1.4 16v APE - vikakoodi 16804 (katin teho alle rajojen)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2830
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

1.4 16v APE - vikakoodi 16804 (katin teho alle rajojen)

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.10.2020 21:43

Tuore hankinta, 2001 Lupo, ilman minkään sortin huoltohistoriaa / varmuutta metreistä (124tkm jos sillä nyt jotain merkitystä)

Ajeltu hetken aikaa koodeja nollaten ja sama koodi palaa aina vaan takaisin:

Koodi: Valitse kaikki

16804 - Catalyst System; Bank 1
            P0420 - 35-00 - Efficiency Below Threshold


Kanavalta 032 katsottu myös long term fuel trimmit ja ne huitelevat -11%, jonka johdosta check engine -valo syttynee tauluun kun mennään yli tuosta speksistä? (+10%....-10%)



Mitään en bensavehkeistä ymmärrä, foorumia selailemalla löytyi vain juttua että katti liian vanha ja tehoton tai sitten sisuskalut tyhjennetty ja sen vuoksi antaa tuota koodia. Äkkiseltään katsottuna ei katista ainakaan mitään hitsisaumoja löytynyt, mutta pakoputkistoa on kyllä muuten raneteltu urakalla. Voisiko tuo koodi kuitenkin johtua katin sijaan jommastakummasta lambda-anturista, tai jostain pikkuriikkisestä pakosarjan / putkiston vuodosta?
Auto äskettäin käytetty katsastuksessa (ei suomessa) ja päästöistä ei tullut mitään valitusta, mutta valitettavasti niitä ei saanut paperille ylös.

Juzu84
-
Viestit: 389
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

Re: 1.4 16v APE - vikakoodi 16804 (katin teho alle rajojen)

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 26.10.2020 6:10

Mulla aikoinaan Borassa korjaantui hetkeksi tuo vikakoodi katin jälkeisen lambdan vaihdolla mutta alkoi muutama vuosi vaihdosta taas herjaamaan samaa vikakoodia ja katsastuksessakin oli työn ja tuskan takana saada päästöistä läpi. Tuon koodin sit lopullisesti hävitti uusi walkerin tekemä pääkatalysaattori. Etanolilla joskus kun ajelin niin noin pieni fueltrimmin korjaus ei vielä sytytä häiriövaloa, itellä pyöri korjaus -23% viikkotolkulla ilman ongelmia. VCDS:llä OBDII puolelta näät mikä todellisuudessa laukasee sen MIL-valon. Kokeile kattoo vaikka scooppi tilassa miltä B1S2 jännite käytös vaikuttaa.
VCDS:llä myös voi pakottaa kattitestin päälle basic settings puolelta jolloin myös hävittää tuon vikakoodin eikä ainakaan mulla tullu takasin. Mutta se testi pitää tehdä paikallaan ilman kuormaa ja mennä läpi.

Volkkareissa varsin yleinen vikakoodi kieltämättä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa