MK1 Golf moottorin piristys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

MK1 Golf moottorin piristys

ViestiKirjoittaja AMI » 9.1.2016 0:16

Itsellä on Jetta mk1 ja siinä 1.5 pannu. Onko porukka tehnyt millaisia virejä kyseiseen koneeseen. Omat suunnitelmat / toteutus on 1.6gti kansi puhdistettuna, imusarja omavalmiste, yksi weber tupla, mahdolliset kevyet männät. Tuossa kysymys kuuluu mikä kampirauta ja kiertokanget. Vai onko ainoa mahdollisuus saada ns. täysilimppuinen kampura korkealla lohkolla ja sopivilla veiveillä?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 9.1.2016 8:56

Noita 1.6 gti:n kansia ei puissa kasva ja kun on palotilaton niin vaatii sopivat männät. Jos ei täysin orkkis ulkonäkö ole tarpeen niin 2.0 koneita saa pikkurahlla nykyään ja on heti 400 kuutiota lisää tilavuutta. Mutta imusarja vaatii kikkailua kun suuttimelle on kolo kannessa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 14.1.2016 15:37

Sen verran projektista, että kansi ja imusarja on jo olemassa ja suuttimen reiät ns. Tulpattu ja kansi työstetty. Männät eivät ole ongelma, mutta ainoastaan se kampura ja veivit on kysymysmerkki. Kampura juurikin tuollainen täysilimppuinen ja veivit kanssa. Nämä alakerta kysymykset on tuon kampikulman takia, kun haluan vähän kiertävämmän pelin. Kansia itsellä on parikin, ei se ole ongelma. Mekaaninen kansi taitaa tuota kierrätystä sietää paremmin?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 14.1.2016 23:00

Laita vaan alkuperäisellä 80mm iskun mitoituksella,kiertää niillä tarvittaessa komiasti 10000rpm saakka. Männät kannattaa vaihtaa parempiin ja suosittelen oikeesti siitymistä 1.6 ja 79,5mm mäntäkokoiseen lohkoon. Siihen saa jo hyviä mäntiä esin wössnerin valmistamana. 1.5 lohkoon ja 76,5mm mäntäkokoon ei hyviä mäntäratkaisuja oikein tahdo olla. Eikä pikkumäntäinen 1.5 lohko kestä porata 79.5mm mäntäkokoon
Viimeksi muokannut tutkija, 4.3.2016 2:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

Re: MK1 Golf moottorin piristys

ViestiKirjoittaja AMI » 3.3.2016 21:19

Sen verran että 1.5 koneessa ei ole 80mm iskua lähellekkään. Mistä sammoisen kampuran saa?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: MK1 Golf moottorin piristys

ViestiKirjoittaja tutkija » 4.3.2016 0:04

1.5 bensa koneita on kahdella iskunpituudella ja mäntäkoolla. Sinulla nyt varmaakin 79.5mm mäntä ja 73,5mm isku,toisessa on 80mm isku ja 76,5mm männät. Sama 80mm iskuinen kampiakseli löytyy myös ensimmäisistä 1.6 bensa koneista vuoteen -82 saakka ja myös 1.5 diesel koneesta. Valitettavan kysyttyjä kampuroita vaan nykyisin kun tunkevat niitä fiatin tc jokkismoottoreihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa