Ikäikäs Audini on ruvennut temppuilemaan.. kerää painetta jäähdytysjärjestelmään, ensin luulin että nesteet kiehuu, kun ajon jälkeen moottorin sammuttaessa kuuluui porinaa (kun perunakattilasta…)
Oireet:
Noin 15-20min ajon jälkeen, taaemmasta / ylemmästä paisarin letkusta puhaltaa säiliöön ilmaa / nestettä, samalla säiliön nestemäärä nousee niin että valuttaa ylivuotokanavaa pitkin osan pihalle.
Flekti huutaa vimmatusti, en tiedä onko normaalia, vai ei.
Historiaa:
Jakohihna, vesipumppu ja muut kilkkeet vaihdettu. Tämän jälkeen piakkoin huomattiin, että vuotaa nestettä paisarista —> Paisari vaihdettiin —> sama vika jatkuu…
(ei tietoa aikaisemmasta historiasta, auto oli seissyt edellisellä omistajalla)
Perus tarkistukset:
- lämmöt ei nouse yli 90c
- sisälle puhaltaa ok kuumaa
Epäilykset:
- Kannentiiviste, pakopuolen vuoto?
- Ilmalukko sisäkennossa? Miten ilmataan?
- sisäkenno tukossa? Voiko kemikaallisesti koittaa putsata?
Olisko ideoita / näkemyksiä / kokemuksia?
Auto on siis 2002 Audi A6 2.4 V6
-
Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Onko termostaattia tarkistettu?
Jos lämmöt on katsottu vain mittarin 90c kohdasta niin todellisuudessa ne voivat olla paljon suuremmat. Passatissa taitaa 90c tulla jo reilussa 70c mittariin ja en tiedä miten paljon todellisen 90c yläpuolella mittari näyttää edelleen tuota 90c. Jos flekti huutaa hoosiannaa niin todelliset lämmöt luulisi olevan reippaasti kovemmat.
Joissakin ilmastoinnilla varustetuissa autoissa ilmastoinnin paneeliin saa kikkailemalla näkyviin oikean lämpötilan suoraan ecusta.
Jos lämmöt on katsottu vain mittarin 90c kohdasta niin todellisuudessa ne voivat olla paljon suuremmat. Passatissa taitaa 90c tulla jo reilussa 70c mittariin ja en tiedä miten paljon todellisen 90c yläpuolella mittari näyttää edelleen tuota 90c. Jos flekti huutaa hoosiannaa niin todelliset lämmöt luulisi olevan reippaasti kovemmat.
Joissakin ilmastoinnilla varustetuissa autoissa ilmastoinnin paneeliin saa kikkailemalla näkyviin oikean lämpötilan suoraan ecusta.
Re: Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Mitenhän näissä helposti pystyy tarkistamaan termostaatin toiminnan? Ymmärtääkseni termostaatin vaihto on aikamoinen savotta näissä.
Testerillä saisi varmaan todellisen lämpötilan luettua, saakohan termostaatista tietoja testerillä?
Onko hajua millainen kikkailu tulisi tehdä että ilmastoinnin paneeliin saa näkyviin jäähdytysnesteen lämpötilan? Kuulostaa aika hurjalta
Testerillä saisi varmaan todellisen lämpötilan luettua, saakohan termostaatista tietoja testerillä?
Onko hajua millainen kikkailu tulisi tehdä että ilmastoinnin paneeliin saa näkyviin jäähdytysnesteen lämpötilan? Kuulostaa aika hurjalta
Re: Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Testereillä tietysti näkee moottorin lämpötilan mutta ei muuta tietoa termostaatista.
Ilmastoinnin näytöstä pääsee tuolla tapaa katsomaan arvoja https://www.youtube.com/watch?v=rgQtRE_Pwbs kanava 102 on moottorin lämpötila.
Termostaatin vaihto on aikamoinen operaatio kyllä tuossa V6 koneessa https://www.jakoavain.net/audi-a6-v6-te ... aihto.html
Ilmastoinnin näytöstä pääsee tuolla tapaa katsomaan arvoja https://www.youtube.com/watch?v=rgQtRE_Pwbs kanava 102 on moottorin lämpötila.
Termostaatin vaihto on aikamoinen operaatio kyllä tuossa V6 koneessa https://www.jakoavain.net/audi-a6-v6-te ... aihto.html
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Kyllä se mittari pitäisi alkaa näyttämään kuumaan ennen kun keittää.
Eikös tuo kansivuoto tekis jo kylmänäkin painetta veden sekaan?
Sisäkennon ilma ei vaikuta asiaan ja nää lähes poikkeuksetta ilmaa itse itsensä.
Eikös tuo kansivuoto tekis jo kylmänäkin painetta veden sekaan?
Sisäkennon ilma ei vaikuta asiaan ja nää lähes poikkeuksetta ilmaa itse itsensä.
Re: Audi A6 2.4 V6 *Paisarissa painetta, apuja!?
Updatea tämän jälkeiseen. Ensimmäisenä, kiitos tiedoista. Seurailin jääh.nesteen lämpötilaa ac paneelin kautta, (102 kanavaa ei löytynyt, mutta 34 uskoisin olevan oikea?)
Lämpötila kohosi nopeasti 107c. Kävin korjaamolla ja termostaatti nyt vaihdettu, lämpötila kuitenkin kohosi 100c pidemmän lenkin jälkeen ja taas porisee kuin perunakattila.
Asentaja kertoi, että myös tuulettimen viskokytkin on myös viallinen ja pyörittää viskotuuletinta aika heikosti. >> tämä varmaan syynä että keittää??
Lämpötila kohosi nopeasti 107c. Kävin korjaamolla ja termostaatti nyt vaihdettu, lämpötila kuitenkin kohosi 100c pidemmän lenkin jälkeen ja taas porisee kuin perunakattila.
Asentaja kertoi, että myös tuulettimen viskokytkin on myös viallinen ja pyörittää viskotuuletinta aika heikosti. >> tämä varmaan syynä että keittää??
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa