan hyvin ja toimii, ei mitään valittamista. Kuulostaa mun korvaan toi "säksätys" vaan jotenkin kummalliselta.

Niin ja vireinä on 68mm hihnapyörä ja dopin(?) lastu.

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 4.10.2009 11:59

Moro
ei nyt varsinaisesti tänne kuulu mutta farmari tarvittais ja tuo vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto, eikä kuvista päätellen hirveesti oo pilattu..

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2683017

onko tuttu yksilö?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 4.10.2009 12:09

onko tuttu yksilö?


Ei tuttu, mutta moottoritilankuvasta huomaa, ettei ainakaan ahtimen paluukiertoputki ole kunnolla kiinni ahtimessa. Tulee kiinni kahdella sisäkanttipultilla muistaakseni.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 17.10.2009 14:57

Onko kukaan kokeillut esim. tällaista settiä: www.bahnbrenner.com/vw_audi/products/46 ... eroute_Kit. Eli poistaa ISV:n (tyhjäkäyntisäätimen) ja siinä eliminoi kaiken sen vuotamisen, ja muka tehoakin toisi.
Tuolla BBM:llä nyt on aika paljon kaikkea mielenkiintoista muutakin.. esim 495$

Entäs tarviikos korkeampipaineinen bensanpaineen säädin muutoksia myös lastuun? Suositeltavaa varmaan olisi, vai kuinka? Vrt. Dopin lastu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa