1.8T kytkin jupinaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

1.8T kytkin jupinaa

ViestiKirjoittaja Sparco » 9.8.2015 18:34

Alkanu alle 30tkm ajettu VR6 levy ja Sachsin asetelma luistamaan sekä rallattamaan tyhjäkäynnillä borassa. Vääntöjä noin 400nm, ei täysin tarkkaa tietoa. Luistaa lähinnä kesällä kun ahdot piikkaa korkeammalle.

Mitä levyä/asetelmaa suosittelette G60 vauhtikselle, jolla olisi hyvä ajaa ja joka kestäisi noi väännöt ilman ongelmia? VR6 levy ja Sachs SRE asetelma? Tarvitseeko asetelman ja vauhtipyörän pultteja uusia, jos kytkin paketin aukaisee? Näille varaosanumerot?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.8.2015 19:19

Ite ainakin oman G60 laitoin asetelman pultit vanhoilla mutta vp:n on vaihdettava. Oisko reilun euron olla kappale kun Sparetolta muiden romujen ohessa tuli.
Tuskin asetelman pultit kustannusten puolesta kannattaa jättää vaihtamatta mutta itellä piti saaha laite nippuun niin laitoin vanhat.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 10.8.2015 8:00

Mikähän levy ja asetelma tuohon sit olisi passeli?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.8.2015 15:35

VR6 levy ja SRE asetelma on se oikea ratkaisu. Tuo 228mm SRE asetelma on muuten järkyttävän jäykkä ja kestää testatusti pitkälle yli 500Nm väännöt (vakio levyllä tuolle asetelmalle lupaus 390Nm).

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 10.8.2015 18:02

Käykö kaikki SRE asetelmat G60 vauhtipyörään? Race.fi olisi tarjolla 645 ja 763 asetelmat 228mm levylle. Mikä ero noilla, muuta kuin 10nm väännön kesto? http://www.race.fi/fi/product/32794a/sa ... erformance

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 12.8.2015 19:27

Tarttis tilata paineasetelma niin onko tuo SRE 645 sopiva minulle?

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 12.8.2015 21:06

On oikea. Tolla asetelmalla on monilla kyllä ollut sitten ongelmia kun ei työsylkyn männän liikerata riitä että irrottas kunnolla, mut on kai se jollain toiminutkin :)

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

ViestiKirjoittaja Sparco » 13.8.2015 5:10

Ja kuinkas tämä ongelma sitten ratkaistaan? Entäs saisiko lisää pitoja, jos vaihtaisi paremman kytkinlevyn VR6 tilalle ja pitäisi nykyisen asetelman? Vai eikö uusi levy mitään hyödytä, jos asetelma ei jaksa painaa sitä tarpeeksi?

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 13.8.2015 7:36

Ongelmaan en osaa mitään ratkasua neuvoa. Itellä on toi sre asetelma ja vr6 levy, enkä tohon mitään fiksua keksinyt. Jatkoin työsylinterin mäntää sen verran että "kantaa" kokoajan, mut ei kummiskaan luista. kaksvuotta noi on tuolla nyt pyörinyt rikkomatta mitään. Kuhan vaa varoitin :)

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 14.9.2015 20:05

Niin kai se aina menee, että kun "kehuu" jotta toimii hyvin, niin työsylkkä laski mehut pihalle. Aattelin sitten kokeilla vielä jotain muuta kuin tota työsylinterin männän jatkamista. Lähetin vauhtipyörän ja kytkimen koneistamolle, missä mittasivat asetelman esijännityksen/puristusvoiman, oli kuluneellakin levyllä liian tiukka ja vauhtiksesta otettiin 0.8mm pois levyn kohdalta. Nytten toimii ja irroittaa hienosti ilman mitään virityksiä

https://www.dropbox.com/sc/ik3s0lvpqnvd ... 0zIrSYphQa

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re:

ViestiKirjoittaja Tekno » 8.5.2023 21:44

t33mu kirjoitti:Ongelmaan en osaa mitään ratkasua neuvoa. Itellä on toi sre asetelma ja vr6 levy, enkä tohon mitään fiksua keksinyt. Jatkoin työsylinterin mäntää sen verran että "kantaa" kokoajan, mut ei kummiskaan luista. kaksvuotta noi on tuolla nyt pyörinyt rikkomatta mitään. Kuhan vaa varoitin :)


Minkä verran sitä tarvii jatkaa?

Mä kokeilin samaa ja huomasin että liikaa jos jatkaa niin mehut tulee pihalle jo ruuvatessa työsylinteriä kiinni...

Kuiteskin kun tein semmosen käsin veivattavan "kytkimenirrottimen" niin huomasinpa ettei sen sylinterintapin tarvi ees oikeasti olla yhtään sen pidempi mitä vakio työsylinteri. Voimaa ja liikerataa vaan tarttis olla enemmän mitä orkkis pääsylinteristä lähtee.

Elikkäs help miten ratkaista....

Kolffi99
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.12.2023 5:01

Re: 1.8T kytkin jupinaa

ViestiKirjoittaja Kolffi99 » 22.12.2023 5:13

Vähän tulee ajoissa mut, Sopisko sinne VR6:sen kytkinsylinterit? Ainakin pääsylinteri olisi 3mm isommalla halkasijalla jos saa jotenkin sopimaan, työsylinterissä on samat mitat molemmissa.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Re: 1.8T kytkin jupinaa

ViestiKirjoittaja Tekno » 21.1.2024 22:20

Kolffi99 kirjoitti:Vähän tulee ajoissa mut, Sopisko sinne VR6:sen kytkinsylinterit? Ainakin pääsylinteri olisi 3mm isommalla halkasijalla jos saa jotenkin sopimaan, työsylinterissä on samat mitat molemmissa.



Ongelma ratkastu näillä

Siitä kytkimen käyttökäpälästä veistin vähän alareunasta pois reunaa kun se osui paineasetelmaan ääriasennossa
Sekä se nuppula mistä se on alapäässä kiinni, niin sen alle muistaakseni 2x 1,5mm prikat, oletettavasti siis irrotuskohta muuttu vähän ylemmäs polkimessa
Näillä sai jo kytkimen toimimaan kohtuu ok.
Lopullinen viimeistely:
Orkkis työsylinteristä löytyy tarvikkeena täysin alumiininen versio, se tilalle. Muutti selvästi paremmaksi, kytkinpotkut menee paremmin perille. Löytyi varaosakaupasta nimellä ABE F8W000ABE, ja on siis rungoltaan alumiinia, joustavan muovin sijaan.
Ajettua kymiringiä ja muuta täysin ongelmitta. Kytkin on aika alhaalla irrottava mutta ei mitenkään häiritsevä, vaan oikein hyvä. makuasia toki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa