Moi.
Eli auto Vw polo 9n 1.4 vm. 2003
Jonkin aikaa vaivannut jo vikakoodi P0401 "Exhaust gas recirculation flow insufficient detected".
Minkäänlaista muuta oiretta autolla ei ole, kuin että vikavalo palaa. Koodin kun kuittaa, niin syttyy uudestaan joskus tunnin päästä ja joskus parin päivän päästä.
EGR-venttiili hiljattain vaihdettu, ei auttanut. Katti myös vaihdettu vähän aikaa sitten päästöongelmien takia.
Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään?
Vw polo 9n vikakoodi P0401
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Vw polo 9n vikakoodi P0401
Kaasuläpän alla oleva pakokaasukanava tukossa. Eli se mistä egr virtaa sinne läpän alle
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Re: Vw polo 9n vikakoodi P0401
EGR:n virtaukselle ei ole erillistä virtaustunnistinta vaan ecu päättelee lambdan ja map:in arvoista kuinka paljon pakokaasua imusarjassa liikkuu.
Toki tuo putki voi tukossakin olla mutta rohkenen epäillä.
Kaasuläppäkotelon ja map-anturin huolellinen puhdistus, opittujen arvojen poisto ja lopuksi kaasuläppäkotelon sopeutus. Myös egr:n perussäätö pitäisi tehdä aina kun se uusitaan mutta aina ennen sitä tuo kaasuläpän operaatio.
Tarvike-egr:ien sopeutuksessa esiintyy joskus suuria ongelmia joten jos ei kerralla onnistu niin uutta yritystä kehiin. Koneen lämpö ei saa ylittää 50°C egrun perussäädön aikana. Eli kylmällä koneella niin on aikaa useampaan yritykseen.
Toki tuo putki voi tukossakin olla mutta rohkenen epäillä.
Kaasuläppäkotelon ja map-anturin huolellinen puhdistus, opittujen arvojen poisto ja lopuksi kaasuläppäkotelon sopeutus. Myös egr:n perussäätö pitäisi tehdä aina kun se uusitaan mutta aina ennen sitä tuo kaasuläpän operaatio.
Tarvike-egr:ien sopeutuksessa esiintyy joskus suuria ongelmia joten jos ei kerralla onnistu niin uutta yritystä kehiin. Koneen lämpö ei saa ylittää 50°C egrun perussäädön aikana. Eli kylmällä koneella niin on aikaa useampaan yritykseen.
Re: Vw polo 9n vikakoodi P0401
jyri.h kirjoitti:EGR:n virtaukselle ei ole erillistä virtaustunnistinta vaan ecu päättelee lambdan ja map:in arvoista kuinka paljon pakokaasua imusarjassa liikkuu.
Toki tuo putki voi tukossakin olla mutta rohkenen epäillä.
Kaasuläppäkotelon ja map-anturin huolellinen puhdistus, opittujen arvojen poisto ja lopuksi kaasuläppäkotelon sopeutus. Myös egr:n perussäätö pitäisi tehdä aina kun se uusitaan mutta aina ennen sitä tuo kaasuläpän operaatio.
Tarvike-egr:ien sopeutuksessa esiintyy joskus suuria ongelmia joten jos ei kerralla onnistu niin uutta yritystä kehiin. Koneen lämpö ei saa ylittää 50°C egrun perussäädön aikana. Eli kylmällä koneella niin on aikaa useampaan yritykseen.
Epäile vaan, sillä tavalla näitä on korjattu :)
Myös niihin mihin se venttiili on ensin turhaan vaihdettu
Re: Vw polo 9n vikakoodi P0401
Noh ehkä se putkitukko vielä omallekin kohdalle osuu :-)
Re: Vw polo 9n vikakoodi P0401
Kiitos Jyri neuvoista tein juurikin noin. VDOn alkuperäinen Kaasuläppäkotelo oli 2-3mm karstassa, otin irti ja liottelin CRC sihen tehdyllä aineella 13e ja rapsutin muovisella lastalla niin kauan että se oli uuden näkönen. Uusi tiiviste {saa tilaamalla Motonetistä} ja eikun kiinni, VAG-testerillä poistin vanhat arvot ja sopeutin Kaasuläppäkotelon uudestaan. Hyvin onnistui. Uusi orgis VDO OLISI maksanut 318e Autodoc;kissa. VAG-testeriä Suomen kielinen opas, myy Kempeleellä ELEKMA 148e. Sama homma korjaamolla 800e. Purkaessa 4 ruuvia pitää merkitä mistä kohtaa ottaa paperille +teipillä kiinni. Olkaahan tarkkana tässä,muutoin on vaikeuksia takaisin laitossa kun pitää olla 8-10 momentissa ettei tiiviste litisty ja tele ilmavuotoja. Hessu
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa