Auttakaa miestä mäessä. Auto on Polo 9N 1,2 bensa vm 02 AZQ- moottorilla.
Moottori käy tosiaan heikosti. Pätkii, paukkuu, röpeltää, ei ota kierroksia, ei pysy käynnissä, tyhjäkäynti on alhainen. Kaikkea tätä, kymänä ja lämpimänä.
Koodeja on perustilassa misfiret P0300-P0303 eli kaikki sylinterit ja myös sylinterien yleiskoodi. Puolat ovat kunnossa ne on vaihdettu ja testattu kaikilla variaatioilla. Tulpat on uudet. Kaikkiin tuplppiin tulee kipinää. Map-tunnistin on uusittu, koneen lämpötilan anturi on uusittu. Alipaineletkut on tarkistettu ja ovat ehjät. Imusarjan tiivisteet on uudet. Kaasuläppä kotelo on puhdistettu ja sopeututtu ja toimii.
Kun otan MAP:in liittimen irti käynti paranee huomattavasti, mutta ei ole normaali. Teho on vajaa, ja käyntihäiriöitä on, mutta ajaminen onnistuu joten kuten. Tässä tilanteessa misfire- koodeja P0300-303 ei ole, vaan tilalle tulee G71 ja G42 eli MAPin ja lämpötila-anturiin liittyvät vikakoodit luonnollisesti. Muita vikakoodeja ei ole.
Sen tiedän että pakoputki on jostain alkupäästä rikki, mutta se tuskin on ongelmien syynä.
Onko seuraava siirto vaihtaa 1 ja 2 lambda ja katalysaattori? Moottori käy rikkaalla ja bensa haisee. Päästöarvot testerillä ovat sen mukaiset. Moottorin oletuslämpö on +66C vaikka auton lämpömittarin mukaan kone on läyntilämpöinen +90C.
Tuliko teille arvon asiantuntijat jotain ideoita auton saamiksi kuntoon. Mistä käyntiongelmat voi johtua?
Kiitos avusta.
Moottorin käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Moottorin käyntiongelma
Laita se pakoputki kuntoon
Re: Moottorin käyntiongelma
Ketjukin saattaa venyä ja hypätä
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa