Ei sitä vapaavirtaussuodatinta kannata laittaa, jossain olivat mitanneet vakio kotelolla 300hp tehoja.
Noissa alkupään 1.8t koneissa on sytytysvahvistin. Tämä tais ottaa jäähdytyksensä sisäisesti sieltä ilmanputsarinkotelon sisältä, eli tämä on se hopea/musta mötikkä siinä kotelon kannessa.
Äänentoiston virtapiuhaa on monet laittaneet menemään kuskinpuolelta samaa reittiä kun vakiojohdot, mutta helpoin on jos autossa on lohkolämppärin sisähaara, sen johto menee yleensä repsikan jalkatilaan suoraa tulipellin läpi ja viereen kyllä mahtuu toinenkin piuha. Jos tälläistä ei löydy niin repsikan puolelle tulipeltiin kun etit sopivan paikan, niin ei muuta reikää vaan kun ensin katsot ettet poraa mihinkään kriittiseen osaan :D
Ääniin en osaa vastata muuta kuin, että catback putkistolla saat varmasti mökää pihalle.
-
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Uudella 1.8T kuskilla paljon (tyhmiä?) kysymyksiä
Pahoittelut, tässä aikaisemmat ohjeet oli tarkoitettu A4 malliin, vaikka A3 ohjeita kysyttiin. Sisältö poistettu
Viimeksi muokannut paveheiskanen, 21.4.2017 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Uudella 1.8T kuskilla paljon (tyhmiä?) kysymyksiä
Tuota... Passatilla ja A3:lla ei ole kyllä korin ja alustan osalta mitään yhteistä. Golf, Bora, Toledo, Leon, Octavia ovat taas rakenteiltaan hyvinkin läheistä sukua A3n kanssa, sama pohjalevy ja käytännössä kaikki tekniikkakin.
Passatin (kuten myös A4 ja A6) konehuone on ihan eri järjestyksessä koska moottori on pitkittäin.
Sitä äänimaailmaa saa varmastikin muuttumaan paljon jo pelkän takavaimentimen vaihdolla.
Samoin imuäänet esiin vakiosuodattimellakin muokkaamalla suodatinkoteloa (joka toimii käytännössä äänenvaimentimena), kuten edelläkin selitettiin ;)
Passatin (kuten myös A4 ja A6) konehuone on ihan eri järjestyksessä koska moottori on pitkittäin.
Sitä äänimaailmaa saa varmastikin muuttumaan paljon jo pelkän takavaimentimen vaihdolla.
Samoin imuäänet esiin vakiosuodattimellakin muokkaamalla suodatinkoteloa (joka toimii käytännössä äänenvaimentimena), kuten edelläkin selitettiin ;)
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Uudella 1.8T kuskilla paljon (tyhmiä?) kysymyksiä
Pahoittelut lukuvirheen takia, kirjoittelin pitkän nivaskan ohjeita autoon. Luin aloittajan kyseessä olevan A4 vaikka olikin A3...
Tuo sytytys yksikkö on ilmansuodatin kotelossa on tosiaankin jäähdytyksen vuoksi, koteloon jää muistaakseni reikä jos sen ottaa pois.
Tuo sytytys yksikkö on ilmansuodatin kotelossa on tosiaankin jäähdytyksen vuoksi, koteloon jää muistaakseni reikä jos sen ottaa pois.
Re: Uudella 1.8T kuskilla paljon (tyhmiä?) kysymyksiä
Vapaavirtaus suodattimella et ainakaan tehoja nosta, kun kone imee konehuoneesta kuumaa ilmaa. Puskurin sisällä taas kaikke muuta kuin huoltovapaa. Jos kuitenkin sellaisen haluat niin mätänet myy mallikohtaisia paneelimallisia jotka siis asennetaan vakiopaikalle. Halvin ratkaisu mökään on vaihtaa joku läpivirtaava mätänet pönttö taakse. Jos ei vielä miellytä niin sitten välivaimennin pois. TA-technix myy edullisia (kiina?) Catback rosteriputkia. Ja vissiin sinkityyjä myös. Tilaus suoraan saksasta "tehtaalta" niin halvin. Näköjään myyvät nykyäön irtopönttöjäkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa